Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Offtopic.
Ligt eraan, als de wetgeving ook meeverhuisd was had ik daar best een stukje duits voor over.. ;) Want idd nederland is regelziek, en moet vooraan lopen in de eu, terwijl me maar (zeker procentueel gezien) een klein landje zijn..

Dan waren er een boel problemen waar nu de clubs last van hebben in een keer weg.

Het is door de DMFV in ieder geval goed geregeld .;)

Mvg Johan

nee hoor zelfs bij de dmfv houden ze de commerciele gebruikers apart.
bij elke vliegshow (zoals jetpower) zijn de piloten NIET verzekerd maar moeten ze via hun opdrachtgever verzekerd zijn.
de DMFV heeft dit al jaren geleden duidelijk gemaakt.

in duitsland is het zo met multi,s dat je tot 5 kilo geen vergunning nodig hebt (prive) daarboven wel.
en bij commercieel gebruik altijd een nodig.
en dit geld nu hier ook binnenkort , zij het niet dat je dan een brevet nodig hebt.

Wie gaat die brevetten afnemem? Wat gaat dat allemaal weer kosten? Brevet, vergunningen?
Als je hier in NL op een eerlijke manier geld wilt verdienen maken ze het alleen maar moeilijk voor je.

Weet zeker dat er mensen zijn die overwegen om zich uit te schrijven bij de kvk en hobby mattig verder gaan.
De pro's zijn weer de lul

Wie gaat die brevetten afnemem? Wat gaat dat allemaal weer kosten? Brevet, vergunningen?
Als je hier in NL op een eerlijke manier geld wilt verdienen maken ze het alleen maar moeilijk voor je.

Weet zeker dat er mensen zijn die overwegen om zich uit te schrijven bij de kvk en hobby mattig verder gaan.
De pro's zijn weer de lul

denk niet dat de pro,s de lul zijn , maar juist eens kwaliteit kunnen leveren voor een normale prijs.
de hobbyisten , mogen dan alleen nog maar op hobbyvelden vliegen.
er word dan stevig gehandhaaft , en gecontroleerd door de "Politie te lucht"
brevet ongeveer 1700 Uk pounds , incl cursus
dan nog officieel PH-inschrijving

Ok dat de hobbyisten alleen nog maar op veldjes mogen was mij nog niet duidelijk.
Eerst was er gegzegt dat de hobbyisten gewoon nog hun gang konden gaan.

Dat zou niet eerlijk zijn

Maar 2000 euries is weer een hoop geld

Edit

heb ff zitte googlen maar een rgistratie gaat ook in de duizenden euros vallen.
Regelgeving ben ik voor maar we slaan zoals gewoonlijk hier in NL weer voorledig door. Bah

Ik vermoed dat het handhaven nog heel lastig gaat worden politie heeft veel te weining lucht capaciteit om dat te kunnen.

in duitsland is het zo met multi,s dat je tot 5 kilo geen vergunning nodig hebt (prive) daarboven wel.

Ik ben verzekert via de DMFV met RC modellen tot 25 kg waar onder ook multicopters bij horen.

En dit over de hele wereld .
Dat dat bij vliegen op zicht (geen FPV) en niet commercieel .

En een vergunning voor multi,s op prive gebied bestaat er niet , ook geen brevet.
Je mag alleen niet overal vliegen in Duitsland, in veel gemeentes buiten de parkflyer (<500gr) helemaal niets .

Tot 5kg op velden buiten de bebouwde kom met toestemming van de eigenaar .
En boven 5kg alleen op toegelaten vliegvelden .

En je moet in Duitsland een modelvliegerverzekering (geen WA) hebben als je iets RC wil laten vliegen , onafhankelijk van gewicht , dus ook silverlite modellen van een paar gram , en die moet je opzak hebben en kunnen aantonen .

Mvg Johan

Eerste slachtoffer is gevallen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het verhaal nog niet kunnen lezen want ik kreeg deze foto ook opgestuurt.
Maar wat ik tot nu toe begrepen heb was hij zonder toestemming van de eigenaar foto's aan het maken.

Dat is al een probleem wanneer je gewoon op de grond staat, laat staan in de lucht.
Niet erg van toepassing op dit onderwerp denk ik.
Ben.

Back