Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Aangezien de foto van de fotograaf met zijn hexa in het zelfde kader stond als een luchtfoto van het huis van de ex-topman van de SNS (dat ook in Laren staat), heb ik wel zo'n vermoeden wat er gebeurt is. Ik vind het ook geheel terecht dat de fotograaf is opgepakt. Is gewoon inbreuk op de privacy van mensen.

OBdCZor.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Ben. Onee? Je mag niet vliegen zonder toestemming van de grondeigenaar.
Lijkt mij wel van toepassing
 
dan nog officieel PH-inschrijving

PH registratie (aircraft registration) is allene voor luchtvaartuigen waar personen in kunnen plaatsnemen. (ik weet dat het genoemd wordt in de regelgeving) Niet toepasbaar op de modelbouw. Zou namelijk ook direct betekenen dat alle vliegende schaalmodellen hun registratie moeten verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de foto van de fotograaf met zijn hexa in het zelfde kader stond als een luchtfoto van het huis van de ex-topman van de SNS (dat ook in Laren staat), heb ik wel zo'n vermoeden wat er gebeurt is. Ik vind het ook geheel terecht dat de fotograaf is opgepakt. Is gewoon inbreuk op de privacy van mensen.

OBdCZor.jpg

Volkomen terecht dus dat hij is meegenomen.... als er geen toestemming is mag je nog zoveel vergunningen hebben, maar wordt dat overruled door de wet op de privacy! Staat volgens mij zelfs gewoon in de vergunning/documentatie van Defensie..
De foto publiceren zoals de Telegraaf doet mag ook niet. En je ziet vervolgens ook nog eens iemand uit het huis komen.... zie witte cirkeltje
 
Durf op dit moment de confrontatie met de regelgeving wel aan.... als ze die zaken gaan eisen, dan MOET de handhaving wel op orde zijn. Ik denk dat bij de 1e de beste rechtzaak de regelgeving binnen no-time lek is geschoten en niet van toepassing meer is....
 
@ Ben. Onee? Je mag niet vliegen zonder toestemming van de grondeigenaar.
Lijkt mij wel van toepassing

Wat ik bedoel Tasz is dat deze man sowieso in overtreding is en dat dit niets van doen heeft met het feit dat ie dat doet met een vliegend tuig.
Deze man kunnen ze gewoon beter opsluiten en hem de hexa afpakken.

Lady Di had ook niet zoveel op met dit soort mensen en ik ook niet.

We zijn het dus wat dit betreft gewoon eens.
Ben.
 
Yeb mee eens.

Je kan het overingens zelf tegen hem zeggen. Hij is inmiddels ook actief op het forum.
 
Alleen als je paprika chips en Grolsch (beugel fles) bier hebt Emil. :p

Zal verder even mijn mond houden want ik ga wel erg off-topic. :turn-l:
Ben.
 
PH registratie (aircraft registration) is allene voor luchtvaartuigen waar personen in kunnen plaatsnemen. (ik weet dat het genoemd wordt in de regelgeving) Niet toepasbaar op de modelbouw. Zou namelijk ook direct betekenen dat alle vliegende schaalmodellen hun registratie moeten verwijderen.

we zullen zien Rogier
 
Hallo,
vroeger hadden we PH registratie , ik denk dat we al 10 jaar een NED registratie hebben
gr Cees

Ik weet ook niet beter dan dat Cees.... Maar we zullen zien. Voorlopig zitten er in de concept plannen nog erg veel gaten en uitzonderingsmogelijkheden. Ben wel benieuwd naar de rol van de commercie. Hoe zij erop in gaan springen, of ze modellen 'gekeurd' aan gaan bieden. Als de overheid de mannen uit Zoetermeer, die eerder al voor de camera stonden als moraalridder, ervoor vragen. Want dan gaat het nergens op slaan en zijn de regels er puur voor de regels. Overduidelijk is tot op heden wel dat er mensen mee bezig zijn die zelf duidelijk niet vliegen.... Maar zoals Sandor al zei; we zullen zien....
 
staatscourant :

producenten van UAV's zich dienen te certificeren bij Euro USC als certified manufacturer of dat de vlieger van een specifiek toestel zelf de luchtwaardigheid moet laten testen bij Euro USC.

Want: het is nu al strafbaar om commerciele vluchten uit te voeren. De sanctie bedraagt in beslagname van het toestel en max E8000,= boete per overtreding. Hoewel de handhaving (door KLPD) op een laag pitje staat, ben je bij een klacht direct aan de beurt!
 
staatscourant :

producenten van UAV's zich dienen te certificeren bij Euro USC als certified manufacturer of dat de vlieger van een specifiek toestel zelf de luchtwaardigheid moet laten testen bij Euro USC.

Want: het is nu al strafbaar om commerciele vluchten uit te voeren. De sanctie bedraagt in beslagname van het toestel en max E8000,= boete per overtreding. Hoewel de handhaving (door KLPD) op een laag pitje staat, ben je bij een klacht direct aan de beurt!

In ieder geval goed dat de registratieplicht bij de leverancier komt te liggen. Weet nu ook waarom je er zo dik bovenop zit.. haha...

We zullen zien wat het wordt.
 

Dat ziet er toch prima uit Johan! En op termijn zelfs veel verdergaand dan waar we het hier steeds over hebben. Overigens zijn sommige dingen echt voro de verkenningsvliegtuigen in mijn ogen. In de VS zijn ze daar ook mee bezig nu commerciele bedrijven unmanned planes van de USAF over hebben kunnen nemen.

Uit de slides van de presentatie blijkt echter dat ze al inmiddels een half jaar achter lopen...
 
Ik snap zelf als startende ondernemer dat er regels moeten komen,maar ik heb wel het idee dat er dan door menig direct (veel) geld aan moet worden verdiend.
Alleen het aanmelden bij DARPAS,de belangen organisatie van "de branche" is al €300,en dan ben je alleen maar lid(met 70 leden is dit al 20.000 euro)...Als het zou gaan puur om informatie en veiligheid,zal deze informatie toch direct voor iedereen vrij toegankelijk moeten zijn,of zie ik dat verkeerd.
Ik zie bedrijven die honderden euro's per uur vragen terwijl de kwaliteit van het afgeleverde product (film) niet verder reikt dan het knopje drukken..
Als ik me aan de regels van DARPAS moet houden en een mooie burnout van een auto wil filmen of het overzicht van een speeltuin bijvoorbeeld,word dit wel erg omslachtig.

http://www.darpas.nl/wp-content/uploads/2013/02/Voorlichting-DARPAS-v5.0-.pdf
 
Laatst bewerkt:
Darpas is niet verplicht hoor.
Ze doen idd veel aan veiligheid (dat is goed). Maar er is nogg niets in de wet geregeld.
Hun regeltjes gaan idd wat ver denk ik.
 
Back
Top