In de eerste instantie na ontvangst van de X350 twee keer een hoovertje gedaan om te testen met de FW 1.1 en 1.2.
Ik heb net een eerste vlucht gemaakt totdat de LVP ingreep.
De gebruikte accu die RCMaster.net meeleverd met de X350 goudstekker van 3,5mm is Wild Scorpion 2200mA 30C met maximale laadstroom van 5C. Er zijn er nog 3 onderweg.
De accu geladen met 1C en in de X350 zijn achterwerk gepropt. Rustige hoover met een timer van 10 minuten op mijn DEVO 10. De LVP greep in en liet de X350 landen waarna de motoren uitschakelen en in lock gaan.
Ik had nog 4,02 op de teller over.
De vlucht was dus 5,58 minuten. Dit komt vast omdat dit een nieuwe accu betreft die eerst een keer of 5 geladen/ontladen moet worden.
Na het ontkoppelen van de accu meet ik een voltage van 11,38V wat een voltage van 3,79333V per cel is.
Volgens mij is dit niet de goede manier van meten omdat je een klemspanning moet meten onder werkspanning en niet zonder belasting die altijd een te hoge waarde aangeeft.
Mijn lader piept nu en geeft aan dat het voltage 12,6V is en dat er 1207mA bijgeladen is.
Ik ga nu naar de volgende vlucht!
Vliegduur nu nog maar slechts 6,02 minuten. (4 seconden winst!

)
Nu een klemspanning gemeten op het extra accessoireplugje terwijl de rechter LED knipperde van de LVP. Ik mat 11,38V wat hetzelfde was als toen ik de accu loskoppelde. Dus LVP aan geeft geen meetbare belasting!
De Graupner lader begon het laadproces op 11,48V (3,82V per cel)
Ik heb ook geen idee op welk voltage de LVP inschakelt, het lijkt op 11,48V of 3,8 per cel. Kan echter nergens vinden wat de waarde is en of dit ook nog manueel instelbaar is!
De lader piept weer!
Eindvoltage is 12,602V en er ging 1224mA in.
>>> Wordt vervolgd <<<