waarom bigscale???

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door sjoerd16f, 16 nov 2008.

  1. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem

    zoals?
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    nitro auto's zijn bijvoorbeeld veel feller op het gas als benzine auto's


    beide hebben hun appeal zeg maar. :) met benzine kun je veel langer aan een stuk rijden, en met benzine auto's is het rijden al leuk ook al ga je nog neit erg snel. (slalom met pionnetjes bijvoorbeeld) daar is met nitro weer niet zoveel aan bij lage snelheid, waarschijnlijk omdat deze veel strakker op de weg liggen. (en uiteraard het lage gewicht + 4 wiel-aandrijving. )


    je kunt niet zeggen dat 1 beter is dan de ander, ik vind het namelijk een beetje appels met peren vergelijken. (en voordat nu iemand zegt, "maar het zijn beide dmv een brandstof motor aangedreven rc auto's" appels en peren vallen allerbij onder fruit voor zover ik weet! :) )
     
  3. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    ieder zijn ding,heeft allebij wat vind ik.maar topic was waarom bigscale ,en is nu bijna waarom geen nitro geworden:D
     
  4. Die Bruine

    Die Bruine

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    41
    Ik rij lekker gewoon beiden. Off-road heb ik persoonlijk geen zin in Nitro. Op een baan is het gaaf, maar gewoon rijden waar en wanneer ik wil geef ik meer kans met een 2T. On-road rij ik dan wel liever Nitro. Bizar gewoon hoe dat optrekt tov 2T. Ook hier geldt voor mij dat ik op een baan ook wel 2T zou willen rijden (dus de omgekeerde wereld). Zodra ik een bouwvak zie bel ik wat maten en gaan we rijden met de off-roads. Voor het bashen heb ik nu een MT en een verlengde Marder. Ik vermaak me wel, lekker een half uur rijden op een tank zonder gezeik. Heel soms neem ik de NT18MT van mn zoontje mee. Dat is wel leuk, maar niet op groot terrein. Effe skateboarders pesten, daar is het goed voor.
    Wat ik er leuk aan vind? Wheelies trekken, een zandstraal van 10meter mul zand, jumpen, high-speed salto's en gewoon weer doorrijden. Ik hou gewoon van brandstofmotoren en geweld. Dat is off-road rijden. Met een HT2 op een vlakke baan is nix voor mij. Ik heb de HT2 snel weer ingeruild. Goede wagen, maar mij te beschaafd :) . Misschien als ik NOG ouder ben dat ik eens een echte wedstrijd bezoek met een wedstrijd wagen ;)
     
  5. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.962
    Locatie:
    Tilburg
    Welles/nietes....

    *benzine loopt nu eenmaal makkelijker, dat is gewoon een feit....
    Een betere nitro kan ook goed lopen zonder te veel afstellen (goede motor+ weten wat je doet)maar hij zal
    altijd lastiger zijn dan benzine.
    Zelfs als je 2 linkerhanden hebt krijg je een benzine lopend.

    *1/5 rijdt stabieler dan b.v een 1/10 omdat hij zwaarder is en minder stuitert.
    Dus rijdt ook meer als een echte wagen.

    *Ze kunnen allebei hoog jumpen zonder dat er veel stuk gaat.
    Belangrijk is goed neer komen, van 10 meter op de stuurstang is kapot bij
    beide.

    *prijzen van onderdelen kun je zelf vergelijken voor wat er stuk kan gaan.

    *Over het stuk gaan bij beide moet je je vergelijken met alu vs alu modellen en plastic vs plastic. Een 1/5 is meer gewicht bij een crash maar ook sterker kwa onderdelen dus dit zal ook vrij gelijk liggen.




    * voor de rest, tja nitro trekt harder op, benzine kun je lang op 1 tank, nitro jankt, benzine klinkt zwaarder etc etc bij deze punten kun je er zat zelf bedenken.



    Zeg je ik wil lekker raggen, zonder veel geklooi, dan is benzine al snel de weg of electro+lipo+ borstelloos.
     
  6. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    jah ik vind dat wel een mooie discussie.

    ook al blijft het wel echt een ''smaak'' verhaal.
     
  7. gixxer

    gixxer Guest

    waarom bigscale...

    goede vraag, maar ik vind het indrukwekkender om te zien, het sleutelen is wat makkelijker door de grotere onderdelen en je kan langer en goedkoper rijden op 1 tank benzine (5L benzine kost ongeveer 8 euro en 1L nitro 15 euro)
     
  8. PascalTuning

    PascalTuning

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik heb voor een bigscale gekozen omdat :
    Heb hem voor een leuk bedrag op marktplaats compleet gekocht.
    Ik ben 15 jaar, dus het sleutelen kun je er erg goed mee leren.
    Ik vind ze erg mooi, de kappen, de banden enz.
     
