Wappen von Hamburg I 1667 (Corel 1:45)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Germt, 13 apr 2013.

  1. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Zeker een kandig kastje. En de kwaliteit van de bouw is niet gerelateerd aan de vierkante meters werkruimte die je tot je beschikking hebt :)
     
  2. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.129
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat is schrikken Germt. ben benieuwd naar je foto's morgen bij goed licht. mogelijk kunnen we hier nog wat renovatie adviezen geven.

    Laat het in ieder geval een leer zijn voor ons allen om ervoor te zorgen dat je model ten alle tijden stevig staat, zeker bij de zware klussen. ik heb indertijd met mijn Statenjacht ook eens gehad dat deze gevallen was, maar dat was nog in een vroeg stadium dus was te repareren. maar het blijft de schrik van iedere modelbouwer.
     
  3. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Germt
    Als je gaat dreigen met te stoppen met de bouw van dit schip dan neemt het schip het heft over. Het spijt me ontzettend maar dan neemt de WvH zijn eigen beslissing Wens je veel sterkte met de reparatie of het opheffen daar van. gr Ton :( :rolleyes:
     
  4. Germt

    Germt Guest

    Ik heb de boeg al goed bekeken Jan, maar dat lijkt mij althans nu bijna niet haalbaar.
    Hier is de schade desastreus, en dat krijg je naar mijn idee niet meer fatsoenlijk, je moet a.h.w. de gehele boeg tot op de spanten afbreken, en alles opnieuw maken, en dat wordt lastig als alles al bijna klaar was.
    Het huilen staat mij nu eigenlijk nader dan het lachen:(
     
  5. Germt

    Germt Guest

    Géén zorgen Ton, ik blijf me toch bemoeien met het forum, eigenwijs als ik ben, maar voel het wél een beetje ls een straf voor mijn ongebreidelde bemoeizucht
    Anders begin ik weer "gewoon" met een nieuwe bouwdoos (Historisch schip)
     
  6. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Dat lijkt me prettig. Ik mag jouw kijk op de dingen die in het forem gebeuren wel. Hoop ook dat je er niet uit stapt grTon
     
  7. Germt

    Germt Guest

    Gaat niet gebeuren hoor, tenzij men mij royeerd natuurlijk;)
     
  8. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    :shock: Rampzalig!
    't is inderdaad of de duvel ermee speelt :(.

    Doe me wel een groot plezier en ga zeker niet overhaast de moed opgeven. Hoe onherstelbaar het ook lijkt, soms is de restauratie een hele uitdaging op zich: in m'n album staat een reeks foto's van de 'Albe'. Deze weegt weliswaar geen 5 kg, maar dit schip lag heel wat jaren geleden bijna doormidden na een val van een kast. Het heeft uiteindelijk alleen meer karakter en geschiedenis aan het schip gegeven.
    Sterkte, ik leef met je mee,

    Diederik
     
  9. Germt

    Germt Guest

    Ook dat gaat niet gebeuren. Mocht ik zelf geen gat zien in een degelijke reperatie komt er een nieuw schip waar ik de standaard behoorlijk zal opschroeven, ik heb nu natuurlijk een hoop resereve materiaal, en heb ooit geleerd om nooit op te geven;)
    Eerst de meubelen zien te redden
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Pffff, wat een ellende Germt. Het was een met liefde gebouwd schip, en de problemen waar je tegenaan liep waren zeker wel weer opgelost.

    Wat mij overkwam bij m'n eerste boot (een Banckert, sleper met kunsstof romp) is vawege te tijdsinvestering hier niet mee te vergelijken. De boot stond even op de vloer toen ik wat van een (loodzware) kast wilde pakken. Ik stond daarbij op een opstapje, maar maakt een misstap waardoor ik viel. Als schrikreactie pakte ik de kast beet en trok die mee. Die viel dus mee, maar ik kon in m'n val nog net wegdraaien waardoor ik net niet geraakt werd. Maar de Banckert kon niet wegvaren, en werd vol getroffen: zo plat als een dubbeltje.
    Ik kon wel janken, want ik was behoorlijk trots op m'n eerste creatie. Ik had er ook veel plezier aan beleefd, en daarom stond ik al dezelfde middag bij de (toen nog bestaande) modelbouwwinkel en kocht ik een Zwarte Zee, want de Banckert was uitverkocht.

    Beste medicijn: een nieuw project opstarten. Je had hier al veel over nagedacht, misschien wat versneld aan beginnen?

