Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

wat Stefan zegt. zou je iets langer door kunnen sparen en deze doen.
Hydro & Marine

leuke motor 1300 watt en ja hij is duurder maar je hebt er langer plezier van. goedkoop kan ook duurkoop zijn hè ;)

Gr Thom Aka Archer

heb je geen paypal even contact opzoeken met 2brothers daar kan je via hun bij H&M bestellen.

doorsparen gaat dan maart worden en dat gaat me wat te lang duren. maar, 3300KV 1100 watt is oke? dus dan een wat mindere kwaliteits motor maar wel goede specs?

je pa en ma eens lief aankijken met een voorschot en als argument dan kost het minder verzendkosten en ik heb goede cijfers op school etc etc :p

maar over de specs i donnow. ik weet niet hoe accuraat de specs zijn van die motor. dus dat laat ik over aan iemand anders ;)

maar 3 tientjes extra voor een motor heb je toch wel snel bij elkaar of niet ;) :P niet dat ik uberhaupt het geld had voor dat gehele project toen ik zo oud was maar goed dat terzijde....

Gr Thom Aka Archer

Waarom neem je niet een outrunner? Veel minder last van warmte, veel meer koppel, draait je propje moeiteloos rond. Wel een iets grotere uitdaging om één te vinden met voldoende KV, maar ook dat valt wel mee, zie bijvoorbeeld deze, deze of deze.
Die eerste heb ik, die heeft een goede regelaar nodig - de Turnigy Marine ESC's kunnen deze motoren niet bijhouden op 3S en gaan stotteren. Die tweede, de SK3, heb ik de 750KV motor van geprobeerd maar wegens slecht langzaam draaien weer verkocht (was voor in een sleper), maar dat probleem heb je met een speedboot natuurlijk niet.
Deze motoren zijn allemaal in het EU Warehouse gevonden, wel alle drie op backorder geloof ik.
Ik heb tot nu toe prima ervaringen met outrunners!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=35394&aff=492672

Waarom neem je niet een outrunner? Veel minder last van warmte, veel meer koppel, draait je propje moeiteloos rond. Wel een iets grotere uitdaging om één te vinden met voldoende KV, maar ook dat valt wel mee, zie bijvoorbeeld deze, deze of deze.
Die eerste heb ik, die heeft een goede regelaar nodig - de Turnigy Marine ESC's kunnen deze motoren niet bijhouden op 3S en gaan stotteren. Die tweede, de SK3, heb ik de 750KV motor van geprobeerd maar wegens slecht langzaam draaien weer verkocht (was voor in een sleper), maar dat probleem heb je met een speedboot natuurlijk niet.
Deze motoren zijn allemaal in het EU Warehouse gevonden, wel alle drie op backorder geloof ik.
Ik heb tot nu toe prima ervaringen met outrunners!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=35394&aff=492672

Dat zijn mini klasse formaat motoren. Afgelopen zondag gezien wat er gebeurd in een hydro 1 formaat boot. Ging in rook op.

hey,

je pa en ma eens lief aankijken met een voorschot en als argument dan kost het minder verzendkosten en ik heb goede cijfers op school etc etc :p
al gedaan voor m'n nitro auto, was stuk en daardoor moest ik een nieuwe motor van 100 euro moest kopen, hebben ze ook al 50% van gesponsord ;)
Sinterklaas en kerst komen er ook weer aan he ;)
sinterklaas idd maar had ik al meegenomen in m'n "begroting" hahaha en kerst, dat blijft bij ons altijd bij een kerstboom, versiering en een etentje;) haha

dus, maar deze: Dr Mad Thrust 3300kv 1100w 64mm EDF Inrunner Motor 4s version (29mm) (EU Warehouse) is dus niet echt geschikt?

denk dat Jan/pompebled daar beter antwoord op kan geven ( sorry Jan) maar een buitenloper heeft meer koppel dus kan een grotere prop draaien. die binnenloper zou daar meer moeite mee hebben. maar wat het echte verschil is in prestaties.... ik zou het zo 123 nie weten.

Gr

ik ga jou nadoen :P hahaha ik ga ook een wasabi maken ;) voor dat motortje. leuk ontwerpje dus why not. alleen gaat die van jou wel harder :P

Gr

en hé wat kom ik hier tegen! Turnigy HeliDrive SK3 Competition Series - 2839-3600kv (450 size heli) (EU warehouse) 3600KV, 6 polen, 550W

alleen gaat 550 Watt genoeg zijn?

Leuke motor, zeker voor het geld... Ook deze motor gebruiken we in de mini klassen

Kijk niet alleen naar het wattage wat wordt opgegeven, zeker niet bij Hobbyking.

Wil je leuk vooruit met je wasabi heb ik nog een aantal motoren liggen, als je interesse hebt kun je me een PM sturen.

Gr. Steven

@Stevendegraaf: Pb verstuurd!:p
@Archer: die buitenlopers zijn lijkt mij dan ook meer iets voor de mini klasse. binnenloper lijkt me ook wat te groot.

Gr. Sam

okejj snap ik ;) maar te groot bedoel je dan te zwaar of vind je de 36mm een maatje te groot. he je wel meer power/koppel dan met een 29mm. weet nie wat stefan je kan aanbieden. hoopiets moois voor een leuk prijsje :)

Gr Thom Aka Archer

Back