Ik heb al gereplied op je mail, maar voor de compleetheid hier nog maar een keer voor eventuele andere belangstellenden ...
Er zit een nippel in een hoekje van de tank ... daar komt de slang van de uitlaat op.
In de rubber stop zitten drie gaten waar drie buisjes doorheen gaan, die binnen in de zak uitkomen.
1) buisje kort met stuk slang dat eindigt in het midden van de tank, voor de carburator. Dit stukje slang heeft aan het eind ook nog een gaatje overdwars.
2) buisje kort met kort stukje slang, voor het vullen.
3) buisje met bocht omhoog waarop stukje slang dat bovenin de tankzak eindigt, voor de ontluchting. Dit stukje slang is schuin afgesneden (of dat moet je even doen).
Er moet op ieder buisje een stuk slang zitten omdat het anders de zak kan perforeren.
Er zit een klein gebogen metalen stripje bij, dat moet onder de schroef van de klem over de rubber stop. Daar glijdt de klem overheen bij het aandraaien.
Ik raad je aan een duidelijke schets te maken van welke buis welke functie heeft en dit goed op te bergen. Je zal dit nodig hebben als je eens slangen moet vervangen. Je kan door de zak niet zien welke buis wat is. Don't ask me how I know. ;-)
Ik heb een jerrycan met twee nippels in de dop. In de jerrycan hangt aan een van de twee nippels een slang met vilt-clunk. Bovenop die nippel gaat uiteraard de slang + brandstofpomp + nog een stukje slang ... de heen-slang. Op de andere nippel alleen een slang ... de terug-slang. Beide een meter lang.
Op m'n kist zitten twee nippels boven elkaar. De bovenste gaat naar de ontluchtingsbuis van de tank en daar sluit ik de terug-slang op aan. De onderste nippel gaat naar de vulbuis van de tank en daar sluit ik de heen-slang op aan.
De heen- en terug-slang zijn een kringloop. Als je nu pompt en je tank is vol, dan gaat het overschot je jerrycan in.
De heen- en terug-slang sluit ik af door ze samen op een stukje buis te schuiven (ook weer kringloop). Dat stukje buis heeft een 90 graden hoek, zodat ik de slangen er makkelijk af kan trekken.