Hallo Joeri,
ik zit jou draadje al een tijdje te volgen en alles waar jij nu tegenaan loopt is heel herkenbaar voor mij.
Ik heb dezelfde problemen meegemaakt in het begin. Voordat ik snapte hoe je een motortje moest wikkelen was ik een paar maand verder :-(.
Ik heb me via internet en met hulp van forumleden zover weten te informeren dat het me nu in 90% van de gevallen lukt om de wikkelingen er goed op te krijgen zodat de motor het ook weer doet. En verdomt, met dikker draad loopt hij stukken mooier en is ook nog eens sterker en wordt niet zo warm als voor de tijd.
Waar ik heel stellig in ben is dat ik alleen motoren wikkel die niet helemaal uitgebrand zijn. (Mensen weten namelijk heel snel dat je dat kunstje kent en komen met de ene na de andere aan

).
Als ik een motor krijg waarvan de bedrading aan elkaar gebakken zit en ook nog eens de isolatielaag op de stator beschadigd is begin ik er niet eens meer aan. Dus die van jou gaat hier onmiddellijk de bak in. De tijd en moeite die je daar in moet stoppen weegt bij lange na niet op tegen de prijs van een nieuwe motor.
En wat Ron ook al aangeeft is de kwaliteit van de magneten na zoveel hitte....
Voor het echte uitproberen heb ik toen een nieuw en goedkoop HK motortje gepakt en heb hier stap voor stap de wikkelingen afgehaald en op papier gezet hoe ze liepen.
Daarna mijn eigen (dikker) draad gepakt en de motor herbewikkeld. Hij zit nu nog steeds op mijn Swift 2 deltaatje en geen mens blijft mij bij

.
Wil je meer info dan mag je me een pb sturen, als we daarna gaan bellen heb jij met een half uurtje wel door hoe het ongeveer zit.
Ook gebruik ik onderstaande site voor het uitrekenen van het schema, erg handig !
bavaria-direct.co.za
Heb je een schema hieruit gekregen, dan staat de
hoofdletter voor een wikkeling die
rechtsom om de statortand moet worden gewikkeld en een
kleine letter moet
linksom.
Heb je de laatste wikkelingen van de A's erop zitten dan begin je de eerste B te wikkelen met het draad
einde van je laatste A. Laat hierbij voldoende los draad over om later je goldplug's aan te kunnen solderen.
Zo ook is eind B weer begin C en eind C gaat als laatste aan begin A. Dit is de Delta of driehoek schakeling die ik het meeste zie bij mijn motoren.
Bij een Ster schakeling worden de laatsten van A, B en C aan elkaar gesoldeerd.
Beetje duidelijk zo ?
Laat je tijdens het wikkelen niet afleiden door je vrouw, kinderen, hond en weet ik wat allemaal meer want maak je één klein foutje kun je weer overnieuw beginnen en zal je motor alleen maar staan te schokken. Toch jammer want je ben toch al gauw zo'n 2 tot 3 uur met een motor bezig...
Op die site staat trouwens nog veel meer andere nuttige info..
Succes ermee !
Groeten,
Paul.