je weet wel dat het een setje met een starre as is. dus je prop komt sowieso onder een hoek te staan.
Hallo Sam en Thom,
Dit is weer zo'n uitspraak die slaat als een tang op een varken...
De Wasabi is een ongestepte romp, en die romp heeft een minimale ashoek nodig, wil je 'm op het water kunnen houden, je kunt dus prima met een starre as uit de voeten.
Met 32,5 cm is de as uit de R2Hobbies set aan de korte kant, in mijn 65 cm lange ARPRO's ligt een as van 5 cm langer (37,5 cm) en de ashoek ziet er zó uit:
Dreigt de ashoek te steil te worden met een kortere starre as, dan moet je het gat in de spiegel hoger zetten om dit te corrigeren.
Dit betekent vaak een maatje grotere prop, dus je motor moet dat wel kunnen trekken.
Tegenwoordig heb ik in m'n nieuwe raceboten zo'n setje:
CMT Exclusiv Wellennanlage 2,00 mm 3 BB z.B für Robbe Hopf Hydromarine Boote | eBay
Samen met een motorflens (deze is voor een motor met een gatafstand van 19 mm, er zijn ook andere):
CMT Kupplungsklocke / Motorflansch 480 mit Motorbefestigungswinkel f.8mm St Hopf | eBay
Ook verkrijgbaar als set:
CMT Exclusiv Profi Wellenanlage 2,00 mm 3 BB z.B für Hopf Hydromarine Boote 4BB | eBay
Koppeling hiervoor (goede maat selecteren!):
CMT Präzisions-Wellenkupplung ähnlich wie Kupplungen Hopf 2436 Graupn Robbe | eBay
Ik geef toe, het kost een paar centen, maar met de toeren in een Mono1 set-up kom je met Chinese flexas/starre as combo's niet zo vreselijk ver, kan ik je uit ervaring vertellen.
Groeten, Jan.