Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

laatste spant is gezaagd en zit op z'n plekje.
ipay.jpg

qtvh.jpg

en toen had ik niks meer te doen! nouja, dan maar meteen hout bestellen! Komt waarschijnlijk rond dinsdag wel binnen, dus aankomend weekend weer een update.

Gr. Sam

wat voor triplex is dat eigenlijk? lijkt zo donker. of heb je het al met epoxy oid bewerkt?

verder ziet het er netjes uit man! top werk :)

Gr Thom

ik zou het werkelijk niet weten. heb het ooit gekregen van een buurvrouw die aan het verbouwen was ;) het is driplex met een dikke kern en 2 dunnere houtplaten an weerszijden. maar het ís stevig dus het is bruikbaar ;)

@Thom ja is bruislijm maar heeeeel weinig1 en ik gebruik het niet voor de beplating. als het tussen de kieren ertussen uit bruist, is het nogal moeilijk af te werken. vooral bij balsa omdat je eerder het balsa dan de lijm weg schuurt. bij triplex valt het wel mee denk ik maar ga voor de beplating de UHU hart lijm gebruiken.

Komt waarschijnlijk vanmiddag. Het hout is gister aangekomen en ga vandaag waarschijnlijk de eerste "stingers" (houten latjes) leggen.

Gr. Sam

hier de tot nu toe geplaatste stringers;)
eerst zonder spanning lijmen

full

en daarna de delen onder spanning lijmen.

full
full

en toen de 2e stringer
full

Gr. Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
en weer verder. de stringers zitten nu op hun plaats en het vlakke deel in de bodem zit op z'n plaats. nu de boot schuren en klaarmaken voor de bodem.
full
full

Gr. Sam

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er weer strak uit sam!

ik krijg einde deze week mijn hout binnen voor het dek. ;) het is 2,5mm balsa geworden. puur voor het dek en de zijkanten :) zou dat genoeg zijn?

Gr Thom

Back