... 6.84v 4407t/min -> 480Kv ...
Een motor heeft geen 480K
v, een motor heeft maar 1 enkele K
v, en dat is een eigenschap, een motorconstante, gemeten/uitgedrukt in
rpm/volt. 480K
v notatie, jij bent niet de enige die het zo schrijft, ook fabrikanten en leveranciers, zet veel mensen op het verkeerde been waardoor ze het als een soort
vermogen zien. K
v = 480rpm/volt.
Thanks! Maar waar zou ik dat Kv verlies aan te danken hebben dan? ...
En daarheb je dat verkeerde been al, het is geen verlies, het is slechts een verandering. Je motor is niet beter/slechter daardoor.
Origineel heeft de motor 520Kv maar dit heeft wrs te maken met de afname van de magneten door de warmte die er is ontstaan toen hij verbrand is. ...
Meetnauwkeurigheid, andere K
v bepaling (bijvoorbeeld generator-test), timing van regelaar. Bij deze afwijking denk ik nog niet aan zwakkere magneten.
Misschien is het "te" perfect gewikkeld. :wink: Een niet ideale manier van wikkelen zal bijna altijd in een hoger toerental resulteren. ....
Al wikkel je heel slordig, geen invloed op K
v. Daardoor wel langere wikkeldraad, lager rendement, en motor kan daardoor minder vermogen verwerken.
Bij K
v bepaling middels generatortest loopt er geen stroom door de motor, daardoor beter/nauwkeuriger, geen be-invloeding.