Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Sam en Thom,
Dit is weer zo'n uitspraak die slaat als een tang op een varken...
De Wasabi is een ongestepte romp, en die romp heeft een minimale ashoek nodig, wil je 'm op het water kunnen houden, je kunt dus prima met een starre as uit de voeten.
Hallo jan,
Ik snap wat je bedoelt maar met een 60cm is die wasabi niet heel klein of groot en ik vroeg me af wat dat met het zwaarte punt zou doen. ik zou liever met de accu gaan schuiven en een korte flexas en stinger gebruiken. en ik zei je beseft je wel dat... niet dat het een foute of een slechte oplossing waspersoonlijk vind ik flexassen iets vergevendgezinder met motorplaatsing. ook dat je de met een stinger de motor vlak kan plaatsenen dus ht zwaarte punt zo laag mogelijk kan houden. maar dat is mijn mening en ik ben niet super ervaren ofzo. in elk geval fijn dat andere mensen meelezen en denken. zo leer ik ook nog wat. mijn mening blijft wel dat een stinger i.c.m. een flexas beter maar vooral makkelijker te stellen is. zkr als je zoals sam een eigenbouw maakt.
gr Archer.
en sam koelmanteldie zag ik niet in je laatste lijstje
haha
http://www.tfl-hobby.de/product_info.php?info=p354_cnc-turn-fins-fuer-powerboote--67-mm-x-25-mm.html dat was het linkje voor de turnfin nog eventjeshij zou in een envelop kunnen. dus verzenden is ook geen geld ja een postzegel
mja
wil dus wel een nieuwe zender apart voor m'n speedboten waar ik meteen een paar extra ontvangers bij kan bestellen wat bij de oude zender dus niet kan.
zelfs bij Sam slaat de crisis toe. hahaha neeu valt wel mee![]()
Geen verkeerde keus. Goede prijs kwaliteit verhouding !@indoorvlieger en Rob, het gaat idd de GT-2 worden
...op 3s is dat wel een goeie keus je moet ( en dat heb ik hier van het forum) rond de 30k toeren zitten of dat belast of onbelast is durf ik niet te zeggen. ik zit met 1800kv leopard op 5s op 33.300 onbelast belast is x 0.9 of 0.8 dat weet ik even niet 123. maar zoiets kan je wel aanhouden.
Gr Thom Aka Archer
Even wat over het prop verhaal; de hoge pitch props worden vooral bij benzine boten gebruikt, vanwege het lagere toerental bij die boten. Ik denk dat als je een 1.7- 2.0 pitch prop onder je Hydro monteert, je extreem hoge stromen gaat trekken.
Probeer eerst eens een 1.4 pitch prop. Later eventueel dezelfde grootte met 1.6 pitch.
Het belaste toerental is ongeveer het onbelaste toerental x 0,8 (de factor 0,9 die ik las is te optimistisch)
Een schatting van je te behalen snelheid:
Motor waarde kV x propgrootte in mm x pitchwaarde x 0,8 x het lipo voltage x 60 en die uitkomst delen door 1.000.000 en die uitkomst weer vermenigvuldigen met de romp efficiëntie, waarvoor je de waarde 0,8 kan nemen.