Nou............dan ik ook maar even...........ha ha ha ha ha.
Vlieg zelf al jarenlang met een Spektrum DX6i.
Tijdje geleden een nieuwe DX6i erbij gehaald omdat de eerste DX6i behoorlijk versleten was in bepaalde onderdelen.
Na niet al te lange tijd kreeg ik signaal problemen met de nieuwe DX6i.
Meerdere toestellen ( met name vliegtuigen) gecrasht.
Terugsturen was een optie voor garantie, maar...........ik gebruikte originele Spektrum ontvangers en HobbyCity Orange ontvangers door elkaar heen met die zender op verschillende modellen.
Dus dan ga je twijfelen..............
Uiteindelijk heb ik de de nodige nieuwe parts overgezet naar de oude DX6i zender.
Die overigens nog DSM2 was en niet zoals alle nieuwe Spektrum zender DSM2-X
Jullie zullen het niet geloven, maar sinds die dag dat ik weer mijn oude DX6i zender in gebruik ben gaan nemen na de gelukte transplantatie van onderdelen ( zoals trimknoppen/scroll wheel/antenne), heb ik geen last meer van onverklaarbare storingen gehad met die zender.
Maar.......omdat ik niet meer zo'n fan ben van Micro helikopters van het merk Horizon Hobby en het vertrouwen in de Spektrum zenders heb verloren, ja zelfs in de Spektrum DX8 heb ik me een paar weken terug een Walkera Devo 8-s met QR Lady Bird gehaald.
Van de week vlieg ik daar ook mijn Walkera V120DQ02 mee en moet zeggen dat die Devo 8-s mij zeer goed bevalt.
Ik ga mee met veel punten die m'n voorganger schreef maar heb dus nu ook een Spektrum DX6i en Devo 8-s zender in gebruik.
De Devo 8-s om laten bouwen zodat er ook Spektrum/HH modellen BNF modellen mee kunnen worden aangestuurd kost 130 euro.
Ik heb daar al naar geinformeerd.
Komt dan geen module buiten op de zender, maar wordt dan netjes ingebouwd.
Dat projekt zet ik nog maar in de ijskast.
Voorlopig vlieg ik dus nog rond met de vliegtuigen en Quad op de DX6i.
De Micro modellen op de Walkera Devo 8-s
Maar mezelf kennende wil ik tzt alles overzetten naar die Walkera Devo 8-s
Niet dat de DX6i slecht bevalt (althans deze niet die ik nu gebruik, de vorige was echt ruk en knake), maar meer omdat de Devo 8-s veel meer functies biedt ten opzichte van de DX6i en in prijs ook nog eens een stuk goedkoper was dan een Spektrum DX8.
Ik kan me dus vinden in het verhaal van m'n voorganger.
Fijne zondag allen en veel vliegplezier vandaag.
Vr Gr D