Waker 1:200

1 cm ijs.. op schaal van de waker is dat toch 2 meter ijs :mrgreen: Kan snappen dat je met zo'n scheepje niet door het ijs gaat varen.. het is maar klein ding.. en veel vermogen zal het daarom ook wel niet hebben.. Maar we wachten af Robin !! 8)

Whoehahahaha :thumbsup: volgens mij moet je de motoren eerst warm laten draaien Robin en als ze op temperatuur zijn heb je misschien een geringe doch heeeellleeee klein kans dat de romp het toplaagje doet smelten van het ijs en vervolgens het hele scheepje vast vriest :D:D en dan heb je het voor elkaar ;)

Gr Martin :D Die hier ook bijna de hete koffie op de vloer laat plonzen

Vandaag maar eens gaan varen (tussen de ijsschotsen ongeveer:p).

Foto's zijn er zoizo, filmpje is er ook maar die moet nog even online gezet worden. De vaartijd viel een beetje tegen, ik kon ongeveer 15 minuten varen.

Genoeg gepraat:
p1030378zp6.jpg

p1030383pb8.jpg

p1030385vd6.jpg

p1030391rt7.jpg

p1030389bb0.jpg

Hier is een plaatje waarbij je goed kan zien hoe klein ze wel niet is:
p1030398fz1.jpg

p1030400mo1.jpg

p1030401bq8.jpg

p1030404ca4.jpg

p1030405ce6.jpg

De binnenwerken van de Waker.
p1030408bg8.jpg

gr robin

Bedankt voor de lovende woorden,

Maar ik had ook een filmpje beloofd, dus:

Commentaar: ze ligt wel wat scheef, dat komt omdat de accu niet goed lag(Het beetje wind deed de rest). Hier is al wat aan gedaan.

Gr robin

Laatst bewerkt door een moderator:
De motoren zijn uit een standaard servo van het type: prafa rs 2000 ''indirect drive'' (nooit van gehoort).
Motor diameter: 18 mm lengte: 25 mm.

Gr robin

Lekker gangetje! en nu nog slepen!:P

Laatst bewerkt door een moderator:
echt geweldig ...

whaha,zolang je niet uitzoemt met je camera is het net een speedboot!

zonder gekheid ,echt heel heel erg gaaf ,ook die foto dat je haar in het water zet,zo klein ,dacht minstens dat ze 2 keer zo groot was !!!

mzzlss
erik

En hoe gaat het met het ijsbreken?
Kom je er een beetje er door ?
Maar zonder gekheid , het is netjes om op die maat een zo'n leuk en mooi een varend bootje te maken .

mvg Hans

Misschien ook wel leuk om te laten zien, de Waker haar voorlopige (rust)plaats:
img0801mw0.jpg

Ruimte is een beetje op, dus de mijnenveger die hier stond (hr ms Gemert) is maar even ergens anders onder gebracht.

Bij deze is dit erg leuke project afgerond, dit is dan ook het einde van dit verslag.
Er moeten nog wel enkele vlaggen opkomen maar dat zien jullie dan op de werkschependag wel (hoezo cliffhanger? :roll:).

Bedankt voor de support en de leuke reacties, ik heb er veel aan gehad.

EINDE.
Gr robin

Back