Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Paar dingen aldert.
Ik zie wel degelijk ingesleten assen door walsen dus hier was een perspassing zeker op zijn plaats geweest.
Met pinned bedoelde ik de staartbuis borgen zodat deze niet verdraaid of uitgeworpen wordt (was een groot probleem bij de 700N en bijvoorbeeld Outrage Fusion)
Ik weet heus wel hoe ik met een schuifmaat om moet gaan. Het ging mij om meerdere posts op MBF, en HF die moeite hadden met de staart. En ik moet zeggen dat er bij mij ook wel veel spacers nodig waren om het netjes te krijgen.
Waarom zijn er zoveel buildvideos, build tips, problemen, upgrades en fixes nodig bij een hoop helis als ze volgens jou uit de doos goed vliegen?
Ik heb niks gezegd over papieren versies ... Het gaat mij om de inhoud van de handleidingen. Zoals eerder gezegd waarom zijn er zoveel build videos en dergelijke nodig voor een hoop mensen als de handleidingen zo goed zijn volgens jou?
Misschien verschillen we van mening, maar ik denk dat je het gewoon verkeerd hebt opgevat wat mijn punt is.
Ik vind zelf momenteel de betrouwbaarheid en degelijkheid van een hoop helis te wensen over laten.
Danny is trouwens volgens mij prima in staat om een schuifmaat vast te houden Aldert, dat leren ...
Ik zou met alle liefde de CNC willen besturenGewoon met zn allen een open-source helikopter ontwerpen, ieders zn steentje bijdragen,
dan is er vanzelf wel iemand met een hoge precisie CNC frees.
Vrije informatie wat waarom waar hoe zit.
Ik zou met alle liefde de CNC willen besturen
17 jaar ervaring...
linux............
En als de post zo overkomt dat Danny moeite heeft met bouwen/meten e.d. dan was het zeker niet zo bedoeld! Deze opmerking(en) zijn bedoeld voor degene die onbewust zelf de mankementen veroorzaken, en daarbij het materiaal als oorzaak aangeven.
Natuurlijk zijn er wel eens echte fabrieksfouten. Maar dit aantal ligt aanmerkelijk lager dan dat door de gebruiker word aangegeven!
En zoals Laurens en anderen zeggen, wil je perfectie, dan kost dat geld en/of tijd/aandacht/ervaring. Ze zijn er zeker!
Welk deel van de "klachten" kan je dus serieus nemen als zijnde fabrieksfout!
Ik denk dat smaken teveel verschillen om een nette open source heli te maken.
Ik geef toe dat die heli er technisch gezien top uit ziet voor zover ik kan zien.
Deze handleiding bevat tenminste al meteen een hoop nuttige tips en duidelijke uitleg.
http://www.acrobat-helicopter.com/download/Voodoo600_Anleitung.pdf
No problem.
Ik begrijp dat de eindgebruiker een grote invloed heeft. En zelfs ervaren monteurs (of piloten) kunnen fouten maken. En ik zie hier op het forum of bij clubleden (en soms bij mezelf) echt idiote dingen. En ja, in hoevere moet een fabrikant dat af proberen te dekken...
Ik denk dat in dat opzicht betere manuals en evt afsteltools een verbetering kunnen zijn. Of lever bepaalde submodules voorgemonteerd en zorg dat de consument kan vertrouwen op de assemblage.
Niemand gaat toch zelf alle bouten van zijn auto natrekken of alle solderingen van zijn ipod overdoen...
Anderzijds, we hebben het hier maar over simpele helitjes
Maar naast fouten van de eindgebruiker denk ik echt dat vanuit het ontwerp bepaalde dingen zeker verbeterd kunnen worden.
Ik blijf bijvoorbeeld van mening dat een perspassing voor de riemaangedreven staartas beter is dan een losse passing. Maar door die perspassing is het niet meer zo gemakkelijk te monteren.
Ga denk ik toch eens wat meer moeite doen om wat concepten op papier te gaan zetten
Maar goed, ik maak uit dit topic wel op dat het iig niet erg leeft bij andere piloten. Of ze maken zich liever druk om andere dingen
Maar ze lijken dus best tevreden met de huidige ontwerpen van de helis en de betrouwbaarheid en levensduur.