Waker 1:200

Droop,
Dat ben ik zeker van plan.

Alleen zit ik er een beetje mee dat als ik de decals geplaatst heb, ik alles in de lak moet zetten.
Alleen ik heb nogal slechte ervaring met tamiya spuit verf dat als ik er met het zelfde merk maar een andere kleur verf eroverheen de verf loslaat.

En nu is het spuitwerk erg strak gedaan en ik wil dat niet verliezen door dit soort rottigheden. :(
Misschien heb je daar ook tips voor ? :P

Gr robin

Alleen zit ik er een beetje mee dat als ik de decals geplaatst heb, ik alles in de lak moet zetten.
Alleen ik heb nogal slechte ervaring met tamiya spuit verf dat als ik er met het zelfde merk maar een andere kleur verf eroverheen de verf loslaat.
Het zou me eerder logisch in de oren klinken moest je met verf van verschillende merken dit euvel zou tegenkomen. En dan nog. De enige oorzaak is volgens mij dat de eerste kleur nog niet volledig droog is als de 2de kleur aangebracht wordt. Het is veiliger een dagje langer te wachten om de eerste kleur goed te laten indrogen. Handdroog wil nog niet zeggen dat de verf écht droog is. Een wachttijd van 24 u. is meestal aan te raden.

Wat je model betreft: dit zou ik eerst volledig verzegelen met blanke lak. Wel hoogglans gebruiken om silvering van de decals tegen te gaan. Eens de decals 'gezet' zijn dan kan je ze nog eens extra behandelen met 'Micro Sol'. Nu zullen de decals na het opdrogen van de Sol als het ware op de romp geverfd zijn. Schrik niet als bij het aanbrengen van de Sol de decals gaan rimpelen. Dit is normaal en verdwijnt bij het opdrogen. Achteraf geef je dan het gehele model (of toch tenminste de romp) nog eens een matte laklaag en nu heeft je Waker een mooie satijnlook én zijn je decals volledig verzegeld.

Niet vergeten: zelf gedrukte decals moet je eerst ook met blanke lak verzegelen voor je ze in het water legt om los te weken. :!:

Droop

Dat van die geprintte decals had ik inderdaad al een keer ergens gelezen.

Maar waarom moet ik nadat de decals er op zitten er nog met sol overheen gaan?

Gr robin

Helaas heren

Er was een misverstand bij Revell.
Er werd bekend gemaakt dat er een 1:144 model zou komen,
maar bedoeld werd een 1:200 model.

Ik moet het model nog steeds gaan halen in de winkel :cry:
Maar de ellende is dat ik er gelijk een paar wil maken,
namelijk de hele serie.
Smit New York, Hua Ann
Smit Houston, Waker

Niet de Solo.
Ik hou niet zo van Greenpeace schepen :wink:

ciao,
Ronald

Ronald,

Das erg jammer dat er dan toch geen model komt van de waker in 1:144 :( .
Zat me al helemaal te verheugen :wink: .

En wie houdt je tegen om de houston gewoon op te halen?
Het is een leuk modelletje om lekker veel aan te verbeteren :wink: .

Gr robin

Úpdate:

Een paar dingen die ik nog van plan ben, of waar in nog vragen over heb:

1. Vraag: Wat voor een accu zou ik kunnen gebruiken met deze opstelling: 1 micro servo, en 2 op hetzelfde kanaal aangesloten servomotoren?
(zat zelf te denken aan 5 AAA batterijen)

2. Plan: Photo-etch delen bestellen voor de relingen in de mast, hier erger ik me groen en blauw aan. Revell heeft dit niet meegeleverd omdat dit waarschijnlijk te klein zou worden voor een goedkope kit :wink: . Ik vind dit wel een belangrijk detail.

3. Plan: Als dit modelletje zichzelf heeft bewezen met varen wil ik graag nog een te slepen model erbij kopen.

Ik zat te denken aan een 1:200 model van een trawler. Dit model zal dan sterk verweerd worden, dit zal op een manier gebeuren waardoor het net lijkt alsof het model een machinekamer brand heeft gehad en een groot deel van het schip verloren is gegaan :evil: .

Dit model zou het dan worden:
HE80608.jpg

Dit was em weer even,

Gr robin (die in spanning wacht op de levering van propshop 8) )

Prachtig verhaal en zeker die boot.
Ik ga er zelf ook aan beginnen.
Maar dan gewoon de smit houston. Dit lijkt mij net een zee te hoog.
Knap werk!

Groeten,
Jan 8)

Zinnia,
Hier heb ik voor gekozen omdat ik gewone AA nimh cellen te zwaar vond, door die grote opbouw kan ik maar maximaal 40/50 gram aan accu plaatsen..

Maar dit moet ik nog even gaan testen wat ik het beste kan doen, heb daar niet zo heel veel verstand van(elektra enzo).

Gr robin

Nog een leverancier van AA en AAA cellen: Vapextech
Op het bedrijf hebben we een aantal cellen en een half uurs snellader gekocht. Geen problemen met deze cellen.

(Even een beetje reclame maken voor een adverteerder van ons eigen forum)

Wim

Robin,

Welke lijm heb je gebruikt?
Ben zelf nog even aan het kijken wat beste/makkelijkste is.

Groeten,
Jan

Jan,
Voor de verlijming van de schroefaskokers, de servo standaard en de roerkoningen ed heb ik pattex stabilit express gebruikt.
De opbouw en verlijming van plastic met messing heb ik secondelijm gebruikt.
Voor de kleine plastic delen heb ik revell contacta liquid gebruikt (dat potje met zo'n kwastje erin).

Gr robin
(die wacht op de levering van propshop :wink: :roll: )

Dit zal even geen update worden, dit is eigenlijk alleen een vraag:

Ik wil eigenlijk wel graag beginnen aan de strepen van de kustwacht op de boeg.
En nu mijn dringende vraag:

Welk merk heeft ''matt oranje'' in de productie?

Want ik heb al verschillende winkels afgezocht en nog steeds zonder resultaat.
Alle soorten oranje waren allemaal ''gloss orange'', glanzend dus..

Verder jeuken mijn handen wel om vandaag toch maar aan de sirieuze weathering te beginnen.
(al wil ik niet zo ver gaan als dat ik haar enkele weken terug in Ijmuiden gezien heb 8O )

Dus hier zal binnenkort een update van komen.

Gr robin

Hoi Robin,

Voor het oranje zou ik ook een hoogglans (bv.Revell) gebruiken. D
Daar dan de decal met het embleem er op en door de hoogglans van het oranje zal je dan geen last hebben van silvering wat met een matte ondergrond wel het geval kan zijn. Vervolgens alles afwerken met een matte blanke lak: decal is dan verzegeld en de hooglans is verdwenen. :wink:

Verder jeuken mijn handen wel om vandaag toch maar aan de sirieuze weathering te beginnen.
Als echte weatherfanaat/ roestmaniak/ oxydatieliefhebber kijk ik er al naar uit. :lol:

Droop

Je hebt wel neon oranje mat van revel.. weet niet als dat is wat je zoekt :?: :roll:

Het heeft vanwege een druk weekend even geduurt tot aan weatheren kon beginnen.
Maar vanochtend even een ochtendje vrij, dus maar even gedaan :wink: .

Ik hoop dat jullie het wat vinden:
img0314wk9.jpg

img0312mf3.jpg

img0315hj5.jpg

Maar we zijn uiteraard nog lang niet klaar :roll: .

De opbouw komt ook nog aan de beurt en de rest van het werkdek ook nog.
Ook ga ik een poging doen om beschadigingen aan de romp te maken.

Gr robin

Back