Waker 1:200

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door robin rozendaal, 21 aug 2007.

  1. Roland

    Roland

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Soest
    Zo´n opmerking kun je natuurlijk verwachten ;-).
    Ziet er schitterend uit voor zo´n klein model. TOP....

    Gr Roland.
     
  2. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    xxman, de scheepswerf is kennelijk ook niet meer wat het geweest is. Droop heeft ook altijd schepen die roestig opgeleverd worden (andrea gail, flemish scout);-).

    Wat betreft dat niet meer gaan zitten op m'n model, liever niet (vind 1 keer wel genoeg).

    Ik heb nog wel een vraagje over het stofvrij opbergen:

    Hoe kan ik aan een mooie (goed betaalbare) oplossing komen voor een vitrine?

    Gr robin
     
  3. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    vitrinekast

    Robin, een mooie en goede oplossing is een "aquarium" op maat maken. Glas kleven met siliconenlijm, dan omdraaien over het model. Eventueel afwerken met houten hoeklatjes in mahoniekleur. Ik heb in mijn hall zo een model staan van 130cm onder glas. Die vitrine is natuurlijk zwaar, maar met dat model wordt niet meer gevaren. Voor jouw model is het wegnemen van de vitrine zeker geen probleem. Ik heb die vitrine dus zelf gemaakt, ik heb nog glas zat staan.
    Voordelen van glas tegenover plexi: goedkoop, verkleurt niet, wordt niet dof, netjes te lijmen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2008
  4. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Dat gekke poppetje staat achter de vitrine, gewoon vergeten weg te halen.

    [​IMG]
     
  5. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Zinnia,
    Met een schip van dat formaat is dit een prima oplossing, alleen bij een kleine vitrine wordt al gauw te druk. Ik heb ook modellen gezien die ongeveer even groot waren als mijn model, deze waren op dezelfde manier in een vitrine geplaatst.

    Alleen trok de aandacht toen niet meer direct naar het model, maar naar de omlijsting die heel erg aanwezig was.

    Ik heb een bedrijfje gevonden die de vitrines maakt van naadloos aan elkaar gelijmde plexiglas platen, deze ga ik morgen even bellen voor info. Als dit te duur is ga ik zelf aan de slag met de (zo ongeveer)op maat gemaakte platen.

    Hopelijk vind ik een goede oplossing, stof is een geduchte vijand in mijn kamer;-).

    Gr robin
     
  6. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik denk niet dat zelfs een kant-en-klaar aquarium op de grootte van de Waker, overdreven duur zal zijn. ;)



    Droop
     
  7. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Gister nog even gevaren met de waker, er stond wel veel wind dus ik heb een aantal benauwde situaties gehad.

    Er kwam namelijk en windvlaag over, ze ging daarbij zo scheef dat de schroeftunnels boven water kwamen. Ik heb dr toen maar meteen uit het water gehaald voor een ongelukken gebeurden ;).

    Wel heb ik nog een paar plaatjes kunnen maken met de kont in de wind.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gr robin
     
  8. Botter

    Botter Guest

    T'liek net echt ! :D :thumbsup: Als je zo de foto's bekijkt lijkt ze wel 5 x zo groot joh..
     
  9. martinez

    martinez

    Lid geworden:
    16 mei 2007
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Almere
    Robin,

    Wat ziet het er toch mooi uit. Het lijkt wel een model van 1 meter ipv van 34 cm.
    Pas maar op met de "storm" omstandigheden, je bent hem zo kwijt.

    Groeten,

    Martin
     
  10. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Dat hoord ook bij modelbouw hoor Gebeurd in werkelijkheid ook nog wel eens
    Zei het minder als vroeger hoor mvg
    Frederik
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Eén woord: schitterend! :cool:



    Droop
     
  12. tim elfering

    tim elfering

    Lid geworden:
    28 jan 2008
    Berichten:
    697
    Locatie:
    aerdenhout
    hallo,

    Mooie weathering trouwens. HEb je er al mee gesleept?


    tim
     
  13. jboers

    jboers

    Lid geworden:
    18 aug 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rijssen
    Mooie foto's.:D
    Ik ben helaas nog lang niet zo ver.:(
     
  14. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Bedankt allen voor de complimenten, is altijd goed voor het ego;) :thumbsup:..

    Tim,
    Wat betreft slepen, ik heb bewust geen sleephaak of iets dergelijks gemaakt. Dit model heeft dusdanig kleine motoren dat ik niet denk dat ik er iets mee kan uitvoeren. En er zit erg ''lullige'' accu's in, die zouden het zoizo niet zo lang volhouden.

    Gr robin
     
  15. theo_tb

    theo_tb

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    575
    Locatie:
    Hoogeveen
    Hoi Robin,

    ik heb in Dortmund al een paar keer een man gezien die twee kleine sleepbootjes had gemaakt, havensleepbootjes in 1:87, waar hij een plastic model van een oorlogsschip mee kon rondtrekken en naar de kade duwen etc.
    Dat deed hij in een klein (maar wat heet klein) diorama van ong. 1.5 bij 1.5 mtr.
    Geen idee hoe lang hij dat kon doen voordat de accu's leegraakten, maar hij leek lekker bezig.

    Hoe lang houden jouw accu's het vol?

    VrGr,


    Theo
     
  16. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Ik heb niet zoals eerder al geschreven nog niet lang genoeg kunnen varen om de accu echt te testen. Ik wacht dus nog op rustig/windstil weer ;).

    Gr robin
     
  17. erik16v

    erik16v Guest

    rondjes in de badkuid tot de accu's leeg zijn ,stopwatch er bij !!

    nee grapje !!!

    echt super dit ,vertelde voorige week op school over mijn model(mijn barren waar ik mee bezig ben)verklaarden ze me voor gek ,op een leuke manier .

    maar toen vertelde ik waar jij mee bezig was ,en de schaal ,en noemde voorbeelde van details die je hebt toegevoegd,het enige wat toen gebeurde was dat alle monden open vielen,maar het bleef stil.......


    topper!!

    mzzlss
    erik
     
  18. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Ik ben er uit: De vitrinekwestie:).

    Er is hier geadviseerd een aquarium te komen en ondersteboven te keren.

    Hier heb ik aan gehoor gegeven, het wordt een aquarium (helaas wel afgekit met zwarte kit). Ik heb 2 kanshebbers even opgemeten:

    Klein: 34 x 22 x 25.5 (24 cm is net groot genoeg, maar dat ziet er niet uit)
    Groter: 44 x 27 x 27.5 (dit gaat em worden)

    Voor de mensen die ook meelezen in het algemeen topic voor de bouw van de smit houston, die hebben vast ook het volgende gelezen:

    Misschien binnenkort toch een bericht van een jongen die zich niet kan inhouden en toch een houston heeft gekocht....

    Het lijkt me heel leuk om de 2 modellen samen onder te brengen in één vitrine, zo kunnen mensen zien wat het standaard model was en wat het nu is (de Waker).

    Gr robin

    Ohja, no worry's het model van de houston wordt een varend model met de nodige details.
     
  19. martinez

    martinez

    Lid geworden:
    16 mei 2007
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Almere
    Leuk Robin,

    Nog een Houston. Ik ben daar nu mee bezig en ga hem varend maken.
    Ik wil ook voor de Waker gaan, maar wacht op het nieuwe model van Revell wat in
    Augustus uitkomt. Nu alleen nog naar de winkel voor de verschillende kleuren verf
    en de technische componenten. Jij had je schroeven bij propshop besteld toch?



    Groeten,

    Martin
     
  20. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    heb je ook vaarvideo's??
     

Deel Deze Pagina