WACO SRE 1/6

Ha die Martin.

Die is aan het snuffelen hoe de verslagen er uit zien. :lol:

Zonder gekheid ik gebruik het meest witte houtlijm. Blauwe Bison.
En zo af en toe bizon konstructielijm.
En secondenlijm is bijna uit de gratie hier. :lol:
Oja en 5 min Epoxy dat is ook handig spul.

Zo nu weet Kim ook weer wat meer.

Groeten HanDeBouwwer.
 
Om twee rolroer servo's op één kanaal te zetten?
Ja, of twee flap-servo's. :)

Dit zijn dus wel hele bijzondere, intelligente kabels. :P

Kijk maar wat er staat:

Mit dem programmierbaren V-Kabel 2 können Sie vier Servos auf einen Kanal legen und trotzdem für jedes Servo getrennt die Laufrichtung, die Mittelstellung, die Servowege, die Wegbegrenzung, die Stellgeschwindigkeit und sogar eine Fail-Safe Position einstellen


jan.
 
Ik verdenk Jan er nog steeds van dat ie aandelen daar heeft ;-)


Beetje duur apparaatje om alleen de draairichting van 1 flap servo om te draaien.

Gewoon beide flapservo`s hetzelfde inbouwen (dus beide servouitgangen naar links of rechts en niet zoals de rolroerenn tegengesteld) en klaar :D

Veel goedkoper en makkelijker ;-)
 
Kim!


Wat wordt de spanwijdte? :|

Gewoon 4 kleine servo's en 1 V-kabel nemen (iedere aileron één servo), en je hebt de heleboel perfect voor mekaar. :P

Berto schreef:
Beetje duur apparaatje om alleen de draairichting van 1 flap servo om te draaien.
Of Berto snapt het niet, of Berto kan niet lezen . . . :roll:

:wink:

I rest my case.


Over en sluiten.


jan.
 
Ik snap het wel maar het is onzinnig om zo`n apparaatje te kopen als je het ook zonder af kan ;-)

Maar ja dat blijft een eeuwige discussie tussen ons dus ik laat het hier dan ook bij.


Kim doe wat jezelf het beste lijkt :-)


En Jan op de eerste pagina staat dat de kist een span heeft van 1730 mm.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik moet eerst nog maar eens goed kijken naar de constructie en de beschikbare ruimte.
Wil ook niet te veel gewicht in de vleugels gooien...

Hier nog een tekening van het origineel:

wacodwgxm4.jpg
 
Voordat ik de twee rompzijkanten samenvoeg moet ik wel de knoop doorhakken, want als de flaps en/of rolroeren een servo delen moeten daarvoor gaten in de rompzijkanten komen.
Maar goed, die gaten moeten er anders natuurlijk sowieso in voor kabels als ik voor meer servo's kies...
 
ik zou voor elke flap en aileron een servo nemen. Dus 4 in totaal. Een standaard servo weegt 40 gram, dat betekend dus 80 gram meer dan met 2 in het midden. (tenminste dat is wat ik zo snel begrijp). Het is sneller om even een stekker in een contra stekker te steken dan om servo's aan te sluiten aan stuurstangen. En je bent veel secuurder bezig dan met omleg elementen e.d.

Draadjes zelf solderen aan een computer stekker of een multiplex stekker. V-kabeltjes kun je ook gewoon zelf solderen. Ik vind het altijd jammer om daar geld aan te besteden. Wel natuurlijk zorgen dat je met aandacht soldeert en controleerd of de verbinding goed is door eraan te trekken.

erg mooie kist! veel succes ermee!

{edit} wat ik me nu zit te bedenken: is het zo dat je op de onder vleugel de flaps hebt en boven de aileron?
 
pieteralje zei:
ik zou voor elke flap en aileron een servo nemen. Dus 4 in totaal. Een standaard servo weegt 40 gram, dat betekend dus 80 gram meer dan met 2 in het midden. (tenminste dat is wat ik zo snel begrijp). Het is sneller om even een stekker in een contra stekker te steken dan om servo's aan te sluiten aan stuurstangen. En je bent veel secuurder bezig dan met omleg elementen e.d.

Draadjes zelf solderen aan een computer stekker of een multiplex stekker. V-kabeltjes kun je ook gewoon zelf solderen. Ik vind het altijd jammer om daar geld aan te besteden. Wel natuurlijk zorgen dat je met aandacht soldeert en controleerd of de verbinding goed is door eraan te trekken.

erg mooie kist! veel succes ermee!

{edit} wat ik me nu zit te bedenken: is het zo dat je op de onder vleugel de flaps hebt en boven de aileron?

Het is inderdaad niet veel zwaarder zo, en die lange stuurstangen en gekoppelde onderdelen zouden ook iets wegen.
Zowel de flaps en de rolroeren zitten in de bovenste vleugel.
Dus gewone kabels om het signaal te splitten kan ook...
 
Han zei:
Hier een linkje voor lampjes.

Niets moet, maar een idee is het wel.
En kim is een echte doe het zelver!!!

lampjs.


Han.

Dankje Han, ik zal mijn vriendin moeten vragen om me te helpen die Duitse websites te vertalen... :oops:
Haha, ja, ik hou van bouwen. :) Maar hoe kom je erbij mij een doe het zelver te noemen? Klopt wel hoor :)
 
Han zei:
Maar hoe kom je erbij mij een doe het zelver te noemen? Klopt wel hoor

Anders had je wel een kit gekocht.
En die Midstar is toch ook handmade. :lol:


Han.

Haha, ja, inderdaad Han.
Mijn tweede MidStar was inderdaad 'handmade' om de eerste die van een kit gemaakt was te vervangen na een crash.
Zelf bouwen is veel leuker.
De Waco SRE bestaat niet als bouwdoos. (wel als ARF 8O :evil: van SIG)

:idea: Dus...
LEKKER BOUWEN :D :D
 
Nou, Jan, zo beter?

088xu9.jpg


Dit ding maakte eerst deel uit van een staande lamp en weegt in ieder geval meer dan 4Kg.

Gisterenavond de tweede kant af gekregen.

092pn4.jpg
 
Volgens de bouwtekening moet ik spruce of maple gebruiken als blokjes in de romp waar de vleugelbouten in moeten schroeven.
De hobbywinkel verkoopt deze houtsoort niet.
Is het te vinden, of moet ik gewoon triplex pakken?
 
Jullie dachten toch zeker niet dat ik stil ben gaan zitten toen het forum er even niet was??
Ik ben lekker blijven zagen...

096pv3.jpg


100yu4.jpg


En nu begonnen met de formers, van 6mm triplex...
Over het algemeen gaat het best goed met het figuurzaagje, maar ja, af en toe...

109gi1.jpg
 
Back
Top