Wappen von Hamburg I 1667 (Corel 1:45)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Germt, 13 apr 2013.

  1. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    een van de reden waarom ik nooit met motor bouw .
    het zinkt, stort neer, of ryd zich kapot.
    erg jammer germt dan je boot kapot is .
    grt timberwolf
     
  2. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Dat is schrikken :schrik:

    Hoop dat het na een nachtje slapen toch iets mee valt en je het nog kan repareren. Na haar te hebben aanschouwd op de ontmoetingsdag, is het een verschrikkelijk idee dat je haar misschien niet kan afbouwen.

    Sterkte ermee.
     
  3. Germt

    Germt Guest

    Dat zeker wel, ik heb de hele avond de schade lopen opnemen, voor de 3e of 4e keer al:rolleyes:
    Maar hoe meer ik er naar kijk, hoe zwaarder ik het inzie.
    Stel dat herstel wel lukt, dan is er niks aan de hand.

    Maar als het niet meer fatsoenlijk te herstellen is:confused:

    Dan een nieuw project, maar dan iets met de mogelijkheid om het binnenste van het schip te laten zien.
    Misschien wel de doorsnede in schaal 1:36.
    Daar heb je MINMAAL voor het middenschip een degelijk kloppend spanten plan nodig, waar alle originele spanten opstaan.

    Of een bestaand model om daar een Admiraliteitsmodel van te maken, en dat lijkt mij het meest haalbare, ik heb géén ervaring met full scratch.

    We zullen zien.
     
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ik heb ook geen ervaring met full scratch, toch al gemend ongeveer 3 jaar bezig met de USS MISSOURI.

    de romp die ik nu heb is denk de 4 de versie , en de 2 de poging voor een bovenbouw, ben wel van 1:200 afgestapt en verder gegaan in 1:128.


    grt timberwolf
     
  5. Germt

    Germt Guest

    Er zijn slechts 2 modellen die mjn aandacht hebben;
    De HMS Surprise van Artesania,maar daar ken ik de kwaliteit niet van en nog de HMS Agamemnon van Caldercraft, die laatste is wel van buitengewoon goede kwaliteit.
    Maar zijn weer geen van beiden "valproef";)
     
  6. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    niks is val of botsproef.
     
  7. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Wat lees ik nu, een ramp.
    Sterkte Germt.

    Groetjes,
    Houtworm der 3e klasse
     
  8. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    IK heb zelf verschillende schepen van Artesania gebouwd en ik moet zeggen deze bevielen mij beter als nu Corel.
     
  9. Germt

    Germt Guest

    Niet best geslapen vanacht, maar deze ochtend de schade opgenomen.
    Daar wordt je niet echt vrolijk van.
    Eerst foto's gemaakt, waar ik al helemáál niet vrolijk van ben geworden.
    Daarna de boel opgeruimd.
    Bij deze de foto's, waarbij ik moet zeggen dat het in werkelijkheid ernstiger is als op de foto lijkt.
    Hij is duidelijk éérst op het galjoen gevallen en daarna heeft de bouwplank de rest aan de bakboord zijde de vernieling verder veroorzaakt.
    Als ik er tegenaan kijk vergaat mij de moed en de zin om de boel te gaan restaureren, zou trouwens een lange weg zijn.
    Bovendien wordt het nooit meer écht netjes.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ga nu alles maar eens uitsorteren.
    Zo krijg ik i.ig. een behoorlijke voorraad hout en allerelei beslag.
    Het geschut is al helemaal een GROTE hoeveelheid, en was beter passend dan de bijgeleverde kanonnen.
    Er zijn 3 WvH bouwers, dus als jullie iets nodig hebben, kun je op de sloopwerf terecht.

