Walter V80

Discussie in 'Duikboten' gestart door MFR, 18 apr 2010.

  1. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    limb
    Dag Manfred.

    Ziet er klasse uit.
    Blijf het volgen.
    Grtjs,Marc3.
     
  2. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Marc 3,

    Het begint nu wat te worden, alle spullen zitten er weer in waardoor ik wat dingen kon gaan testen, de ballasttank heb ik 250 cc kleiner gemaakt, met het restvolume van de tank zou het onderwater brengen goed moeten gaan.
    Dat is dan weer de volgende stap, het testen en uitbalanceren in de badkuip.



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    limb
    Dag Manfred.

    Heel interessant filmpje.
    Grtjs,Marc3.
     
  4. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Hier is het volgende filmpje Marc 3, een snapshot van de vele testen die ik moest doen om de goede balans weer te vinden.
    Het volume van de duiktank is verkleint met 250 cc tot ongeveer 500 cc, de duiktijd is verlaagd van een paar minuten naar ongeveer 30 sec.
    Stijgen gaat een stuk rapper met ongeveer 15 sec, wanneer alles precies is uitgetrimd kan ik wat testen gaan doen in het buitenwater.


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Er ligt al wat stof op dit draadje, maar er is een tweede V80 in aanbouw, ik kreeg een verzoek of het mogelijk was er nog eentje te bouwen, ze gaat uiteindelijk naar het buitenland.
    Om te laten zien hoeveel werk er eigenlijk in gaat zitten heb ik een video gemaakt, er volgt nog een tweede als de boot gelost gaat worden.



    Manfred.
     
  6. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    limb
    Dag Manfred.

    Is klasse,om dit weer terug te zien.
    Blijf het zeker volgen.
    Grtjs,Marc3.
     
  7. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je Marc,
    Dit weekeinde ga ik haar trekken uit de mal, ik ga niet een volledig model maken, maar slechts de romp, hij wil hem hebben in twee helften, is trouwens makkelijker met verzenden.
    Ik heb de mal eigenlijk bewaard ivm schade of verlies van je model, zo kan je altijd een nieuwe romp maken, het was nooit de bedoeling commercieel te gaan met de mal, te vaak wordt je model doorverkocht voor astronomische prijzen, maar voor sommige mensen maak ik graag een uitzondering.

    Manfred.
     
  8. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Ik ben weer een stap verder, de romp nabewerkt in de mal en uiteindelijk gelost, ging op zich best soepel, alleen wat epoxy lekkage bij een van de staarten, oh ja, de houdbaarheid van de gelcoat was op het randje, heb gelukkig al een nieuwe pot aangeschafd.
    De video,



    Manfred.
     
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    ken ik je koopt 10 liter omdat je veel werk heb en dan blijf je met 3 liter zitten voor 2 jaar LOL

    gr raf
     
  10. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Mja, klinkt bekend Raf, ik dacht dat de gelcoat wat jonger was, bij de nieuwe pot toch maar even de aanschafdatum erop gekriebelt, 2 jaar houdbaar is trouwens wel de max.
    Het geeft de man wat te schuren en te plamuren, dat is hij wel gewend.

    Manfred.
     
  11. MFR

    MFR

    Lid geworden:
    7 jun 2008
    Berichten:
    1.110
    Locatie:
    Haarlem
    Het laatste deel van de serie, de boot is nu onderweg naar een mede modelbouwer in het buitenland, ik hoop dat hij er even veel plezier van zal hebben als ik met de mijne,



    Manfred.
     

Deel Deze Pagina