Waar kom jij mee aan de start bij F5B 2011?

Servo was mijn eigen schuld. Ik heb hem te lang op volle uitslag laten staan tijdens het programeren. Toen deed hij het niet meer en was behoorlijk heet.... Echt balen, en behoorlijk suf van mezelf.
Vorige week al de romp doormidden tijdens een landing met een tikje crosswind en nu dit. Het wil nog niet echt boteren tussen de worm en mij.
Tot morgen!

Gr. Joris
 
Mijn nieuwe (gebruikte) kist is ook binnen......... Wat het is laat ik nog even in het midden. Ik moet nog enkele dingen veranderen en aanpassen en dan invliegen en wedstrijd klaar maken. Als aandrijving komt er de 3026 powercroco in.

De 2de romp die ik erbij heb wordt verbouwd en voorzien van de budget aandrijving. Dan rest alleen nog een vleugeltje.......... Nee, helaas, mijn eigenbouw vleugel past net niet.

Als iemand nog een t-staart heeft liggen met een stuk romp met een diameter van 20 tot 23 mm doorsnede houdt ik mij aanbevolen.
 
deze ga ik niet meer gebruiken

miss. iemand interesse?
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
grtz, Luc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag mijn "nieuwe" kist vliegklaar gekregen. Alles ingesteld in de zender, maar helaas nog niet kunnen vliegen ermee. Morgenavond is voor mij verboden om te gaan vliegen................. Heel misschien ergens verderop in de week of anders zondag.

klein tipje van de sluier, er zit een powercroco 3026 in op 4s met een 11x10 prop.

Verder wordt er hier gewerkt aan een geheel nieuw model voor 2012............ De frezer heeft de opdracht al gekregen, moet hem alleen nog enkele gegevens doorgeven voor de positieve mal voor de vleugel, de romp vorm ik af van eentje die ik zelf in elkaar flans.........
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de nieuwe kist ingevlogen:zon:. Vliegt goed :celebrate: nog enkele kleine fijnafstemmingen en dan is hij wedstrijdklaar. <2 seconden motorloop :schrik: is denk ik toch wel genoeg tijdens het rakken vliegen..................

Helaas heb ik nog geen unilog, dus ook geen gegevens over stroomverbruik en zo.
 
Het zit me niet mee.....
Vandaag mijn Plettenberg kapot gemaakt denk ik. Tijdens de laatste vlucht kakte hij ineens enorm in. Direct geland. Thuis bleek hij nog maar heel langzaam te kunnen draaien terwijl motor en regelaar snel opwarmden. Verder kan ik de as nu heel gemakkelijk rond draaien. De vertraging is goed.
Ik denk dat de magneten gedemagnetiseerd zijn. Wel heel apart dat dat in een paar seconden kan gebeuren. Volgens de Unilog is de motor max. 80 graden geweest.
Van de week maar opsturen naar Plettenberg.

Gr. Joris
 
Joris, welke motor is het voor mijn referenties? En wat betreft de temperatuur sensor van de Unilog, heb je de krimpkous en magneet er afgehaald en hem dan met het zwarte sensor gedeelte direct op de motor behuizing getaped? Zo niet dan tel er nog maar rustig 20 graden bij op.

Wel weer jammer ja!
 
vanmiddag weer 2 vluchten gemaakt. 10 stijgvluchten voor het rakken vliegen en daarna de zweeftaak met 3 extra stijgvluchten en een doorstart. Na de vlucht ging er ruim 1350 mAh in de accu. De zipper vliegt perfect en superstrak. ik heb wel nog geen tijd genoteerd. Misschien morgen of dinsdag een vlucht de motorlooptijd timen.
 
Tc01, Welke vlieger is die zipper? en je spreekt ook van een nieuw model bij de frezer, heb je daar foto's van?
 
Back
Top