Waar komen jullie toch vandaan

BlackFox zei:
Ahum, Maasmechelen ligt alles behalve in de buurt van Antwerpen :teacher:
Het blijft altijd een leuke grap om te beweren, dat alle Belgen in de buurt van Antwerpen wonen of uit de Ardennen komen. :lol: Er zijn er altijd wel een aantal, die beginnen te sputteren. Het is overigens maar een uurtje rijden vanuit Maasmechelen...

Voor luie mensen zoals ik is een uurtje rijden al veel :lol:

En met de geweldige wegaanduidingen hier in België heb je toch nog een uur ofzo extra nodig om verkeerd te rijden :lol:

Corrien,

Nee hoor alle Nederlanders wonen in de buurt van Antwerpen, fiscaal voordeel (waar halen ze het) noemen ze dat hier bij ons (in de buurt van Antwerpen).

Jij bedoelt dat je liever naar Andrea Croonberghs kijkt dan naar dat mooi decor van Gent? 8O Wanhopig man 8O

Greetzzz

Stevo 8O

Stevo zei:
Corrien,

Nee hoor alle Nederlanders wonen in de buurt van Antwerpen, fiscaal voordeel (waar halen ze het) noemen ze dat hier bij ons in de buurt (van Antwerpen) :wink:

Greetzzzz

Stevo

Das raar, dat zeggen ze hier in de villa wijken ook, maar dan over Limburg :lol:

Tvalt ook niet op dat er veel Nederlanders hier in België komen wonen en winkelen :lol:

Hahahahahaha, lange tenen.... Nu Droopy'ke nog!

Voorlopig heb ik vorig jaar dankzij Belgie een bescheiden omzetstijging mogen zien. Dus, alle modelbouwende Belgen zijn natuurlijk wel mijn vrienden. :wink:

BlackFox zei:
Tvalt ook niet op dat er veel Nederlanders hier in België komen wonen en winkelen :lol:
en naar de cinema komen!
als je 's zondags naar Kinepolis in Anwerpen gaat zie je veel Nederlanders!

Groetjes

Xaf

Hier in Maasmechelen en Lanaken en Hasselt ook, allemaal GELE platen :lol:

Dacht het niet Ron

Die lui van Sluis staan te popelen om bij West Vlaanderen, wat in Belgïe ligt, te worden geanexeerd. Zou kunnen dat de rollen anno 2004 omgekeerd zijn :evil: Dat heb ik niet uit mijn duim gezogen, één of andere stafhouder van Sluis heeft dat zelf gevraagd via een volksraadpleging waarbij een grote meerderheid voor dit voorstel was.

Euhhhh een stafhouder , is dat dan de knecht van Sinterklaas? :lol:

stevo

Die lui uit Zeeuws-Vlaanderen noemen zichzelf reserve-Belgen! :? Zijn ze nog trots op ook! 8O

Corrien zei:
Die lui uit Zeeuws-Vlaanderen noemen zichzelf reserve-Belgen! :? Zijn ze nog trots op ook! 8O

even een toepassing op jouw avatar:
3361683484058db7ee4eeb.gif

Maar zijn we niet wat :offtopic: aan het gaan ? :lol:

Inderdaad Black Fox............... WAY OFF TOPIC

maar best geinig :wink: dit is tenandere het café dus moeten we niet bang zijn en als een klasse kerel als Corrien meedoet en zelfs Ron dan kan er ons niets gebeuren (hoop ik). Die zelfrelativatie, in dit draadje, van het Belg /Nederlander zijn hoeft niet persé negatief te zijn al zijn we wel een verschillend volkje met elk zijn gebruiken die niet helemaal toevallig het zelfde taaltje spreken.

