Je doet net of A123 een onmogelijke uitvinding is.
(als ik die opmerking ff op mij richt

)
Nee, enkel een verouderde uitvinding.
De A123 2300 accu's liggen kwa technologie simpelweg stil de afgelopen 2,5 jaar. En dat is ERG jammer!
Lipo's niet, die zijn vol in de ontwikkeling, daar zijn we 2, 3 generaties verder. Er is volgens mij bij geen 1 merk nog te koop nog wat er 2,5 jaar geleden al was

!
(en dat zegt wel 'iets' over het product dat 2,5 jaar geleden op de markt is gebracht, best knap dat een accu al zo lang verkocht word. Maar het is duidelijk tijd voor iets nieuws in accu land om de concurentie met lipo's aan te gaan)
Waar je vroeger mss nog discussie kon houden wat 'beter' was is die tijd voorbij imo.
A123 heeft z'n unieke punten, en zal die ook nog wel even houden. Zo is er ook nog een plaats in de wereld voor nicad's nimh's en pb accu's (en nog tig andere) maar die plaats is niet in de meeste van mijn vliegtuigen.
2,5 jaar geleden
kon een lipo en lifepo per gram bijna hetzelf aan vermogen leveren,
ging de lifepo duidelijk langer mee,
was lifepo veel sneller te laden en je kon ze veel meer mishandelen.
(capaciteit/g van lipo was beter)
Vandaag de dag
levert de lipo duidelijk meer vermogen per gram,
gaan ze ongeveer even lang mee,
kan je de lipo even snel laden
en kan je de lifepo nogsteeds veel meer mishandelen
(en de capaciteit/g van lipo's is nogsteeds beter)
Ik hoor het graag als ik iets schrijf dat niet klopt.
Ik zou vandaag absoluut geen nieuwe lipo van 2 jaar terug willen. Waarom wel een nieuwe 2 jaar oude lifepo?
Met veel plezier ben ik dit draadje begonnen.
De celtechnologie is uitvoerig behandeld en een ieder zou met wat leeswerk goed kunnen beoordelen of LiFepo bruikbaar is voor zijn/haar toepassing.
Er valt niets meer aan toe te voegen gaat het "moderaten"

tot deze post.
Mijn abbotje is bij deze afgelopen.
mvg!
Erik
Heel erg jammer, heb elke post in dit draadje gelezen. Jou posts op dit forum, in dit draadje en op andere fora zijn altijd mooi onderbouwd en fijn leesvoer.
Ik ben het op lipo vlak alleen vaak met je oneens, en dat is helemaal niet erg, ben het met zoveel mensen oneens.