WACO SRE 1/6

PS Jitze: ik hoop dat jullie trouwdag mooi was.
Ga daar maar van uit! In bijna het hele land was het shitweer en bij ons wat het lekker droog en was er regelmatig een lekker zonnetje te zien.
De lucht was hierdoor ook erg mooi voor foto's. Er stond overigens aardig wat wind, zie de foto: lange sluier helemaal horizontaal.
Verder hebben we een geweldige dag gehad, alles liep perfect!

Eerst 7 weken vakantie gehad samen, was ook heerlijk. En nog steeds is het iedere dag genieten :)

een mini-impressie:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd, Jitz!!! Vele gelukkige jaren!

... wind, zie de foto: lange sluier helemaal horizontaal.

Hé, da's handig! Misschien kan je Margreet vragen met die sluier op een hoek van het veld te gaan staan als je aan het vliegen bent. :rolling:

De romp ligt nog heel even bij mijn schoonouders (i.v.m. de verhuizing die net achter de rug is) maar de vleugels heb ik nu thuis.
Terwijl ik bezig ben wat op te ruimen en te zorgen dat mijn hobbytafel gebruikt kan worden doe ik alvast een beetje denkwerk.

Ik vroeg me af, wat jullie gebruiken in modellen waar de standaard servoplugjes niet praktisch zijn wegens hun aantal. Ik heb per vleugelhelft 3 servo's en twee lampjes, dat zou dus betekenen 5 kabeltjes per vleugelhelft. Het lijkt me niet handig om die allemaal één voor één te moeten (los)koppelen aan de kabeltjes in de romp. Wat voor andere oplossingen zijn er bekend? Zo'n computer 'D' connector moet dan precies goed zitten bij de montage van de vleugel aan de romp, daar zou ik me een beetje zorgen om maken en ze zijn misschien wat zwaar voor mijn SRE... Of niet?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Lijkt me wel raadzaam zo'n din stekker. Als je zorg dat één stekkertje los hangt, dan komt de passing niet zo nauw.
Dus bv het vrouwtje aan de romp schroeven en het mannetje los uit de vleugel laten hangen.

Hmm... Dan moet er wel best een groot gat in de binnenste rib van de vleugel, toch?
....kun je dan alle negatieve draden van de servo's aan elkaar maken?

Kim,
ik heb hetzelfde met de vleugels vna de Porter. Ik heb het een poos geleden aan Jan 'Corrien' gevraagd. Hij zei dat servo's elkaar wel kunnen beinvloeden wanneer je gebruik maakt van een gezamenlijke + en -. Het is zaak om in ieder minimaal een draad van 0,34mm2 te nemen, dan moet het kunnen. Scheelt je in ieder geval weer een aantal kabels, zeker wanneer de ruimte beperkt is.

Bedankt, Han en Jitze.
Het scheelt dan wel verbindingen in de stekker, ja.
In de romp zelf is het niet zo'n probleem want mijn ontvanger zit in de romp tussen de twee vleugels in. Dus er is geen lange lengte om af te leggen in de romp.
Maar Jitze, maakt de dikte van de verbindingen in de stekker dan niet uit?

al zouden de pennen van de verbinding dunner zijn: ze zijn wel redelijk lang, dus het oppervlak wat contact maakt is erg groot. Ik verwacht dus dat het wel goed zit met de verbindingen.

O, een din stekker is rond. Dan valt het gat ook weer mee.
Ik dacht eerder aan zo'n stekker die je bij een COMM port van een computer gebruikte. (9 of 15 polig)

Als ik een din stekker gebruik is dat genoeg voor de servo's, dan moet ik alleen nog iets voor de twee lampen

Als je zorg dat één stekkertje los hangt, dan komt de passing niet zo nauw. Dus bv het vrouwtje aan de romp schroeven en het mannetje los uit de vleugel laten hangen.

Als je (één van de) stekkers vast zet, dan hebben ze eerder last van trillingen = onverstandig!

Ja, bij Conrad verkopen ze er ook een 8-polige.
Mijn verlichting gaat op een aparte voeding dus de stekker moet daarvoor een aparte + en - (gescheiden van die van de servo's)

Ik denk dat ik dat dan maar moet doen.

Bedankt heren!

Kim, op welke termijn heb je ze nodig? Ik moet binnenkort ook een keer naar de lokale electronicaboer om er een paar te halen en kan me voorstellen dat dat een stuk goedkoper is dan wanneer je ze bij Conrad besteld (tenzij je een kar vol haalt).

O, een paar reacties gemist...
Ja, die DE-9 is waar ik dacht dat het eerst over ging.
Ja, Henri heeft ook een punt.

Kan ik nog wel de los hangende ronde DIN gebruiken...

O, geen haast hoor. Wat aardig. Als ik er straks uit ben lijkt dat me heel fijn, super! (Ik hoef geen kar vol!)

Kim, op welke termijn heb je ze nodig? Ik moet
binnenkort ook een keer naar de lokale electronicaboer om er een paar te halen en kan me voorstellen dat dat een stuk goedkoper is dan wanneer je ze bij Conrad besteld (tenzij je een kar vol haalt).

Back