Waker 1:200

Robin, de figuurtjes op de foto's zijn prachtig afgewerkt, het is kwaliteit, laat daar geen twijfel over bestaan.

Hey Robin,

bekende figuurtjes :-)
Op mijn Witte Zee in 1:200 staan ze ook.....

02.jpg

Mooi bootje geworden hoor die Waker!!!

ciao,
Ronald

Ronald,

Een witte/zwarte zee in 1:200?

Oeh hebbe hebbe :-P :-),
mag ik vragen van welk merk deze is?

Leuk gedaan zo met dat platform erbij.

Gr robin

Laatst bewerkt:
Hey Robin,

is geen merk, is zelfbouw.
De romp heb ik via een bevriende modelbouwer kunnen overnemen.
Hij had een mal waaruit een tweetal rompen getrokken konden worden.
Hij heeft toen een statische Zwarte Zee gebouwd en ik een RC Witte Zee.

Hier zie je nog een paar foto's:

Witte Zee

En als je nu echt perfectie wilt zien in 1:200.......

Klik dan hier

ciao,
Ronald

Botter,

Deze staat vanaf het begin in m'n faforieten :-).
Samen met de foto's van de waker in ijmuiden. De link is hier ook al voorbij gekomen.

Op basis van deze fotos en de tekening van de greenpeace solo (van de website van de waker) is dit model gebouwd.

Gr robin

Oow haha nouja:) beetje te snel gekeken dan denk ik :wink: Had nieuwe telefoon.. en was op zoek naar een mooie achtergrond van de waker.. Toen kwam ik dit dus tegen.. Maar goed :wink:

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat er helemaal geen kabel om de grote lier op het achterdek zit... dat kan natuurlijk niet.

Dus aan de slag dan maar: ik heb eerst wat touw als een lus heen en weer gelegd op een stukje duck-tape. Toen heb ik de lusjes erafgeknipt en de duck-tape op maat gemaakt.

Vervolgens op de lier ''gevouwen'' en het zaakje een likje verf gegeven.
Het resultaat mag er wezen:
img0564dm8.jpg

img0568zi3.jpg

En toen was het raak, de lijmdampen stegen me naar het hoofd..

Met als resultaat dat ik een europallet wilde gaan knutselen als begin van de ''zooi'' aan dek.

Op schaal komt dit neer op 4 x 6 x 1 mm.....aii
img0565yb4.jpg

img0566xl7.jpg

En zo ziet dat er dan uit op het model:
img0567lk7.jpg

Dat was em weer even, binnenkort vast weer een update.

Gr robin

europallet?

Hoi,

inderdaad knap gedaan man! Alleen is het pallet meer een afgezaagde blokpallet denk ik, want ook een europallet heeft in het midden ook een ligger. Zodat een vorkheftruck met twee lepels hem tussen de drie liggers in kan oppakken zonder dat hij eraf kan schuiven...

VrGr,

Theo

Als je nu vuilnis hebt aan boord wat doe je er dan mee?
Boatdeck%2027.JPG

[bron: website waker]

Juist in de kliko bak ;-)
Dus ook mijn bemanning ruimt zijn rotzooi netjes in de kliko op.
img0569yk8.jpg

img0570mv1.jpg

En omdat ook de lieren op het hoofddek geen kabel hadden:
img0571rc2.jpg

Gr robin

p.s. ideen voor nog meer van dit soort ongein zijn welkom, inspiratie is een beetje op :-P

zo'n kist waar strooizout in zit voor als het gevroren heeft :D lijkt me niet zo moeilijk om te maken..

Botter, ik geloof niet dat strooizout gebruikt wordt aan boord...

Verder heb ik hier geen update, maar wel een leuk nieuwtje.
De geruchten blijken toch waar te zijn, er komt een model van de waker uit.

Revell zal haar uitbrengen, in schaal 1:200 gezien het detail van de houston verwacht ik er nog niet veel van. Maar het is wel leuk, het model komt rond augustus op de markt.

Boxart:
wakermodelmy0.png

Groeten en de beste wensen voor 2008, Robin

Eindelijk voor mekaar gekregen om decals te printen, na veel prutsen met word en paint. Dan het goede formaat vinden. :D

Het resultaat:
img0578pi8.jpg

Morgen aflakken met dull coat:
(het is met een laserprinter gedaan maar je weet maar nooit)
img0579sp8.jpg

Dinsdag even op zoek naar een bussie glansverf. En dan zal er weer een update zijn met de aangebrachte decals (hoop ik).

Gr robin

Knap gedaan, Robin.

Ik kijk al uit naar het moment dat de decals op het model zitten.

Zelfs fabrieksklare decals worden op modellen steeds met een lak verzegeld. Dus, zelfgemaakte moét je zeker verzegelen/ beschermen. Ook als ze zelfs met een laserprinter gedrukt zijn:
Je verzegelt ze eerst voor het aanbrengen. Eens de lak droog is, breng je ze op het model aan. En als ze dan terug goed droog zijn, dan geef je ze nog eens een extra laklaagje. :wink:

Droop

Het zit er op, deze schoonheid heeft een naam:D .

Was even spannend hoe dit zou uitpakken de eerste keer zelf decals maken. Het was ook een beetje gokken met droogtijd (bleek heel kort), maar het is goed gekomen.

Ik zal kijken of ik vanavond foto's online kan zetten.

Gr robin

Kan natuurlijk weer een heel verhaal gaan ophangen maar ik had fotos beloofd dus:
img0582au0.jpg

img0583pq6.jpg

img0584jd9.jpg

En nog een overzichtje van het geheel op dit moment:
img0586wh5.jpg

En hiermee eindigen de grote uiterlijke veranderingen...
Alleen het achterdek nog, en dat wordt jagen op propshop of een alternatief (graag) anders komt dat dek nooit dicht.

Gr robin

Back