    Groet,

    Ad
     
  11. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Nauw ken ik je weer gewoon door bijten :thumbsup:
    gr ton
     
  12. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Dat is echt balen Germt, ik hoop voor jou dat je als je alles over 'n paar dagen nog eens bekijkt het als nog kunt herstellen.
    In ieder geval heel veel succes.
     
  13. Germt

    Germt Guest

    Tja, dat is ook wat, toevallig ken ik de Banckert, een leuk slepertje.
    Een nieuw project? dan moet ik in al mijn enthiousiasme met dit soort schepen nog maar iets kunnen vinden.
    Ideeën waren er al lang, maar was er nog niet klaar voor.
    Jammer dat de "Utrecht" van Dirk nog niet verkrijgbaar is, zou wel iets voor mij zijn.
     
  14. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Germt dat is wel heel vervelend, het is te hopen dat er nog wat te redden valt het zal toch wel heel jammer zijn. Al dat bloed zweet en tranen om het al zover te krijgen.:(

    Maar zulke dingen ken ik ook voor drie jaar geleden met de bouw van een RC vliegtuig Piper Cup spanwijdte 2,40 mtr de hele winter aan gebouwd in het voorjaar met de 2e vlucht bezig en dan op ongeveer 150 meter hoogte geen besturing meer.
    Toen was er nog maar 1 oplossing vuilniszak mee het weiland in om alles er in proppen want daar valt echt niets meer aan te redden. Ik heb de brandstofmotor 15 cm diep in uit de grond moeten halen.
    Heb toen maar besloten om schepen te gaan bouwen omdat ik toch geen winter wil bouwen om het al zo snel al weer aan zijn eind te zien komen.
    En gelijk weer ruim € 500,00 in het putje waar je niets meer mee kunt.:mad::mad:
     
  15. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    dat herstellen niet makelijk zal zijn zal ik zeker niet zeggen maar het moet tog wel kunnen denk ik.

    als het enkel de boeg is lijkt me het nog een haalbare klus.
    het zal er aan liggen wat er alemaal nog stuk is natuurlijk, dus wacht ik ook graag de fotos af germt.

    als er iets gezaagt moet worden of gemaakt laat je maar iets weten ;)
     
  16. Germt

    Germt Guest

    @ Dirk.
    Morgen zet ik foto's, maar de scheg aan de boeg ligt er uit, daar is behoorlijk wat hakwerk nodig om lijmresten et verwijderen, de scheg zelf is ook stuk, het opvilstuk voor de buik van de leeuw ligt eruit, enz enz.
    Moreg met de foto;s maar even kijken.

    @Robert,
    Ik wil al heel lang met een heli viegen, ik woon aan en plantsoen, en met een grote hele kan ik mooi ALLE bewoners hier de stuipen op het lijf jagen, maar als ik daar aan begin gaat het geheid fout, ik hang waarschijnlijk al in de eerste de beste boom.
    Dus hou ik het maar bij schepen, maar die zinken bij mij weer;)

    Ach, ik kan wel relativeren hoor, als ik het niet fatsoenlijk kan krijgen, of er een te groot probleem vindt beginnen we gewoon opnieuw.
    Kan ik op straat ook geen kattekwaad uithalen.
     
  17. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    De nachtmerrie van iedere bouwer... Knap klote. Ik hoop dat je oog binnenkort op een nieuw interessant project valt waar je al je creativiteit in kwijt kan.
     
  18. Germt

    Germt Guest

    Oké dank jongens, ik probeer er een beetje nuchter onder te blijven, maar zal niet best slapen vanacht!
     
  19. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Ik ben zelf met helicopters begonnen. In het begin was ik meer aan het repareren dan aan het vliegen. En steeds moeten wachten op onderdelen en geschikt weer deed mij besluiten met bootjes aan de slag te gaan. Nooit spijt van gehad :)
     
  20. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Verschrikkelijk nieuws Germt :schrik:
    Is er echt niets meer aan te vangen? Je hebt de schade aan de spiegel indertijd toch ook zo netjes weten te repareren. Ik weet zeker dat er genoeg mensen (ik ook) bereid zijn je te helpen mocht dat nodig zijn. Ik ben erg benieuwd naar de foto's van de schade.

    Sterkte
    Andy

    Hopelijk heb je enige steun aan alle hartverwarmende reacties.
     

Deel Deze Pagina