Walkera Ladybird micro quad ervaringen topic

de ladybird is een mooi ding het is niet de enige kleine quadricopter Radiografische UDI Ufo U816 2,4 GHz | Radiografische Helikopters voor beginners | Elektrische helicopters | RC helicopter en Quadcopter of rc ufo | www.twr-trading.nl volgens mij clone van de ladybird

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn er nog veel meer maar de Robbe en de LB zijn de enigen die identiek zijn.
Het zijn zo´n beetje de enigen die echt stabiel vliegen.

Morgen ga ik mijn ladybird ophalen, echter is deze in Mode 2. Ik vlieg zelf in mode 1. Het is een devo 4 zender. Weet iemand of je deze om kan zetten naar mode 1?

Zo nee, weet iemand een devo 7 zender met mode 1? Of een devo 8 is ook goed.

Ik sta op het punt om een ladybird met devo 7 te bestellen op ebay. (om douane kosten en problemen te vermijden)
Toch had ik graag de aluminium case gekocht voor de ladybird. weet iemand waar ik die kan krijgen zonder torenhoge verzendingskosten? Ook ben ik op zoek naar de stekkertjes waarmee ik een laadkabel kan bijmaken zodat ik de nanotechs snel kan laden.

Ik heb nu intussen enkele keren gevlogen en helaas ook gecrashed. De props zijn kapot nu. Ik kan het handigheidje om ze te vervangen helaas niet ontdekken.

Ik heb de ladybidv2 QR.

Afgelopen week de QR Lady Bird in combinatie met een Walkera Devo 8-s binnengekregen.
Ziet er allemaal gelikt uit want ben al jarenlang de Spektrum DX6i gewend.
De Lady Bird vliegt knake strak en iets wat ik zelfs niet gewend was van mijn stock zijnde Gaui 500X.
Ga zo even met de Lady Bird buiten vliegen voor de eerste keer.
Staat een straf windje hier, maar volgens betrouwbare bronnen schijnt deze Micro Quadcopter behoorlijk wat wind aan te kunnen.
Iemand die overigens ook vliegt met een Devo 8-s zender en dat in combinatie met een QR Lady Bird?
Ben erg benieuwd hoe jullie de zender instellingen hebben staan.
Vr Gr E

En? En? Hoe was je eerste buiten vlucht met de Ladybird Erwin?
Ik heb de mijne al met 4 Bft uitgelaten, ging superrrr. Haha.
Windkracht 5 is volgens mij ook geen probleem. ;-)

Grtz Marco.

Heren QR Lady Bird piloten.
Ik heb een vraag.
Vlieg al een tijdje rond met dit kleine wonder en kan niet anders zeggen dan dat het toestelletje mij zeer goed bevalt.
Ook voor buiten vliegen met wat wind erbij geen enkel probleem.
Maar ik vraag me iets af en dat is dit: er zal een moment gaan komen dat de motortjes versleten zijn.
Wat is nou volgens jullie de allebeste manier om dat te vervangen/op te lossen?
Gewoon per motortje en dan de oude loshalen uit de gondel en de stekkertjes opnieuw versolderen?
Of............een complete nieuwe arm met motor erop zetten?
Wat is wijsheid?
Iemand al ervaring met dit?
Vr Gr D

Een aantal reacties terug had ik een vraag gesteld of je een Devo 4 kan ombouwen van Mode 1 naar mode 2. In theorie zou het kunnen, maar ik heb het geprobeerd en het is een enorme soldeer klus. De knuppels zijn goed vast gesoldeerd op een printplaat. Met tinzuiger geprobeerd los te krijgen, maar zonder succes. Daarnaast moet je ook alle tripknopjes omsolderen. Er is namelijk geen menu waarin je kan aangeven welke mode je wilt vliegen.

Mijn advies: Koop een andere zender zoals ik heb gedaan. Voor 50 euro een nieuwe gescoord in DE.

Een nieuwe devo 7 zender is onderweg.

Heren QR Lady Bird piloten.
Ik heb een vraag.
Vlieg al een tijdje rond met dit kleine wonder en kan niet anders zeggen dan dat het toestelletje mij zeer goed bevalt.
Ook voor buiten vliegen met wat wind erbij geen enkel probleem.
Maar ik vraag me iets af en dat is dit: er zal een moment gaan komen dat de motortjes versleten zijn.
Wat is nou volgens jullie de allebeste manier om dat te vervangen/op te lossen?
Gewoon per motortje en dan de oude loshalen uit de gondel en de stekkertjes opnieuw versolderen?
Of............een complete nieuwe arm met motor erop zetten?
Wat is wijsheid?
Iemand al ervaring met dit?
Vr Gr D

Ligt er aan hoe handig je bent maar met arm ben je zo klaar en alleen motor is wat langer priegelen.

Oke,bedankt voor je reactie.
Ben een handige dondert, maar iemand al ervaring met het vervangen van een motortje op de QR Lady Bird?
En dan nog iets: iemand enig idee waar die stekkertjes los te vinden zijn die stock op zo'n Walkera 1S 240Mah 25C Lipo accu'tje zit?
Ik heb het al eerder aangehaald, maar weinig reactie tot op heden.
Iemand een idee?
Zijn van die kleine witte knake stekkertjes.
Vr Gr D

PS: waarom mijn vraag omtrend die stekkertjes?
Ik heb de nodige 2S 300Mah Nano packjes liggen.
Die wil ik uit elkaar halen en dan 1S 300Mah van maken voor de Lady Bird.
Maar..........er zit stock een JST stekker op die packjes.
En ik wil er dan graag van die stock Lady Bird stekkertjes opsolderen.
Maar potdomme ik kan ze nergens vinden op het internet
Vandaar mijn vraag.

Ik wist niet eens dat er losse motoren te koop zijn...
Arm met motor kosten per 2 stuks $9,90 inclusief verzenden.
1 schroef en 1 connector + 6 minuten werk.
(raad eens hoe ik dat weet?)
Daar ga ik niet voor solderen...

Back