Waar nu methanol en klotz kl200 te verkrijgen?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door AGK, 12 sep 2023.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    28.490
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die viertakt van mij moest écht alle zeilen bijzetten om die bijna 7 kilo überhaupt in de lucht te krijgen. Top van de powerband is top van de powerband, vol gas is vol gas, dus dat is een beetje een onzin-argument.
    De hoofdreden voor dat hoge aandeel olie is, het klinkt gek, het feit dat bij 3D en aerobatic vliegstijl het gas ook wel eens DICHT gaat, ofwel de korte momenten van "laag vermogen".
    Dan sluit even kortdurend de brandstof (en dus olie) toevoer af terwijl de boel nog wel met 16 of 18K toeren ronddraait. Luchttoevoer sluit dan ook af, waardoor de druk boven de zuiger wegvalt en de drijfstang in plaats van op druk, op trek belast wordt...
    Dát zijn de momenten waarop de drijfstang een knauw krijgt en het na verloop van tijd het begeeft.
     

Deel Deze Pagina