  9. butcher1981

    butcher1981

    Lid geworden:
    9 nov 2008
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Hoofddorp
    why bigscale

    waarom bigscale de naam zegt het al big in 1 woord geweldig mooi geluid en geur van verbrand bezine met aanhangende prut en gras gewoon top

    gr butcher
     
  10. sandstorm

    sandstorm Guest

    Ik vind het beide gaaf.

    Bigscale:
    ++ Aantrekken en hij loopt tot de tank leeg is, zeker 0,5 uur.
    ++ Veel vermogen (verzet bergen zand met een tankje), een lekkere sound en uitlaatgassen zijn nog enigzins te verwerken.
    ++ Redelijk gemakkelijk om zelf mods. te maken omdat het wat groter is.

    Nitro:
    ++ Lekker jumpen
    ++ Geweldige acceleratie

    1:8 brushless
    ++ Geen problemen met starten + nitro ++
    ++ Geen stank
    ++ Geen kiddos van all over the place wanneer je met de wagen gaat rijden (geen kiddo magneet dus, zoals bovenstaande wagens wel zijn).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2009
  11. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ja haha kiddo magneet, vertel mij wat. Ik had eerst heel jeugdig Cuijk om me heen staan, elke keer naar die Baja toe rennen en aan willen raken enzo. Eentje verbrandde zijn klauwen :?

    En een werd ondergespaaid met zand en bevroren gras :lol:

    en het mooie was, ik was opeens iedereen z'n vriend lol. Ze spraken me gewoon aan van 'hé vriend, hoe snel gaat die benzine' :lol:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2009
  12. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    hahahahah, ja dat is een ieder bekend. Als ik even ga vliegen voor de deur dan heb ik zo een schare kids om me heen. Ook kids van mijn leeftijd trouwens :D Meestal met de standaard vragen;

    Hoe hoog/ver/snel/duur
    en waar kan je kopen

    :rolling:
     
  13. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Whaha ja, echt iedereen vroeg waar ze em konden kopen, hoe hard die ging, en hoe duur die was..

    Maar was wel zielig eigenlijk dat ene kind.. Grijpt zo die uitlaat beet omdat ie over de kop ging :?

    Shhhhhh... Gelukkig was z'n vader begripvol.
     
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Moeten ze er maar vanaf blijven, dat zal ze leren om aan andermans spullen te zitten :D
     
  15. lordluud2

    lordluud2 Guest

    En ze gaan er zelfs voor staan en zeggen rijd tegen me aan, of onder me door. En ze gaan telkens voor me staan :evil:

    Als dat ding met 30 ofzo tegen zo'n kind aan rijd, dan denk ik toch dat de jeugd van tegenwoordig kan vliegen..
     
  16. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    Dan pak ik gelijk m'n spul en ben ik weg, zulke ongein moet ik niet hebben. Ze kunnen rustig op een afstand kijken en anders niet.
    Een op hol geslagen bigscale is gewoon levensgevaarlijk en je zult maar een klein kind omver rijden, gevolgen kun je je wel voorstellen.
    Zoals je zegt heeft al een kleine z'n hand verbrand, dat moet een waarschuwing voor je zijn!

    Arnaud
     
  17. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Het is toch te gek voor woorden dat ik me weg laat jagen door een aantal snotapen? Sommigen ouders stonden er ook bij, maar die vertikken ook wat te zeggen. Ik zelf waarschuw ze de hele tijd dat ze erbij uit de buurt moeten blijven, maar het helpt niet veel.

    Maar ik laat me niet zomaar wegjagen omdat een aantal kiddies er met de tengels aan willen zitten. Ik zal de volgende keer wel wat harder optreden en eventueel de ouders aanspreken dat als het mis gaat, het ook goed mis gaat.

    En dan kunnen ze wel een lulverhaal ophangen van hier mogen kleine kinderen spelen, het was een bouwput, alleen nu een vlakke, en er is nooit een levende ziel te bekennen, alleen als ik die auto uitlaat. Ook de ouders horen verstand te tonen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2009
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hoop dat je papa en mama een goed WA verzekering hebben afgesloten , denk dat je niet wil dat je een kind om ver rijdt met je bigscale met alle gevolgen vandien.
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ouders hebben ook hun verantwoording voor hun kinderen hoor. Als ik mijn kids rare dingen zie doen dan waarschuw ik ze ook. Zeker als iemand anders in een dergelijk geval ook al aangeeft er af te blijven.

    Je kinderen laat je ook niet bij een vuurtje spelen toch?
     
  20. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.208
    De vraag was toch waarom bigscale :D.

    [​IMG]
    :fadein:
     

Deel Deze Pagina