Waker 1:200

Vandaag nog een klein beginnetje gemaakt met het verouderen.

Vaak is de waker alleen in smetteloos wit te zien, maar ik heb haar nu al vrij vaak gezien en zo smetteloos is ze vaak niet.

Dus er zal toch nog aardig wat roest komen :) .

Eerst even oefenen:
1001600pa1.jpg

Daarna een beetje voor het ''eggie'':
1001601sw4.jpg

1001602ec8.jpg

(ohja de rekken rond het heliplatform zijn ook bija klaar :D , daar later fotos van)

Gr robin]

Even een 1 foto opdate:

Het rek voor het vangnet is klaar (op de verf na), ik twijfel nog of ik op zoek ga naar een soort net wat ik er tussen kan maken.

Ik zou wel graag zoiets hebben maar het probleem is dat ik het voorlopig nog nergens kan vinden, dus tips zijn zeer welkom :D .

Hier de foto:
1001606kc1.jpg

Gr robin

Je kan voor dat net bv. verbandgaas gebruiken, wat op deze schaal volgens mij zeer mooi zal staan of je kan het natuurlijk zelf maken.

Als voorbeeldje volgt hier een foto'tje van mijn Viking Warrior mét een zelf gemaakt vangnet rond het helidek:

Waker.jpg

Droop

Droop,

Verbandgaas is wel een goeie, dat ga ik maar eens bekijken.

Zelf maken is denk ik echt te klein... heb er wel aan gedacht maar bedacht me weer heel snel :P .

Dank voor de tip :wink:
Gr robin

Ik heb net even gaas kompres(verband) gekocht, perfect! :D

Ziet er heel goed uit, dus ga het er nu maar opzetten.

Toch bedankt voor het meedenken :) gerrald.

En droop nogmaals bedankt voor de tip van het gaasverband :wink:

Vanavond zijn er fotos van (denk ik).

Gr robin

Dit is het voorlopig geworden, het is nog niet klaar want de voorkant moet nog.
Als alles geschilderd is zal ik weer een update plaatsen.

Foto:
1001607ld6.jpg

gr robin

Da's ook wel een priegelwerkje. 8O

Maar het ziet er wel al goed uit, Robin. 8)

Ik kijk al uit naar het eindresultaat.

Droop

Vandaag de rekken en netten geschilderd rond het heliplatform.
Dit deel is dus voorlopig afgerond, tot ik hier weer verder ga om het een en ander te verweren 8) .

Was wel lastig om te maken al die netjes, vooral omdat het zo klein gepriegel is.
Het verbandgaas wilde regelmatig niet meewerken (draadjes verschuiven en gaan los enzo :? )

DE manier was om het netje zo goed mogelijk te knippen, op het rek te lijmen en als het gedroogd was afknippen.

Hier nog een foto van hoe dat ongeveer ging:
1001608ui2.jpg

En hier het voorlopige eindresultaat:
1001609kt8.jpg

Gr robin

Het verbandgaas wilde regelmatig niet meewerken (draadjes verschuiven en gaan los enzo
't Is misschien een late ingeving Robin, maar het had misschien geholpen als je de draadjes van het gaas eerst fixeerde met bijvoorbeeld haarlak, blanke vernis uit een spuitbusje of airbrush... .

Maar ik vind het toch goed gelukt hoor!! 8)

Droop

dit ROEPT om een bouwpakket van de Smit Houston !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D

(in een groter formaat dan he

@ armando
Ik heb eens ergens opgepikt dat er een model van de waker in 1:144 komt...
Dat zou betekenen dat ze bijna 2 keer zo groot wordt, ik denk niet dat ik die verleiding kan weerstaan.

Moet Waker bouwen.. :roll: :lol:

Of dit waar is weet ik helaas niet :( .

Gr robin

robin rozendaal zei:
@ armando
Ik heb eens ergens opgepikt dat er een model van de waker in 1:144 komt...
Dat zou betekenen dat ze bijna 2 keer zo groot wordt, ik denk niet dat ik die verleiding kan weerstaan.

Moet Waker bouwen.. :roll: :lol:

Of dit waar is weet ik helaas niet :( .

Gr robin

Dat heb je goed opgepikt.
Revell zal hem op de markt brengen, het eerste model in door de bemanning van de Waker afgekeurd.
Hoe ik dit weet omdat een van de officieren een dorpsgenoot is.

De fout die gemaakt wordt is dat ze aannemen dat de Smit Houston en Rotterdam gelijk zijn.

Had je beter even kunnen wachten Robin :lol: maar goed.. wat je nu gemaakt hebt is een hartstikke mooi schip geworden.. Dus het is de moeite in ieder geval wel waar geweest :D

Christian

Ik heb er inderdaad nog helemaal geen spijt van dat ik hieraan ben begonnen. :D

Dit is echt een uitdaging, ik weet niet of je dat bij het 1:144 model ook kunt zeggen (te weinig scratchwerk).

1 ding is al zeker, de 1:144 gaat ook bij mij op de kast belanden :D .
Uiteraard varend en met verlichting en dergelijke 8) .

Gr robin

Nu weer even terug naar het model 1:200.

Foto van de strepen

Ik ben eigenlijk wel toe aan het schilderen van de oranje en blauwe strepen op boeg.

Alleen heb ik al meerdere modelbouwwinkels afgestruind op zoek naar deze kleuren...
Helaas zonder resultaat :? .

Mengen gaat het denk ik niet worden, omdat ik dan altijd kleurverschil krijg (maar tips op dit gebied zijn ook zeer welkom).

Wie kan mij helpen aan nummers van deze kleuren? (humbroll, revell, of games workshop enz)

Gr robin

Hoi Robin,

Heb je ook al eens gedacht aan het embleem en de spreuk 'Servamus Servientes' (=Wakend in Dienstbaarheid) op de romp?
Je zou die eventueel zelf op decalpapier kunnen afdrukken en dan op je model aanbrengen.

't Is maar een tip. :wink:

Droop

Back