Waker 1:200

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door robin rozendaal, 21 aug 2007.

  1. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    Hey Robin, tot zover nog je mooiste boot! Jammer dat we er vanmiddag niet mee konden varen, vind hem er erg verrekte goed uitzien, had mij nog niet gerealiseerd dat je er zo lang mee bezig ben geweest! Al die tijd is het wel waar geweest hoor.

    Gr,

    Casper
     
  2. Hey ik al je vorderingen gelezen, en vind dit echt gigantisch mooi om te zien! hij is echt mooi geworden. Ik zelf heb de houston 1:200 gebouwd volgens het pakket.Het was mijn eerste modelbouw pakketje. Ben er nu helemaal weg van en na het lezen van dit artikel wil ik dezelfde maar dan ook met rc bediening!:p
     
  3. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Tnx casper ;),

    Albert, leuk dat je zo enthousiast bent geworden door de waker. Ben al benieuwd naar het resultaat. We zien je dan toch wel in het grote houston bouw en ombouw topice he ? :p

    Nog een mini update van de vitrine:

    Vandaag even 2 platen hout gehaald bij de bouwmarkt, en op maat laten zagen. Het is het grote aquarium geworden (44 x 27 x 27.5).

    Binnenkort nog even kijken of ik de smit(wijs) new york en de waker samen in de vitrine zet. Er is ruimte zat, maar het kan ook te druk worden...

    Foto van een dryfit:
    [​IMG]

    De onderplaat zal nog wat donkerder worden, door de beits. Verder komt er nog een mooi gegraveerd plaatje met de naam en de schaal.
    De totale kosten van deze vitrine: 25 euro.

    Gr robin
     
  4. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    KLasse!

    Maar ik denk dat als je d'r ook nog de New York gaat bijplaatsen, dat dit dan wel een beetje té druk gaat worden. Da's natuurlijk mijn persoonlijke smaak. :wink:



    Droop
     
  5. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Robin, de lengte vind ik goed kunnen. Op de foto lijkt de vitrine nogal hoog, dit is op te lossen door de Waker nog op een extra voetstukje te plaatsen (een blokje). Voor de rest een goede keuze.
     
  6. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    Ziet er strak uit, toch een stuk beter dan die 2 verlepte stukkies plexie glas die je eerst wilde gebruiken(of wat het ook was).
     
  7. Houston 1:200

    Dat is een hele mooie vitrine! Eigenlijk zou het mooi zijn als er water in kon (A) Ik ben meer voor de varende sleepboten. Maar dat was mijn allereerste modelbouw pakketje. Maar ben van plan om gewoon de houston weer te bouwen maar dan met rc. Jammer genoeg hebben wij geen propshop hier in het dorp. dus dat maakt het wel wat lastig met eventueel ruilen enzo.heb nog nooit rc ingebouwd. maar misschien dat ik af en toe aan een ervaren bouwer kan vragen?!:p zal mijn best doen! en het bouwdoosje is onderweg naar mijn thuisadres:D TROUWENS ROBIN KOMEN ER OOK VAARVIDEOS EN OF MEER FOTOS?:p gr albert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2008
  8. Dit is de Houston 1:200 in elkaar geprutst door amateur:oops::p

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2008
  9. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    Ziet er geinig uit!

    Ik geloof dat robin nog problemen had met de groote van de rauwe film bestanden die zijn camera levert, en ik had beloofd daarvoor nog een conversie programma te installeren, wat ik uiteraard nog steeds moet doen...
     
  10. Haha oke ik en denk ik vele anderen wachten met smart:p misschien via youtube ofzo? gr albert:cool::cool:
     
  11. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Ik ga kijken of ik iets kan plaatsen, maar dan moet ik eerst de kans krijgen om een filmpje te maken.

    Kwam er vanochtend namelijk achter dat het vaarwater is dichtgevroren :roll:.

    Wat betreft de vitrine, hier ga ik werk van maken als de 2e houston ook gearriveerd is.

    Gr robin
     
  12. Het is nu prachtig mooi weer, jammer is dat dan. naja we wachten geduldig af:cool:
     
  13. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Een goed gebouwdschip kan wel door een beetje ijs varen (Breken):confused::confused:
    mvg
    Frederik:D
     
  14. Idd frederik en anders een paar stenen erop gooien bij ons is er geen ijs op de vijvers. maargoed hij is er zuinig op en dat begrijp ik wel. Trouwens robin; hoe zit het met de stabiliteit van de waker met dat helidek erop enzo. heb je extra gewicht op het vlak moeten maken? door de hoge opbouw en details:p
     
  15. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    Hoe dicht was het gevroren dan? niet zoals in december neem ik aan??
     
  16. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Hehe, nee ongeveer een centimeter ijs.

    Gr robin
     
  17. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    ah oke, toch nog iets teveel voor de waker, ik zie dat kleine schip al helemaal ploeteren.

    Doen de motoren het trouwens al goed?
     
  18. waker

    is ie nog een beetje stabiel? ofvalt het tegen? gr albert
     
  19. waker

    is ie nog een beetje stabiel? ofvalt het tegen? gr albert
     
  20. pepper

    pepper

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Voorhout
    1 is bericht is genoeg hr albert, en nee ze is amper stabiel. Dit komt door de vrij hoge opbouw en ik heb weinig gewicht bespaard(had ik beter wel kunnen doen).

    Met teveel wind en dwars op die wind, gaat ze bijna om.

    In windstil en met een lichte bries is er niet zoveel aan de hand.

    Gr robin
    (die nu bij pepper zit te lannen)
     

Deel Deze Pagina