Walkera QR X350 GPS Drone

Het is toch wel fijn dat je achteraf met nieuwe firmware zoveel problemen kan oplossen, dat zie ik ook aan mijn Canon camera's. Zover ik gezien heb krijg ik de 1.1 versie.
Wat voor verschil voel jij eigenlijk in stabiliteit tussen 1.1 en 1.2?

In versie 1.1 geen enkele vorm van auto level in manual mode, stel dus je waggelt hem heen en weer dan blijft hij de schuine baan aanhouden. Met versie 1.2 kan je bijna handfree hoveren als je dan hard 1 kant op stuurt komt hij vanzelf weer recht. Je moet beide versies maar eens proberen Tom dan merk je het verschil direct. Nu hopen dat versie 1.3 er snel aan komt. Ik ga binnenkort even wat 3 cells 3000-3500 mah kopen voor mijn Hobbyking X650F Glass Fiber Quadcopter en die voor de grap er eens onder hangen ( erin gaat niet passen).

Versie 1.3 is uit Tom. Werkt prima ! Auto level in manual mode is gebleven en voltage alarm dus aangepast zodat vliegtijden weer wat beter zijn. Hier mijn test van zojuist :

fw 1.1

9,57 min >>with 2200 mah >> 3,73 v left a cell
11,45 min >>with 2800 mah >> 3,71 v left a cell

fw 1.2 + auto level in manual mode

7.58 min >>with 2200 mah >> 3,80 v left a cell
9.30 min >>with 2800 mah >> 3,79 v left a cell

fw 1.3 + auto level in manual mode still is great !

10.15 min >>with 2200 mah >> 3,70 v left a cell
11.34 min >>with 2800 mah >> 3,72 v left a cell

Dat is mooi zeg! :)
Ik verwacht dat die van mij vannacht in Dresden aankomt. Weliswaar duurder, maar ik heb voor DHL gekozen omdat ik bang ben dat er in de aankomende tijd veel vertragingen zullen zijn.
Als De Harde Leuters een beetje doorwerken heb ik hem morgen of anders vrijdag! :yes:

Nou, hij is er! Blijblijblij............
Wil ik natuurlijk meteen die firmware 1.3 erop zetten, maar die programma's weigeren in mijn beide computers open te gaan. Dus ik zit vast met die cudtversie 1.1!
Ik heb al eerder vreselijk zitten worstelen met die UP02 troep.

Dat hebben ze bij Blade beter geregeld. Je download de upgrate, zet het op een geheugenkaart, zet het in de zender, zet de zender aan, klaar!

En natuurlijk waren mijn grote vrienden van de douane er weer bij om deez blijde gebeurtenis samen met mij vreugdevol & vriendschappelijk mee te vieren!

€30,24

Cudtvolk!

Ik voel mij wederom genaaid & verneuqt!

Alleen hoover in de kamer. Eerst met de geleverde versie 1.1 en ik heb hem vanmiddag naar 1.2 gebracht.
Zoals Jeroen al zei is hij nu goed stil te houden. De eerste versie wilde steeds van zijn plaats af!

Jeroen heeft het over een V1.3 maar die kan ik nergens vinden.

Hoi Tom,

Ze hebben versie 1.3 eraf gehaald inderdaad.....waarom geen idee, heb ze maar weer eens gemaild maar nog geen antwoord. Ik ga morgen eens voorzichtig kijken hoe hij buiten vliegt met die software maar hij zal er niet voor niets afgehaald zijn.

Ha ha nee het viel mee.....vandaag hebben ze de nieuwe firmware gemaild. Pm me maar even als ik hem moet mailen Tom. Ik snap het alleen niet want mijn vliegtijden gingen toch echt beter.

1e mail vandaag

Dear Jeroen,
The V1.3version is safe and will not impact the flying , sir , the reason that we took off is it has not solved the short flying problem .

Sincerely
Cici

2013-12-02

2e mail vandaag, ze heeft de nieuwe firmware mee gemaild dus staat nog niet op de website.

Dear Jeroen,
Sorry for lating your email and sorry for giving you so many troubles .
The reason that i late your email is i kept waiting the right software came out these days . As you know , the last V1.3 version software has not solved the problem distinctivly .
Pls kindly check the attachment for the new one . Jeroen.
Any problems . pls feel free to let me know .
Many thanks for your understanding on Walkera .
Sincerely
Cici /Walkera

2013-12-02

Net even getest Tom, werkt goed. Ik vlieg wel gewoon op timer zodat ik kan landen met een cell op 3,75-3,8 v

fw 1.1

9,57 min >>with 2200 mah >> 3,73 v left a cell
11,45 min >>with 2800 mah >> 3,71 v left a cell

fw 1.2 + auto level in manual mode

7.58 min >>with 2200 mah >> 3,80 v left a cell
9.30 min >>with 2800 mah >> 3,79 v left a cell

fw 1.3 + auto level in manual mode still is great !

