Waker 1:200

xxman, de scheepswerf is kennelijk ook niet meer wat het geweest is. Droop heeft ook altijd schepen die roestig opgeleverd worden (andrea gail, flemish scout);-).

Wat betreft dat niet meer gaan zitten op m'n model, liever niet (vind 1 keer wel genoeg).

Ik heb nog wel een vraagje over het stofvrij opbergen:

Hoe kan ik aan een mooie (goed betaalbare) oplossing komen voor een vitrine?

Gr robin

vitrinekast

Robin, een mooie en goede oplossing is een "aquarium" op maat maken. Glas kleven met siliconenlijm, dan omdraaien over het model. Eventueel afwerken met houten hoeklatjes in mahoniekleur. Ik heb in mijn hall zo een model staan van 130cm onder glas. Die vitrine is natuurlijk zwaar, maar met dat model wordt niet meer gevaren. Voor jouw model is het wegnemen van de vitrine zeker geen probleem. Ik heb die vitrine dus zelf gemaakt, ik heb nog glas zat staan.
Voordelen van glas tegenover plexi: goedkoop, verkleurt niet, wordt niet dof, netjes te lijmen.

Laatst bewerkt:
Dat gekke poppetje staat achter de vitrine, gewoon vergeten weg te halen.

normal_hallvitrine_002a.jpg

Zinnia,
Met een schip van dat formaat is dit een prima oplossing, alleen bij een kleine vitrine wordt al gauw te druk. Ik heb ook modellen gezien die ongeveer even groot waren als mijn model, deze waren op dezelfde manier in een vitrine geplaatst.

Alleen trok de aandacht toen niet meer direct naar het model, maar naar de omlijsting die heel erg aanwezig was.

Ik heb een bedrijfje gevonden die de vitrines maakt van naadloos aan elkaar gelijmde plexiglas platen, deze ga ik morgen even bellen voor info. Als dit te duur is ga ik zelf aan de slag met de (zo ongeveer)op maat gemaakte platen.

Hopelijk vind ik een goede oplossing, stof is een geduchte vijand in mijn kamer;-).

Gr robin

Ik denk niet dat zelfs een kant-en-klaar aquarium op de grootte van de Waker, overdreven duur zal zijn. ;)

Droop

Gister nog even gevaren met de waker, er stond wel veel wind dus ik heb een aantal benauwde situaties gehad.

Er kwam namelijk en windvlaag over, ze ging daarbij zo scheef dat de schroeftunnels boven water kwamen. Ik heb dr toen maar meteen uit het water gehaald voor een ongelukken gebeurden ;).

Wel heb ik nog een paar plaatjes kunnen maken met de kont in de wind.

img0674nw7.jpg

img0676dj9.jpg

img0677hw4.jpg

Gr robin

T'liek net echt ! :mrgreen: :thumbsup: Als je zo de foto's bekijkt lijkt ze wel 5 x zo groot joh..

Robin,

Wat ziet het er toch mooi uit. Het lijkt wel een model van 1 meter ipv van 34 cm.
Pas maar op met de "storm" omstandigheden, je bent hem zo kwijt.

Groeten,

Martin

Robin,

Wat ziet het er toch mooi uit. Het lijkt wel een model van 1 meter ipv van 34 cm.
Pas maar op met de "storm" omstandigheden, je bent hem zo kwijt.

Groeten,

Martin
Dat hoord ook bij modelbouw hoor Gebeurd in werkelijkheid ook nog wel eens
Zei het minder als vroeger hoor mvg
Frederik

Bedankt allen voor de complimenten, is altijd goed voor het ego;) :thumbsup:..

Tim,
Wat betreft slepen, ik heb bewust geen sleephaak of iets dergelijks gemaakt. Dit model heeft dusdanig kleine motoren dat ik niet denk dat ik er iets mee kan uitvoeren. En er zit erg ''lullige'' accu's in, die zouden het zoizo niet zo lang volhouden.

Gr robin

Hoi Robin,

ik heb in Dortmund al een paar keer een man gezien die twee kleine sleepbootjes had gemaakt, havensleepbootjes in 1:87, waar hij een plastic model van een oorlogsschip mee kon rondtrekken en naar de kade duwen etc.
Dat deed hij in een klein (maar wat heet klein) diorama van ong. 1.5 bij 1.5 mtr.
Geen idee hoe lang hij dat kon doen voordat de accu's leegraakten, maar hij leek lekker bezig.

Hoe lang houden jouw accu's het vol?

VrGr,

Theo

Ik heb niet zoals eerder al geschreven nog niet lang genoeg kunnen varen om de accu echt te testen. Ik wacht dus nog op rustig/windstil weer ;).

Gr robin

rondjes in de badkuid tot de accu's leeg zijn ,stopwatch er bij !!

nee grapje !!!

echt super dit ,vertelde voorige week op school over mijn model(mijn barren waar ik mee bezig ben)verklaarden ze me voor gek ,op een leuke manier .

maar toen vertelde ik waar jij mee bezig was ,en de schaal ,en noemde voorbeelde van details die je hebt toegevoegd,het enige wat toen gebeurde was dat alle monden open vielen,maar het bleef stil.......

topper!!

mzzlss
erik

Ik ben er uit: De vitrinekwestie:).

Er is hier geadviseerd een aquarium te komen en ondersteboven te keren.

Hier heb ik aan gehoor gegeven, het wordt een aquarium (helaas wel afgekit met zwarte kit). Ik heb 2 kanshebbers even opgemeten:

Klein: 34 x 22 x 25.5 (24 cm is net groot genoeg, maar dat ziet er niet uit)
Groter: 44 x 27 x 27.5 (dit gaat em worden)

Voor de mensen die ook meelezen in het algemeen topic voor de bouw van de smit houston, die hebben vast ook het volgende gelezen:

Misschien binnenkort toch een bericht van een jongen die zich niet kan inhouden en toch een houston heeft gekocht....

Het lijkt me heel leuk om de 2 modellen samen onder te brengen in één vitrine, zo kunnen mensen zien wat het standaard model was en wat het nu is (de Waker).

Gr robin

Ohja, no worry's het model van de houston wordt een varend model met de nodige details.

Leuk Robin,

Nog een Houston. Ik ben daar nu mee bezig en ga hem varend maken.
Ik wil ook voor de Waker gaan, maar wacht op het nieuwe model van Revell wat in
Augustus uitkomt. Nu alleen nog naar de winkel voor de verschillende kleuren verf
en de technische componenten. Jij had je schroeven bij propshop besteld toch?

Groeten,

Martin

Back