Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

haha dat is ook een mogelijkheid ;) dan kom jij ook zkr met je boten :P
moeten eens een meeting houden ergens gezien de hoeveelheid mensen elkaar helpen enzo. wel eens leuk om een gezicht bij de namen en boten te krijgen ;) (al zit ik hier nog maar net)

Gr Thom Aka Archer

is zeker leuk! heb een tijdje geleden met Rob en Pieter gevaren en dat was echt superleuk! niet alleen het samen varen, maar dan heb je idd ook een idee tegen wie je aan het typen bent.

weet je de maten wel van dat setje? in de zin van as maten voor je props later.? en roer lengte etc.

gr Thom Aka Archer

*edit* je weet wel dat het een setje met een starre as is . dus je prop komt zowiezo onder een hoek te staan.

ik zou persoonlijk dingen los bij elkaar zoeken. en ik heb een turnfin over die kan je wel overnemen. voor paar euro.

en qua motor zou ik iets met een merk nemen. maar ik snap je hebt een budget. ;) leopard 28mm series zitten op de 60 euro. heb je in mijn ogen wel meer waar voor je geld.

tsja is en blijft een dure hobby sam ;)

maar ik heb even de gelegenheid genomen om iets bij elkaar te zoeken.

RC Boat Aluminum ?4 x 60mm Stringer Drive Shaft Holder

L100 x W80mm CNC RC Boat Mini Helm Rudder (Single Water Entrance)

RC Boat Flex-shaft Metal Drive Cable ?4.0 x 195mm

TFL-Hobby - Stevenrohr und Teflonrohr, PTFE, 4 mm

en ik heb ook nog 4mm binnenmaat waterleiding. weet niet hoeveel je nodig hebt?
(al is dat niet duur)

heb je de aandrijving compleet. ik zou als ik jou was wel zoeken naar een merk motor. weetje 100% zeker dat je iets goeds inhuis haalt. goedkoop kan ook vaak duurkoop worden. kan jebeter 1x iets goeds kopen ben je uiteindelijk goedkoper uit ;)

Hydro & Marine
zijn nog meerdere kv's mogelijk.

turnfin.
weet nie welke grootte je zoekt maar hij staat nu op zn grootst/diepst hij kan nog naar 60 of je plaatst hem iets hoger komt hij ook minder diep.
kon even geen link vinden zal nog even zoeken.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
wauw lijkt wel alsof je m'n gedachte kan lezen! thanks voor de linkjes! zal ook wel even kijken voor een "merk" motor. als het me te duur is, ga ik voorlopig toch voor die dr mad. heb in m'n wiesel ook een "niet" mer motor zitten, en doet 't nog steeds ;).

ps. toen ik m'n reactie verstuurde was jouw reactie nog niet binnen gekomen ;)
en die turnfin, opzig mooi ding! wil je 'm bewaren? :) als het dan eenmaal zo ver is, stuur ik je wel een pb'tje ;)

jaa haha ik zag het idd ;) loopt soms op de seconde naast elkaar langs dan hè.

ik zou op de motor en esc en assen niet bezuinigen (voor zover je budget het toelaat)
en oja KOELMANTEL :P die zag ik nog niet op je lijstje :P

Gr Thom Aka Archer

oja haha koelmantel niet vergeten! en een leopard o.i.d. gaat wel erg duur worden voor mij dan. dus blijf toch bij een mad thrust (voorlopig)

dat snap ik ;) je budget moet het wel toelaten. mijn monster 4065 koste ook 80euro ofzo:P dacht ook van slik! das wel duur mja. heb je wel kwaliteit. misschien kijken of je nog ergens anders op kan besparen ofzo? je hebt geen afstandsbediening meer nodig ivm die heb je al voor je wiesel. dus dat scheelt weer kosten. neem aan dat je niet de servo uit je weisel kan gebruiken ivm met een te lage kracht in de servo. beetje creatief denken;) misschien kom je op een goed idee ;) of je ouders lief aan kijken :P of opa en oma :P