Stevo

Niks :offtopic:. Dit draadje heet "waar komen jullie toch vandaan" en dat is juist wat we aan het bespreken zijn. Niet, dat het een diepgravende discussie is en we moeten ook nog iets zoeken waardoor het modelbouw-gerelateerd wordt, maar verder helemaal oke, hoor.
Enne, Stevo, alle forumers zijn hier van grote klasse! Dus niet alleen ik, maar ook die andere 1700....Ja, ja, we zijn inmiddels al met 1701 gebruikers!!! Er kunnen dus nog heel wat l*lverhalen gaan komen in dit draadje.

ik ben meer dan waarschijnlijk de enige franstalige op dit forum...

ik woon nu in Luik , ben afkomstig uit Komen , ben geboren in Kortrijk , heb gewoond te : Waasten , Ieper , Lo-Reninge , Gent , Oostende , Blankenberge , Harelbeke , Jabbeke ( da's ongeveer alles , denk ik...) , papa is een nederlandstalige fransman ( ja , het bestaat 8O ) en mama een franstalige ieperling ( ja , het bestaat ook... :mrgreen: )...

ik ben lid van de BMB ( Brussels Model Boats ) , waar de meeste mensen "scratchbuilders" zijn , beleef heel veel plezier bij de mandelijkse vergaderingen , waar de talen , frans & nederlands , vermengd worden zonder enige problemen , met dat typisch "Brussels" accent ( "Nee misschien ? Ja zeker"...)

een van onze leden heeft een site opgestart :

http://users.skynet.be/luc.depessemier/

Teneinde een internet Benelux-burgeroorlog te zien ontstaan heb ik toch even een paar postings verwijderd uit deze topic.

Robert

Laurent zei:
ik ben meer dan waarschijnlijk de enige franstalige op dit forum...

ik woon nu in Luik , ben afkomstig uit Komen , ben geboren in Kortrijk , heb gewoond te : Waasten , Ieper , Lo-Reninge , Gent , Oostende , Blankenberge , Harelbeke , Jabbeke ( da's ongeveer alles , denk ik...) , papa is een nederlandstalige fransman ( ja , het bestaat 8O ) en mama een franstalige ieperling ( ja , het bestaat ook... :mrgreen: )...

ik ben lid van de BMB ( Brussels Model Boats ) , waar de meeste mensen "scratchbuilders" zijn , beleef heel veel plezier bij de mandelijkse vergaderingen , waar de talen , frans & nederlands , vermengd worden zonder enige problemen , met dat typisch "Brussels" accent ( "Nee misschien ? Ja zeker"...)

een van onze leden heeft een site opgestart :

http://users.skynet.be/luc.depessemier/

Franstalig ? 8O wow, zou je niet zeggen, proficiat :worship: jij bent een van de eerste Franstalige die ik ooit gezien heb die fatsoenlijk Nederlands kan. :thumbsup:

Franstalig ? 8O wow, zou je niet zeggen, proficiat :worship: jij bent een van de eerste Franstalige die ik ooit gezien heb die fatsoenlijk Nederlands kan. :thumbsup:

West vlaams dialect aan boord van de Marineschepen ( ex-Zeemacht ) geleerd , geen echt nederlands dus... :D

het heeft mij enkele problemen gegeven bij de 2de landstaalexamens voor Officier te worden , de mondlingse gedeelte werd goed geapprecieerd , maar zij vonden mijn accent verschrikkelijk :sniper:

Maar de examenscommissie was blijkbaar gewend aan de taalgebruiken van de franstaligen bij de Marine :oops: , dus was ik erbij...

Ik werd nu in Sint-Truiden , Limburg , amaaaaaaï , zijn die mensen moeilijk te begrijpen... :lol:

Ik woon in noordwijk , badplaats aan de noordzee.
Vroeger hadden we een trimbaan in de duinen of wel de oude golfbaan , je kon er prachtig model vliegen.
Tegenwoordig heeft iedere natuurvereniging zijn eigen gronden bossen duinen zijn eigen wil , zin , hek , zijn eigen uitleg.
Met als resultaat ; geen trimbaan maar heel veel zand bakken , hekken [ het lijkt hier ergens op , het heeft te maken met WO II , nee het is geen tankgracht ]
Maar goed vliegen zal ik er doen.
We hadden hier ook een vereniging ,tegenwoordig lid van De leidsche luchtvaartclub.

Hier is de vertegenwoordiging van Kapelle uut Zeeland ;) 5km ten oosten van Goes (waar de zeelandhallen dus staan ^_^)

Maarten

Woon in veenendaal, tussen Utrecht en Arnhem in. Zat plek om te vliegen zolang t maar elektro is aangezien de gemeente ca 2 jaar geleden ons veld heeft 'afgepakt' omdat er zonodig een weg overheen moest :( Overigens is zoals gewoonlijk hierzo de weg nog niet af....

Mark

Back