Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

kijk en als je dan dit ziet, is deze motor eigenlijk wel perfect, alleen dan geen 29mm motor maarja wat zou het anders uitmaken?

kijk en als je dan dit ziet, is deze motor eigenlijk wel perfect, alleen dan geen 29mm motor maarja wat zou het anders uitmaken?

vond ik die van mij beter :P inclusief koelmantel dat gewicht moet je bij die er nog bij op tellen hè ;)

maar idd groter is sterker dus grotere prop en dat resulteert in meer snelheid. je gaat met een 1.6 benzine auto ook niet dragracen :P maar een lotus elise op circuit kan er goed mee uit de voeten. is ook allemaal weer relatief bedoel ik te zeggen ;)

Gr Thom Aka Archer

het verschil zit hem in de can lengte. hoe langere can hoe meer koppel die ene uit je link is 49mm lang en die uit mijn link is 60mm en als je naar het Watt kijkt, heeft die ene uit mijn link 700Watt meer ;)

dat is waar ;) had ik even overheen gekeken sorry :$ maar 700 watt meer betekent ook dat je accu sneller leeg gaat. dus of je dan met de accu restricties de volle 5/6 min per heat haalt vraag ik me dan af. maybe dat Jan daar een verhelderende uitleg/overweging in motor kan geven.

de accu restricties maken het lastig een zeer krachtige motor die snel leeg is en dus de eerste minuten iedereen voorbij gaat en de laatste minuten door iedereen voorbij gevaren word. dus je moet daar vooral naar gaan kijken wat de beste resultaten geeft. en een competitieve snelheid uiteraard. maar wel de volle heat kan varen. ;)

Gr Thom Aka Archer

nja je zit met gewicht restricties dus denk niet dat je boven de 3300mah ofzo uitkomt weet nie hoelang je daarmee kan varen zonder je lipo te ver leeg te trekken. maar hierkomen vast antwoorden op van anderen ;)

Gr Thom Aka archer

Gewoon een 4-polige 36x56~60mm nemen uit de XK serie bij hobbyking.

Geen motoren uit de KD serie aangezien die maar 2-polig zijn en snel heet lopen.

Een 28mm zou ik ook niet doen , hoe lang je can ook is je legt het uiteindelijk altijd af tegen het koppel van een 36mm.

28mm motoren zijn leuk voor mooie lichte en vooral lichtlopende riggers of de kleinere bootjes , ga je richting de 70cm met een mono blijf dan gewoon bij de 36mm.

Een 28mm ook al is ie 4-polig ga je al heel snel te zwaar belasten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lagere toeren en grotere prop is efficienter.... Je trekt dan ook een stukje minder ampere's wat de gehele setup een stuk lekkerder vind...

Zag een 4s pack voorbij komen wat sowieso al te licht is.. 5000mAh en +/- 30C of hoger is aan te raden als je snel wilt gaan.

De piekstromen die je trekt kunnen het dubbele of meer zijn dan ze op hobbyking gokken.
Is je accu te krap bemeten stort je voltage in met alle gezeik vandien.

dus als ik het goed begrijp, kan je met bijv. een 2200KV motor op 3S ook prima overweg? dus 24000 toeren onbelast?

Even wat zaken verhelderen..

Vuistregel is dat je prop niet groter kan/mag als de diameter van je motor.
Hoe groter je schroef hoe meer water ie kan verplaatsen, dus uiteindelijk meer snelheid ;)

Geen idee waar die vuistregel vandaan komt?;)

mono1/hydro1 draaien we tot 38-40mm props met 28mm motoren

mono2/hydro2 42-45mm props met 36mm motoren

nja je zit met gewicht restricties dus denk niet dat je boven de 3300mah ofzo uitkomt weet nie hoelang je daarmee kan varen zonder je lipo te ver leeg te trekken. maar hierkomen vast antwoorden op van anderen ;)

Gr Thom Aka archer

mono1 is 2-3s met een accugewicht tot 280 gram. Goedkope optie zijn Zippy compact 3s 4000 of 2s 5800 lipo's. Duurdere optie met meer power zijn de A-spec 3s 4500 of 2s 6600 lipo's.

Gewoon een 4-polige 36x56~60mm nemen uit de XK serie bij hobbyking.

Geen motoren uit de KD serie aangezien die maar 2-polig zijn en snel heet lopen.

Een 28mm zou ik ook niet doen , hoe lang je can ook is je legt het uiteindelijk altijd af tegen het koppel van een 36mm.

28mm motoren zijn leuk voor mooie lichte en vooral lichtlopende riggers of de kleinere bootjes , ga je richting de 70cm met een mono blijf dan gewoon bij de 36mm.

Een 28mm ook al is ie 4-polig ga je al heel snel te zwaar belasten.

Ongeveer 95% vaart met 28mm motoren in mono1. 36mm motor heeft meer koppel, wat ervoor kan zorgen dat hij meer en sneller om de as wil draaien. Korte 36mm motoren worden vaker in hydro's gebruikt dan mono's omdat deze daar minder last van hebben

Hoe hoger het kv van de motor hoe hoger de ampere's zijn die de motor trekt om aan de toeren/het vermogen te komen.

Daarom is het beter om met meer cellen te varen en een lager kv te kiezen.

ookee maar in dit geval is het best te doen volgensmij. er staat Max 55A nu kunnen de pieken zo de 80A voorbij gaan maar als ik een regelaar van zo'n 100Amp neem en een 4000mAh 30C kan het wel lijkt mij.

Dat is een 2-polige KD motor.....
:nooo:

Die gaat stroom vreten en heel snel heet lopen op het moment dat je hem serieus gaat belasten.
Tegen de tijd dat je aan die 700 watt komt fikt ie waarschijnlijk je bootje uit ;-)

XK2860-B-2700KV Brushless Inrunner
Is dan nog een betere keuze op 3s , sowieso meer koppel/vermogen en minder snel heet lopen door de 4-polige opbouw en hij zal door het celletje meer wat vriendelijker zijn voor de electronica/accu.

Back