Waar te koop pure nitromethaan

Dat kan dan wel mooi je werk zijn, ik ben meer van de details.
Het mag wel degelijk getransporteerd worden en met het vliegtuig, maar niet in bulk.
??? Dat zei ik toch? "niet per tankschip, tanktruck of tankwagon of dergelijke"??? Dat is min of meer de definitie van "bulk"...

Dat houd in dat het in kleine verpakkingen WEL getransporteerd mag worden.
Hoe moet het anders vanuit China hier komen (of bij welke brandstofproducent dan ook)?
Ik heb vermoedelijk in het anderhalve jaar dat ik op drogelading schepen (containers) voer, meer Nitromethaan vervoerd dan in die 27 jaar in de chemie... (één flesje brandstof in al die tienduizenden containers zou al voldoende zijn).

Beetje onnozel, dit...
 
Laatst bewerkt:
AmoniumNitraat IS kunstmest...
Niet elke vorm van kunstmest is geschikt als bron voor boem zonder het eerst te bewerken naar de pure vorm van Ammoniumnitraat.

??? Dat zei ik toch? "niet per tankschip, tanktruck of tankwagon of dergelijke"??? Dat is min of meer de definitie van "bulk"..
Nee dat schrijf je nu pas, dat dat in jouw beleving, de definitie is van bulk.
De definitie van bulk transport, is het transport van onverpakte goederen.

Hoe moet het anders vanuit China hier komen (of bij welke brandstofproducent dan ook)?
Dat schreef ik toch, met het vliegtuig niet in bulk, dus het moet verpakt zijn.

Om met dezelfde bewoording af te sluiten.

Beetje onnozel, dit...
 
Nee dat schrijf je nu pas, dat dat in jouw beleving, de definitie is van bulk.

De definitie van bulk transport, is het transport van onverpakte goederen.
Precies! Dus.... in geval van vloeistoffen:Tankschip, tankwagen of tankwagon. Er zijn geen tankvliegtuigen voor puur transportdoeleinden.

Dat schreef ik toch, met het vliegtuig niet in bulk, dus het moet verpakt zijn.
Nou, ga er maar vanuit per schip (container) want een vliegtuig is een beetje duur...

Beetje onnozel, dit...
 
Niet elke vorm van kunstmest is geschikt als bron voor boem zonder het eerst te bewerken naar de pure vorm van Ammoniumnitraat.
Onzin... Meng gewone kunstmest op AN basis met dieselolie of Nitro, en het gaat heel erg graag de lucht in. Vraag maar aan Timothy McVeigh...
Weliswaar "minder efficient" zoals het op Wiki nogal neutraal vermeld is, maar het doet absoluut boem. Tim had ruim drieduizend kilo nodig voor zijn snode plannetje.
 
De ene kunstmest is niet de andere.
De kunstmest voor zure grond is goed voor de plantjes kan met toevoeging van nog een stofje boem doen.
En die voor alkalische grond is ook goed voor de plantjes maar is niet geschikt als boem grondstof.

Nou, ga er maar vanuit per schip (container) want een vliegtuig is een beetje duur...
Een vliegtuig kan dan wel duur zijn, het gaat veel sneller als met een container.

Je zou maar verlegen zitten om een liter ergens aan de andere kant van de wereld.
Het valt volgens mij qua transport in dezelfde categorie als aceton.
Aceton schijnt binnen Nederland, gewoon met pakketpost verstuurd te worden.
Owkee op de buitendoos ontbreken dan wel wat labels.


Nitro, 1 liter internationaal verschepen met het vliegtuig, ik verwacht dat het net zo duur is als met een koeriersdienst naar het zelfde adres om een pak papier van 2 kg te laten invliegen, met een levertijd van 2 werkdagen.
Dat kost ongeveer 250 euri is mijn ervaring en nee ik hoef dat niet zelf te betalen.

Die liter sap is waarschijnlijk wel wat langer onderweg, ivm dat niet elk vliegtuig het zomaar mee mag nemen.
En administratief zit in het voortraject ook wel wat verschil, het een is meer werk dan het andere, maar dat zie je niet af aan de postzegel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top