10.15 min >>with 2200 mah >> 3,70 v left a cell
11.34 min >>with 2800 mah >> 3,72 v left a cell

fw 1.3 v2 + auto level in manual mode still is great !

10.50 min >>with 2200 mah >> 3,67 v left a cell
13.00 min >>with 2800 mah >> 3,66 v left a cell

Laatst bewerkt:
In de eerste instantie na ontvangst van de X350 twee keer een hoovertje gedaan om te testen met de FW 1.1 en 1.2.

Ik heb net een eerste vlucht gemaakt totdat de LVP ingreep.
De gebruikte accu die RCMaster.net meeleverd met de X350 goudstekker van 3,5mm is Wild Scorpion 2200mA 30C met maximale laadstroom van 5C. Er zijn er nog 3 onderweg.

De accu geladen met 1C en in de X350 zijn achterwerk gepropt. Rustige hoover met een timer van 10 minuten op mijn DEVO 10. De LVP greep in en liet de X350 landen waarna de motoren uitschakelen en in lock gaan.
Ik had nog 4,02 op de teller over.
De vlucht was dus 5,58 minuten. Dit komt vast omdat dit een nieuwe accu betreft die eerst een keer of 5 geladen/ontladen moet worden.

Na het ontkoppelen van de accu meet ik een voltage van 11,38V wat een voltage van 3,79333V per cel is.
Volgens mij is dit niet de goede manier van meten omdat je een klemspanning moet meten onder werkspanning en niet zonder belasting die altijd een te hoge waarde aangeeft.

Mijn lader piept nu en geeft aan dat het voltage 12,6V is en dat er 1207mA bijgeladen is.
Ik ga nu naar de volgende vlucht!

Vliegduur nu nog maar slechts 6,02 minuten. (4 seconden winst! :banana:)
Nu een klemspanning gemeten op het extra accessoireplugje terwijl de rechter LED knipperde van de LVP. Ik mat 11,38V wat hetzelfde was als toen ik de accu loskoppelde. Dus LVP aan geeft geen meetbare belasting!
De Graupner lader begon het laadproces op 11,48V (3,82V per cel)

Ik heb ook geen idee op welk voltage de LVP inschakelt, het lijkt op 11,48V of 3,8 per cel. Kan echter nergens vinden wat de waarde is en of dit ook nog manueel instelbaar is!

De lader piept weer!
Eindvoltage is 12,602V en er ging 1224mA in.

>>> Wordt vervolgd <<<

Ja dat is dus de probleem firmware Tom, gooi die 1.3 v2 er maar eens op :D

Ik heb ook geen idee op welk voltage de LVP inschakelt, het lijkt op 11,48V of 3,8 per cel. Kan echter nergens vinden wat de waarde is en of dit ook nog manueel instelbaar is! >> Nee dat kan niet en daarom hebben veel mensen die weerstand mod gedaan.

Oké, de Firmware 1.3 V2 erop gezet!
De vliegtijd is nu beduidend langer, ik vloog 10:24min. Dat is 58,8% langer! :yes:
Het resterende voltage was 11,04V ofwel 3,68V per cel.
De lader startte op 11,136V, wat 3,712V per cel is.
De lading was 1923mA bij een eindvoltage van 12,598V.

Wat werkt (ogenschijnlijk niet meer, dat eerst wèl werkte?) geen lampen meer bij schakelen naar Compass- / Gyro- en Accelerometer Calibration. :confused:

Nu moet ik de X350 openslopen om te zien of de IOC-kabel er nou wel of niet in zit! Staat niets over in de handleiding. Wel is in een duister hoekje te vinden dat er een optionele kabel aangesloten dient te worden.

Rare jongens die Chinezen! :yes:

Kijk das beter Tom :-) met een 2800 mah kan je nog langer. Die leds werken bij mij allemaal bij het kalibreren hoor ? Werkt je linker led dan uberhaubt nog wel Tom bij het aansluiten van de lipo en het armen ?

IOC is pas na augustus gekomen, in de eerste handleidingen wordt er ook nog niets over vermeld....je moet een handleiding hebben van na augustus, ik mail hem wel effe.

De rechter LED doet het normaal met unlock en lock.

De andere 3 echter niet. Tenzij dat ding zo slim is om te zien dat de omgeving nog hetzelfde is.
Ik kijk morgen wel weer verder.
Eerst maar even een IOC kabeltje in elkaar prutsen, die stekkers heb ik wel ergens.

De rechter led....ermmmm dat is bij mij GPS lock, die knippert dus bij GPS ontvangst..hoe meer hij knippert hoe meer satellieten . Links is bij mij led bij kalibratie en groen als motors gearmt zijn ? Ik kijk dan achter op de quad, linker led is dus armen en kalibreren, rechts is GPS ontvangst.

Back