waarom bigscale???

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door sjoerd16f, 16 nov 2008.

  1. Console

    Console Guest

    Heb ook wel soms van die irritante kinderen die om mijn auto heen dansen, ik waarschuw ze één keer. Raak ik er één heeft ie gewoon dikke pech. Ik heb ze immers vooraf gewaarschuwd, heel simpel moeten ze maar luisteren.
     
  2. daar heb je een punt een verwittigt man is er 2 waard maarja ik versta dat eigenlijk wel hoor voor de meeste kinderen is dat een ervaring om dat te zien rijden
     
  3. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Zo'n neerbuigende reactie is nergens voor nodig. Natuurlijk kijk ik wel uit en zorg ik ervoor dat ik dat ding niet te dichtbij laat komen, maar ophoepelen omdat er kiddies zijn die achter dat ding willen aanhollen? Dat gaat me te ver.
     
  4. gixxer

    gixxer Guest

    mijn fg was ook zo'n kiddo magneet in zn alu zuurstok roze. de hele buurt kwam uitgelopen en de taferelen zijn mij niet onbekend. ik heb ze op 1 plek laten staan en gezegd dat als er iemand naar mn auto gaat rennen/lopen, gaat ie uit en weer de schuur in en zien ze niets. bij mij werkte het en sommige kinderen namen zelfs al van die kleine stoeltjes mee om te zitten (de kinderen van 3 huizen verder :p)

    maar rijden met rondrennend klein grut doe ik nooit en zouden meer mensen moeten doen. het is zo'n 10-12 kg wat je los laat met een snelheid tussen de 40 en 60 km/h. een volwassen kerel gaat gewoon liggen als zo'n projectiel hem raakt!

    dus leer je les, laat je desnoods maar wegjagen en houd het leuk en veilig!!!
     
  5. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Natuurlijk, veilig houden is belangrijk. Zodra er eentje te dicht bij in de buurt komt, zorg ik dat ie stil blijft staan, het is alleen wel vervelend.

    Helaas is het merendeel ervan wel buitenlands, waardoor ik hun niet altijd versta, en hun ook mij niet. Mja, een keer flink schreeuwen verstaan ze allemaal wel.

    Het is alleen zo dat ik nergens anders kan rijden. Er is gewoon vrij weinig ruimte bij ons. En denk nu niet dat ik een of andere gek ben die overal maling aan heeft, want het zijn natuurlijk nog maar jonkies.
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    pardon:

    zoals jij spreekt ben jezelf nog een snotneus, je begrijpt zeker niet het puntje verantwoordelijkheid bij jezelf, beetje respect voor kinderen mag wel , immers iedereen is een kind geweest.

    tuurlijk moeten ook de ouders hun verantwoording nemen.

    Maar goed iedereen heeft een andere oplossing als zoiets voordoet, de 1 stopt ermee(ikzelf) en de ander zal wel even optreden.....

    Iedereen gaat toch verantwoordelijk om met de hobby , jong of oud .......:cool:
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  7. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Klein offtopic vraagje:
    Is het mogelijk een bigscale uitlaat zo te dempen (met gemakkelijk verkrijgbare onderdelen) dat deze zo weinig mogelijk geluid maakt? (vermogenverlies moet ik dan maar voor lief nemen)

    Ik ben gek van deze wagens maar het geluid is gewoon niet te harden (noch voor mezelf, noch voor de buren/omstaanders).
    Ik rijd zelf met een Harley motorfiets met kwasi open uitlaatlijnen, dus ik ben zeker niet bang van wat lawaai.
    Het zware 'Harley'motorgeluid is natuurlijk in niets te vergelijken met het 'opgevoerd snorfiets/boomzaaggeluid' van een bigscale. ;)
     
  8. Console

    Console Guest

    Verantwoordelijkheid, waar begint het en waar eindigt het...

    Als ik zelf de kinderen en de ouders van te voren waarschuw dat, als de auto op hol slaat of ik een stuurfout maakt, dat ze daar aardige letsel van op kunnen lopen.

    Dan als er wat gebeurt hoeven ze echt niet bij mij aan te kloppen dat ik verantwoordelijk ben, heb ze van te voren gewaarschuwt dat er iets kan gebeuren, en dan ligt voor mij de verantwoordelijkheid bij het kind/ouders.

    Ook als je tegenwoordig naar de opvoeding van kinderen kijk, komen bij de meeste ouders het woord opvoeding niet in hun woordenboek voor, enkele daar gelaten. De kinderen die het meeste overlast veroorzaken zijn toch van buitenlandse afkomst valt mij heel erg op.

    Jammer dat dit gewoon en eindelose discussie is van waar het verantwoordelijkheid ligt, laten we lekker weer optopic gaan :)

    -----------------------------------------------------------------------

    Zelf vindt ik BigScale's veel leuker om te rijden dan een klein nitro/electro autotje. Vooral het sleutelen en het 2-Takt blokje trekt me heel erg. En je kan er lomper mee omgaan dan een 1:8/10 auto'tje.
     
  9. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Juistem. Natuurlijk hoor je uit te kijken voor kinderen, maar een gewaarschuwd man telt voor 2.

    Wat zowieso al helpt is niet volgas in de richting van het publiek rijden. Als de wagen een andere kant inslaat en dan op hol slaat, pech voor mij, maar de kinders hebben in ieder geval niets.

    Maar ja, als ze erachteraan gaan rennen en ervoor gaan staan, dan kan ik er helaas weinig aan doen.
     
  10. kenwood96

    kenwood96

    Lid geworden:
    16 nov 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Stekene
    tuurlijk, een demper is makkelijk te maken met een stalen geperforeerde buis, daar doe je staalwol rondom, daarna schuif je een alu of stalen huls over het geheel...
     
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    nog even als laatste en daarna weer:eek:ntopic:, 99 van 100 gevallen zal de bestuurder van de auto aansprakelijk worden gesteld, omdat je op evt. openbaar terrein rijdt e.d.Je kan dat gaan aanvechten maar je zal dit altijd verliezen, dus kijk uit met rijden waar dan ook........

    en nu weer :eek:ntopic:;)

    :D

    de reden voormij om over te stappen naar bigscale, was dat je langer op 1 tank kan rijden, oh makkelijker is , weinig onderdelen hoeft te vervangen na een aantal rijbeurten e.d, motorgeluid en dito geur.....en wat beter bestand tegen evt.crashes......(hoewel sommige alles kapot krijgen ;):D )
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2009
  12. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    :hammer:
    mooi draadje wordt dit. ik zit hem heerlijk te lezen!!!!
     
  13. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Bedoel je dan een bijkomend aanhangsel aan de originele demper, of iets dat de originele demper compleet vervangt?
    Heb je bij een zelfbouwsel dan niet het risico van teveel of te weinig tegendruk in de demper?
     
  14. lordluud2

    lordluud2 Guest

    Ik vond het wel interessant worden ja. Maar inderdaad, laten we weer on-topic gaan :D
     

Deel Deze Pagina