    Heb besloten om er maar zo snel mogelijk overheen te stappen en deze keer een kit aan te schaffen waar ik weinig of geen extra zaken hoef aan te schaffen, en waar fatsoenlijke tekeningen bij zitten.
    Verder zou het iets moeten zijn wat hier nog niet gebouwd is, dat is voor iedereen leuk, en zo kan ik op de volgende ontmoetingsdag weer iets laten zien:yes:

    Op dit moment neig ik erg naar Caldercraft of Victory models, niet goedkoop, maar wat ik van die merken hier op het forum gezien heb is de inhoud en materialen van zeer goede kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Pfffff. Als ik het zo zie kan ik me voorstellen dat het even uithuilen en dan met iets nieuws beginnen wordt. Ik moet zeggen dat de Agamemnon in ieder geval al een juweeltje is (helaas ook qua prijs) en tijdens het bekijken ervan kwam ik wat mooie zeil referentieplaatjes tegen voor de verzameling. Ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen. Verslag ga ik in ieder geval volgen.
     
  11. Germt

    Germt Guest

    Er komt zeker een verslag Erik.
    Als ik voor de Agamemnon ga, duurt een even, want de prijs is fors, maar dan heb je ook wat.
    Het lijkt mij dat er weinig aanpassingen nodig zijn.
    Dat blijkt ook wel uit het verslag van Henk met zijn Victory:)
     
  12. Kreeft

    Kreeft

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Hasselt ( B )
    Beste Germt,
    mijn innige deelneming in deze hart verscheurende tegenslag.
    Groetjes, Jos
     
  13. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Mijn vrouw vond het zeer verschrikkelijk die foto's.
    Dus namens mijn vrouw sterkte.

    Groetjes,
    Houtworm der 3e klasse
     
  14. Monster Diesel

    Monster Diesel

    Lid geworden:
    28 jan 2012
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Het Gooi
    Ik zat op die foto's te wachten en alles te lezen.......

    Dit vond ik nou echt een mooi schip, en een mooi bouwverslag. Mijn respect gaat uit naar de bouwer, ik weet hoe veel werk het allemaal is. Ik doe zelf alleen stoom-modelbouw maar kan me voorstellen hoe groot de tragedie van dit alles is. Lijkt me de meest verschrikkelijke nachtmerrie die er is, als er een peperduur model van de tafel flikkert.... Voor wie het weet, ik zit ook in oude antieke motoren van schepen en heb wel eens een uniek exemplaar uit een kraan zien vallen........het huilen staat je nader dan het lachen.

    Ik begrijp dat je in de rouw bent man, ik vind het nog knap dat je er zo snel over heen stapt en alweer aan een nieuw schip denkt. Ikzelf zou minstens een week lang een atoomoorlog in mijn hoofd hebben en niet aanspreekbaar zijn denk ik.

    Respect mate, respect. Ik hoop dat je volgende schip mooier en beter wordt dan deze.

    Met vriendelijke groet, Monster Diesel
     
  15. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Germt Ook mijn vrouw was vreselijk geschrokken, en moest je ook namens haar veel sterkte wensen gr Ton
     
  16. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Echt zonde, kan me echt voorstellen dat je verschrikkelijk baalt.
    Dat de schade nog groter is als op de foto's is erg jammer.

    Hoop dat je iets gaat vinden waar je je hart in kan storten. Weet je zeker dat scratchen niks voor je is, je hebt de vaardigheden ervoor en het zou misschien weer een hele nieuwe uitdaging zijn.

    Succes
     
  17. Germt

    Germt Guest

    Dank, en ik kan je verzekeren dat het hier ook behoorlijk gedonderd en gebliksemt heeft hoor.
    Maar ja, de schade is er, en terugkijken heeft geen zin.
    Verder gaan wel, en vooral meenemen wat je van dit schip hebt geleerd, is eigenlijk nu mijn motto.
    Maar de pijn hangt er zeker hoor, en die is ook niet zomaar weg:(
     
  18. Germt

    Germt Guest

    Overigens, mijn dank voor alle reacties, ook van de echtgenotes:yes:
    Ik ga er voor zorgen dat het volgende schip nóg mooier en strakker wordt dan deze.
    Nu maar sparen en alleen leven op pannekoeken (lekker goedkoop)
    Oh ja, mijn hond gaat ook op water en brood;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2013
  19. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.128
    Locatie:
    Roosendaal
    Nog even een wild idee, kun je van de restanten niet een wat grotere doorsnede maken?
     
  20. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ernstige schade op de foto,s en zonde van je boot germt.

    grt timberwolf
     

Deel Deze Pagina