waarom bigscale???

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door sjoerd16f, 16 nov 2008.

  1. marderfreak123

    marderfreak123

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    200
    bigscale= dik
    nitro= klein, irritant geluidje.. fragiel, heel onrealistisch rijgedrag.. duur (bigscale is goedkoper, niet in aanschaf, maar na 2 jaar, ben je meer kwijt aan je nitro.. (brandstof bijvoorbeeld))


    ik zou gewoon voor een wws (op een baan is die chill) gaan of een mcd mt/baja 1000 (gewoon lekker bashen) of een hpi baja (bashen met lekker rijgedrag, alleen dan wel snel dempers die gaan buigen en vervolgens lekken na een mooie hoge jump..)

    mijn voorkeur is mcd mt wide.. heel breed en groot.. 4wiel aangedreven
     
  2. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    toch blijft het lastig. want het is aan de ene kant makelijker hoor hier. sleutelen etc. en aan de andere kant weer niet. lomp, 12 kg.

    de ene zegt lekker jumpen etc kan. de ander zegt kan wel. maar dan kost het een paar centen.

    dus vertel. wat is nou de beste auto voor de gemiddelde rijder.

    recreatief, bashen, beetje jumpen, lekker snel, stevig etc.


    en waarom natuurlijk.;)
     
  3. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Fragiel? Ik een big scale is minstens zo fragiel als een nitro autootje hoor...
    Ik ben met mijn Savage indertijd meermaals recht op één van de draagarmen terecht gekomen na een jump, zonder schade eraan over te houden. Dit is bij vele big scales niet het geval; mede door het hogere gewicht dat plots op de draagarmen komt te staan.

    En over de kostprijs; onderdelen van een big scale kosten ook veel meer dan die van een nitro auto; dus dat heft de duurdere brandstof bij nitro auto's dan ook weer op.
     
  4. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    Ik heb ze beide gehad,

    mijn mening is :

    bigscalemodel: aantrekken en rijden!


    nitro-model: aantrekken, afstellen, rijden, afslaan, aantrekken, afstellen, rijden, afslaan, kapot,nieuw bougietje erin, aantrekken, afstellen, afslaan,

    na een half uur : :snipersmile:
     
  5. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Tja, geen moeilijke keuze toen, me 3 zwagertjes hebben er een paar, dus ja ik doe mee. Zij adviseerden mij om een bigscale te kopen en niet met nitro te gaan prutsen.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    En zoals eerder opgemerkt heeft dit eerder iets met de kennis van de gebruiker te maken dan dat het iets algemeens is.
     
  7. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    :rolling:Geef ik grif toe!
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Blij dat iemand het ook werkelijk wilt toegeven ;)
     
  9. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    toppie


    in mijn geval klopt het ook. ik heb ook me eerste motertje verkloot.

    maar met een beetje kennis valt het allemaal wel mee.
    ik vraag ook niet de max uit mijn moter. dus stationair staat hij redelijk hoog. en verder draai ik alleen aan de hoofdnaald tijdens het rijden.
     
  10. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    Ik vind het allemaal zéér mooi da nitro spul, maar zag het zo met de dag aftakelen, slechter starten...

    zonde van het geld...
     
  11. jpjedi

    jpjedi

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Minderhout, Belgie
    Hier zelfde verhaal en ik geef ook grif toe. ;)
     
  12. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Ik heb ook beide gehad (1:8 Buggy, en 1:6 FG MT), beide de deur uit gedaan.

    Bij de nitro was het afstellen een ramp wat ik maar steeds niet goed onder de knie kreeg, verder sprong deze auto mooi (wanneer hij reed,HoBao Hyper 7), en kwam vrijwel overal doorheen

    De FG is de deur uitgedaan omdat ik de auto toch vrij groot vond voor deze wijk, hier fietsen veel kleine kinderen en kinderen die naar de skatebaan (behoorlijk grote skatebaan:eek:) gaan, ik wou het er niet op wagen dat de rem het 'even' niet goed deed of whatever, ik heb dus daarom geen bigscale meer en nu alleen nog maar electro 1:10;)
    Verder vind in een bigscale een stuk beter, alleen ga ik niet mee met het verhaal over springen, want dat kunnen ze gewoon niet goed!!
     
  13. T.h.o.m.a.s.

    T.h.o.m.a.s.

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    679
    ik heb 17 uur op 24H gereden met dezelfde auto , buiten dat de lagers op de koppeling versleten waren , liep het motortje nog goed en was de auto technisch nog heel goed. ik weet niet of je met een nitro auto 660 kilometer kan rijden zonder dat er veel slijtage is??
     
  14. Vinniie

    Vinniie

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    311
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wow! hoeveel heb je motor verbruikt? en hoeveel is banden leeg gereden?
     
  15. atego_driver

    atego_driver

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    89
  16. Doofy21

    Doofy21

    Lid geworden:
    4 apr 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    limburg (nl)
    beide gehad ,

    beide hebben zijn voor en tegens .
     
  17. Dennis23

    Dennis23

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Zwartlsuis
    @Thomas; die 660km red je met een nitro niet, zeker niet met off-road. Ben blij dat ik het grote werk omarmd heb:D:D:D
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Juist wel met offroad... op het forum van R&B is met regelmaat te lezen dat de motoren met gemak 10 tot 15 gallon (37 tot 55 liter) kunnen halen.
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    IK zie ook het probleem niet hoor .... Mijn R&B S5 heeft al zeker een gallon of 7 weg en gaat nog steeds als een tierelier op de truggy.

    Binnenkort gaan er nieuwe lagers en drijfstang in en dan doet ie volgend jaar weer dienst tijdens de Truggycup aangezien er nog leven ZAT in zit...

    Ik denk dat als ik alle kilometers gereden tijdens de Truggycup ( en trainingen) , meetings en gewoon vrij rijden zou optellen dat ik ook al aardig opweg ben richting die 660 km.

    Alles staat en valt met het onderhoud en de kennis van de spullen....

    Als je een Zenoah niet goed afstelt/onderhoud loopt ie ook in de soep , net als een nitro ;)
     
  20. atego_driver

    atego_driver

    Lid geworden:
    21 jun 2005
    Berichten:
    89
    Wij (thomas en ik) rijden Super 98 benzine met goede volledige synthetische 2tact olie en denk 1/33 we nemen als mengverhouding, basis mengverouding is 1/25 als je het veilig wil nemen.
     

Deel Deze Pagina