pompebled
Forum veteraan
Hallo David,
Lagerschilden zitten aan weerszijden van je motor en houden de lagers op hun plaats.
Ook zitten er vier gaten met schroefdraad M3 in, waarmee je de motor aan de motorhouder vastschroeft.
Het binnenwerk van de motor wordt niet gekoeld, de rotor dus, de buitenkant waar de wikkelingen tegenaan zitten word door de koelmantel gekoeld, maar de rotor kan z'n warmte niet kwijt.
Door een aantal gaten in de lagerschilden te boren kan dat wel.
Eventueel een mini fan ervoor, die de warme lucht eruit blaast helpt enorm.
Je moet de gaten wel overnemen in de motorsteun, anders dekt die de ontluchtingsgaten af...
Voor de goede orde; ik neem de motor uit elkaar en boor dán de gaten in de lagerschilden, boren aan een geassembleerde motor is vragen om kapotgeboorde wikkelingen en aluminium spanen tussen de rotor en de wikkelingen...
Groeten, Jan.
Lagerschilden zitten aan weerszijden van je motor en houden de lagers op hun plaats.
Ook zitten er vier gaten met schroefdraad M3 in, waarmee je de motor aan de motorhouder vastschroeft.
Het binnenwerk van de motor wordt niet gekoeld, de rotor dus, de buitenkant waar de wikkelingen tegenaan zitten word door de koelmantel gekoeld, maar de rotor kan z'n warmte niet kwijt.
Door een aantal gaten in de lagerschilden te boren kan dat wel.
Eventueel een mini fan ervoor, die de warme lucht eruit blaast helpt enorm.
Je moet de gaten wel overnemen in de motorsteun, anders dekt die de ontluchtingsgaten af...
Voor de goede orde; ik neem de motor uit elkaar en boor dán de gaten in de lagerschilden, boren aan een geassembleerde motor is vragen om kapotgeboorde wikkelingen en aluminium spanen tussen de rotor en de wikkelingen...
Groeten, Jan.