Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is de ball-link een beetje strak en daardoor stroef? Dat is wel goed denk ik, want anders floept íe er zo vanaf. Ik zou er niet over in zitten, want er zit een hele lange arm (moment) aan de ball-link waardoor die stroefheid niets voorstelt.
Met gewone quicklinks kan je het ook hebben, dat ze stijf in het gat van de nylon roerhevel zitten. Dat is een arm van 1 mm tegen een arm van 60 cm, zeg maar.
... maar ik kan vanaf hier natuurlijk niet voelen hoe het voelt. De ball-link die ik op m'n throttle heb zitten is wel soepel.
Misschien wordt het met de tijd beter?
Waar je nu niet aan gedacht hebt is dat als er klappen op het staartwiel komen (waarvoor je die vering hebt) het stangetje in je quicklink schuin gaat, heen en weer wrikt. Dat gat in je quicklink gaat dus groter worden en het ziet er al vrij dun uit.
Sorry dat ik hier niet eerder aan dacht. Ik denk dat die ball link toch verstandiger is.
Nee, je moet een ball link hebben. Die stang op je link gaat schuin heen en weer.
Hey Kim,
ik heb met bewondering je bouwverslag gelezen. Prachtig, man!
Zelf vlieg ik een 1/5 Waco van Pica (oude bouwdoos, wordt spijtig genoeg niet meer gemaakt) Ik heb twee vrijblijvende tips voor je. Waarom geen elektro aandrijving? Ik begrijp dat je op je centen moet letten en zeker als je van nul moet beginnen met elektro is het een investering. Ik ga hier niet ingaan op de voordelen maar wel effe hetvolgende: mijn Waco (6.3kg 186cm) vliegt echt schitterend met een BMI Spitz 90 outrunner. Met 6S1P lipo's draait deze motor een gigantische 22x10 prop (!!
!!) aan 5000 tpm. Deze prop staat prachtig schaal op de Waco en maakt een zeer realistisch geluid. Welliswaar stiller dan het echte exemplaar maar realistischer dan je met eender welke viertakt kan bereiken. Met deze motorisatie doet hij rollen, loopings en wing-overs net zoals de echte. Misschien iets om over na te denken?
En nog een tweede tip: ik gebruik dezelfde ontvanger en zender. Alleen ervaar ik bij de scan16 soms kortstondig verlies van signaal. Dit merk ik omdat ik de regelaar in m'n P51B (van alfamodel.cz) moet resetten (gas dicht en weer open). Bij zo'n kleine kist is dat geen probleem maar voordat je de waco vliegt met de SCAN16 zou ik hem toch eerst eens testen in een minder 'kostbaar' model. Ik vlieg m'n waco met een dual-receiver systeem van ACT (DSC), één antenne langs de romp, en één langs de vleugel. Heeft me voorlopig bespaard van enige vorm van storing. Trouwens, bij deze grootte van modellen kan je overwegen om een powerbox te installeren. Het aantal servo's loopt op (voor al je rollen en landingslichten
) en die jongen op het hoogteroer zal al met aardig wat stroom gaan lopen.
Ik blijf je bouwverslag volgen! Goe bezig![]()
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is...