gr

nou kijk, ik had wel een aardig budged tot het nitro motortje van m'n savage 3.5 monstertruck het begaf.. dus, nieuwe motor kostte weer lekker 100 euro.. ik krijg het voor de wasabi wel voor mekaar maar dan zal ik iets meer moeten bezuinigen. voor m'n wiesel gebruik ik een zender en ontvanger die ik al steeds moet wisselen tussen m'n voerboot, springer tug en m'n wiesel. wil dus wel een nieuwe zender apart voor m'n speedboten waar ik meteen een paar extra ontvangers bij kan bestellen wat bij de oude zender dus niet kan ;).

zelfs bij Sam slaat de crisis toe. hahaha neeu valt wel mee ;)

je weet wel dat het een setje met een starre as is. dus je prop komt sowieso onder een hoek te staan.
Hallo Sam en Thom,

Dit is weer zo'n uitspraak die slaat als een tang op een varken...

De Wasabi is een ongestepte romp, en die romp heeft een minimale ashoek nodig, wil je 'm op het water kunnen houden, je kunt dus prima met een starre as uit de voeten.

Met 32,5 cm is de as uit de R2Hobbies set aan de korte kant, in mijn 65 cm lange ARPRO's ligt een as van 5 cm langer (37,5 cm) en de ashoek ziet er zó uit:

full

Dreigt de ashoek te steil te worden met een kortere starre as, dan moet je het gat in de spiegel hoger zetten om dit te corrigeren.
Dit betekent vaak een maatje grotere prop, dus je motor moet dat wel kunnen trekken.

Tegenwoordig heb ik in m'n nieuwe raceboten zo'n setje:
CMT Exclusiv Wellennanlage 2,00 mm 3 BB z.B für Robbe Hopf Hydromarine Boote | eBay
Samen met een motorflens (deze is voor een motor met een gatafstand van 19 mm, er zijn ook andere):
CMT Kupplungsklocke / Motorflansch 480 mit Motorbefestigungswinkel f.8mm St Hopf | eBay

Ook verkrijgbaar als set:
CMT Exclusiv Profi Wellenanlage 2,00 mm 3 BB z.B für Hopf Hydromarine Boote 4BB | eBay

Koppeling hiervoor (goede maat selecteren!):
CMT Präzisions-Wellenkupplung ähnlich wie Kupplungen Hopf 2436 Graupn Robbe | eBay

Ik geef toe, het kost een paar centen, maar met de toeren in een Mono1 set-up kom je met Chinese flexas/starre as combo's niet zo vreselijk ver, kan ik je uit ervaring vertellen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo jan, dank voor uw informatie, maar met een stinger kan je toch ook een ashoek maken? dan kan je zelfs nog variëren met verschillende hoeken om de perfecte stand te vinden.

Hallo Sam,

Natuurlijk kun je de ashoek van een stinger goed instellen, realiseer je echter wel dat je een klemkoppeling nodig hebt voor een flexas (niet eentje met stelboutjes, die slopen je flex) omdat de as er na elke(!) vaardag uit moet om te drogen en daarna opnieuw ingevet terug geplaatst.

Zonder onderhoud zit een flexas binnen een paar dagen muurvast geroest.

Ik zou dan wél een setje nemen, wat op de R2H site vind ik niet zo gauw bij elkaar passende componenten...
Zoiets bijvoorbeeld:
HOR Racing

En dit type koppeling:
HOR Racing

Groeten, Jan.

had al rond gelezen en was op de hoogte van de klemkoppeling. en weet ook van het elke keer invetten met teflon vet.(ben ik wel gewend, want doe ik ook altijd na het varen bij m'n wiesel, maar dan met vaseline) en dat is echt een mooi setje! dank u.

Gr. Sam

Back