waar kan ik depron kopen

Bij zaken die laminaat of parket verkopen kan je platen kopen voor een ondervloer. Vaak 6 mm dik, maar ook 3mm. Gewoon even zo'n winkel inlopen, koop je €3 - €5 een plaat van 90x90 cm.

Ik ben alleen bang dat vrijwel alle laminaatwinkels tegenwoordig ondervloer gebruiken van de rol. De laatste keer dat ik depron bij een vloerboer kocht zei hij al dat hij het niet lang meer zou hebben (drie jaar geleden).

Ik ben alleen bang dat vrijwel alle laminaatwinkels tegenwoordig ondervloer gebruiken van de rol. De laatste keer dat ik depron bij een vloerboer kocht zei hij al dat hij het niet lang meer zou hebben (drie jaar geleden).

o:bad-words::bad-words::bad-words::bad-words:

ondervloer van de rol
Dat kan ik beamen. Depron is op het moment vrijwel alleen bij de modelbouwshop te krijgen (en tegen navenante prijzen :-).

Er wordt wel geëxperimenteerd met Depron-achtigen, zoals de lichtblauwe plaat van de Gamma, en met wisselend succes.
Ik haal Depron bij RC-Addict in Zaltbommel. Verder heeft de Hobby-in in Waalwijk ook Depron. Deze zitten redelijk bij mij in de buurt :-).

Uit een eerder door hovercraft gestarte draad (weet iemand hoe je en vliegtuig kan maken van piepschuim):

is depron niet veel makkelijker, goedkoper en sterker?
ik miss elk onderdeel uit een blok piepschuim snijden en schuren. zou ik doen

max

bedankt
waar kan je het kopen

ik weet niet waar jij woont, maar ik haal het hier altijd.
Rc-Flyfun
zit in westervoort bij arnhem
bij hobbyin hebben ze ook depron
www.Hobbyin.nl De site voor vliegend nederland

max

Laatst bewerkt:
depron/polypron is een moeilijk product om aan te komen deze dagen.
Heb zelf tientallen winkels afgebeld (omgeving zwolle) en de meesten weten niet wat het is en een enkele kent het nog van vroager. Natuurlijk heeft elke zelfrespecterende modelwinkel wel wat liggen maar vaak zijn dit niet de gewilde 100x100 platen maar 60x80 oid.

Schuim platen zijn wel te krijgen bij de gamma (3mm blauw) en kwantum (5mm zwart) maar niet van de kwaliteit "depron".

Bij 't Parkethuys in Eemnes (showroom in Hilversum op de Gijsbrecht) is (recent nog gehaald) nog zwarte Depron® op voorraad in 3 en 6mm (wordt speciaal voor NIET parket hobby doeleinden op voorraad gehouden) ...

depron/polypron is een moeilijk product om aan te komen deze dagen.
Heb zelf tientallen winkels afgebeld (omgeving zwolle) en de meesten weten niet wat het is en een enkele kent het nog van vroager. Natuurlijk heeft elke zelfrespecterende modelwinkel wel wat liggen maar vaak zijn dit niet de gewilde 100x100 platen maar 60x80 oid.

Schuim platen zijn wel te krijgen bij de gamma (3mm blauw) en kwantum (5mm zwart) maar niet van de kwaliteit "depron".

paar is dat ook goed

Ik heb zowel de lichtblauwe 3mm schuimplaten (IsoFast) van de Gamma/Karwei als de 5mm antraciet platen van de Kwantum Hallen verwerkt in vliegtuigen en beiden voldoen prima. Het is niet zo buigzaam als echte depron, dus eerst een beetje testen wat het materiaal aan kan is wel nodig.

Beide materialen zijn zeer stijf maar door het lange liggen in de winkel een beetje krom getrokken. Hou er rekening mee dat met deze pakken gesmeten wordt in de winkels, zeker omdat het zo licht is. Zoek dus een pak uit met zo min mogelijk beschadigingen en met zo min mogelijk kromming (meestal het onderste pak of het pak net buiten handbereik).

De 5mm platen van de Kwantum Hallen kost zo'n 27 euro voor 19 platen. Het lichtblauwe 3mm spul van de Gamma/Karwei is iets goedkoper.

Het is kwetsbaar spul. Om krommingen te maken is het handig om van te voren het materiaal een beetje te "rollen", met de vlakke handen over een bezemsteel of een dikke PVC buis.
Bij het eindresultaat plak dan tape over kritieke verbindingen of delen waarvan jij denkt dat er versteviging nodig is. Dat scheelt een hoop lijmwerk als het mis gaat.

Ik denk trouwens een adresje gevonden te hebben om aan het "echte" spul te komen. Als ik meer weet dan zal het posten.

Dit lijkt wel op wat we zoeken:
http://www.tisasite.com/product_info.php?cPath=23_115&products_id=389

Edit:
Inmiddels beschik ik over een aantal platen van het echte spul (via een kennis die in de houten vloeren handel zit). Witte depron van 1m2 van 6mm en van 3mm. En op het oog lijkt het hetzelfde als het spul van de Kwantum maar na wat testjes is het toch anders. Depron is beter te buigen maar is ook een stuk minder stijf.

Doe er je voordeel mee, Ik ga in ieder geval de 2 soorten combineren bij mijn nieuwe bouwproject. Mooie combi: antraciet (Kwantum) met spierwit (Depron).

Laatst bewerkt:
misschien is dit wat: ik weet niet ik ben een echte noob op dit gebied
wil er wel goed mee gaan beginnen over een paar weken

Depron® sheets Aero 6 mm dik - Carbonwinkel.nl

Depron® sheets Aero 6 mm dik

6 mm dik
Meer details

28,92 € incl. BTW.
23,90 € excl. BTW

Materiaal: geëxpandeerd polystyreen-schuim als plaat
Plaatdikte: 6 mm
Kleur: wit
Afmetingen: ca. 800 x 1250 mm
Dichtheid: ca. 28 kg / m³
Gewicht van een plaat: ca. 168 g
Drukvastheid (bij 10% compressie):> 100 kPa
Wateropname: <1% vol
Temperatuurbereik: - 60 °C / + 70 °C

ik hoop dat je er wat aan hebt en misschien wilt iemand wat zeggen of het te duur is?

Back