walkera v450d03 gecrasht. waarom?

Hallo

Ik ben vorig jaar gecrasht met mijn v450d03 (niet door een fout van mij). Ik weet niet wat de reden was/is kunnen jullie me helpen?? Ik wil hem binnekort gaan herstellen maar ik vertrouw hem niet meer... want als hij het nog een keer doet heb ik weer kosten..(nu 60 euro)
En daar heb ik geen zin in.

Ik was gewoon aan het vliegen zoals altijd, maar toen ik hem naar voren wou flippen had ik opeens geen controle meer over niks? Hij ging dus met volle snelheid omgekeerd tegen de grond.( ook na de crash had ik geen besturing.. als ik de batterij er uit deed en weer in "werkte" alles weer??

Help a.u.b.

Tja als het vertrouwen er niet meer is moet je dat op een of andere manier terug zien te vinden.
Het lijkt alsof je een bindingsprobleem hebt gehad.
Op de grond na de crash had je geen besturing zei je maar door de crash kan er ook een connector los zijn geraakt dus dat is een lastig probleem.
Ik zou zeggen, gewoon weer opbouwen en vliegen om het vertrouwen terug te krijgen;)

Welke zender/ontvanger heb je?

Maar de crash komt ook door dat ik geen besturing meer had.

Gewoon de standaard devo 7 met de ontvanger die erop zat (geen idee welke dat is)( RTF heli )

Tja, het kan zijn dat je signaalverlies hebt gehad met als gevolg een crash.
Maar het kan ook zijn dat er ergens een los contact heeft gezeten.....
Bij zoiets is erg moeilijk de oorzaak te achterhalen en daarom zeg ik:
Gewoon weer opbouwen, alles goed nakijken (doe anders ook een rangetest) en vliegen maar;)
Klinkt simpel maar wat kan je anders doen?
Enige optie zou zijn om alles in de kliko te gooien en weer nieuw te kopen.....
Vertrouwen moet groeien en zeker na een crash waar je de oorzaak niet van weet is het vertrouwen in je spullen veel minder en dat moet je weer opbouwen.

Het enige wat je kan doen is een rangetest om te kijken of je heli niet buiten het bereik van je zender is geweest.
Met een 450 vlieg je echt geen 500meter weg, dan zie je hem niet meer.

of zoek een ervaren mede piloot in je omgeving waarbij je langs kan gaan.

Maar inderdaad wat wim ook zegt, niet opgeven na een crash.
Iedereen doet het, maar je leert ervan en je leert je heli kennen.
Dus gewoon opbouwen, alles checken en gaan .

Wij waren er niet bij, dus meer dan dingen aangeven kunnen wij ook niet helaas ;)
Tis namelijk een vrij algemeen verhaal, zonder echte details... En dan og blijft het altijd zoeken, maar als ik geen controle had, zou ik eerst zender en ontvanger verdenken..

Welke zender set vloog je mee ?

thomas, weet je zeker dat het geen foutje was van jezelf?

Iedereen maakt wel eens wat mee waarvan je denkt.... HUH hoe kan dit nou, terwijl het toch een menselijke stuurfout is geweest maar het lijkt dat je heli niet reageert zoals jij wil.
Dit soort momenten zijn niet beschamend, maar wel leerzaam.

Zoals emil ook zegt, wij zijn er niet bij geweest dus kunnen niet oordelen over wat er is gebeurt. Maar je zou inderdaad eens een range-test kunnen doen met je zender.
Maar ik ben er bijna van overtuigd dat je Devo7 gewoon goed zal functioneren.

Nee het was echt niet mijn fout... ik deed alles om hem weer omhoog te krijgen maar niks werkte ook de throttle cut dus niet (het laatste wat ik heb geprobeert om de crash te verzachten)

Dat de heli gecrasht is kan ook door een slechte servo komen.
Door die slechte servo word de ESC te heet. Een schakelt de BEC uit.
Ik heb het zelfde gehad met m'n V450D01. Als de ESC afgekoeld is doet alles het weer.

Grtz Marco.

En hoe kan ik weten dat het daar aan ligt?en hoe komt het dat het pas zo laat gebeurt? Ik had daarvoor al tientallen vluchten gevlogen

meten...

je zult ergens een + en een - van een servo moeten pakken, en daar ergens blanco draad op moeten fabriceren.
motordraden los natuurlijk, we willen geen heli die opeens wegvliegt van de tafel..

pennen van de multimeter erop en vastzetten, zodatje dus de boordspanning van de heli in je schermpje ziet.
ga nu eens een beetje roeren met de sticks. hou de swash een beetje tegen, zodat hij wat kracht nodig heeft (niet teveel natuurlijk, servo's kunnen ook kapot..)

zie je nu het voltage opeens een volt omlaag donderen, is de bec of een kapotte servo het probleem.
bec is de stroomvoorzienign in de regelaar.

enigste manier om te zien wat het is, is 1 voor 1 de servo's uit de ontvanger trekken.
als 1 servo er uit gaat, en opeens is het probleem weg, weetje dus dat die servo fout was..

Moet het als de heli al is opgebouwd? Want het zou handiger zijn als ik het nu kon doen zodat ik geen 2 keer stukken moet bestellen..?

Ja...

Je electronica moet werken. Hoeft niet perse een swash aan te sturen of zo, maar moet wel naar de zender luisteren..

Back