Een leuk voorbeeld van hoe het niet moet.
====
Hallo
Ik wil de quadcopter wel op sturen...
Als u 95 euro over maakt op rek.nr 4xxxxxxx t.n.v. xxxxxxxxx, dan stuur ik de quadcopter naar u toe.
Volgen mij kost het 6,75 voor verzending tot 10kg.
Kunt u mij uw adres gegevens sturen? zodat ik weet waar het heen moet.
====
Hallo
Ja ik wilde je wel een mail sturen, maar heb nogal een vreemd verhaal..
Ik was afgelopen weekend op een feestje en toen belde mijn vader..
Hij vroeg mij heb jij je quadcopter verkocht? ik vertelde dat ik de quadcopter had verkocht..
Mijn vader vertelde toen, ja die man heeft gebeld dat hij hem vanavond laat ophalen.
Ik heb toen uitgelegd waar de quadcopter lag en wat hij mee moest nemen..
Toen ik de volgende dag weer thuis was kreeg ik 100 euro van mijn vader en dacht dat jij de copter had..
Later op die dag moest ik even op mijn rekening kijken want ik zou 15 euro krijgen.
Toen ik zag dat er 100 euro voor die quadcopter op mijn rekening stond ben ik letterlijk in paniek geraakt en snapte er niets meer van..
Heb toen aan mijn ouders gevraagd hoe ik dit nu moest oplossen..
Mijn moeder vertelde stort eerst dat geld maar weer terug en laat het even rusten..
Ik heb wel direct je 100 euro terug gestort en heb 2 nachten bijna niet kunnen slapen.
Vind dit echt heel erg en weet niet eens wie mijn quadcopter heeft gekocht, vond zo wie zo vreemd dat ik er 100 euro voor had gekregen..
1000x excuus
Groeten,
====
Ik heb later wel gezien dat ik een bod van 100 euro en 110 euro had, misschien dat die persoon van 100 euro was. Maar hoe komt u er dat die persoon wist dat wij 100 euro hadden afgesproken?
Wij hadden toch 95 euro afgesproken? Ik vond het dus vreemd dat ik 100 euro had gekregen.
Die iemand wist dat ook niet wat wij afgesproken hadden..
Mijn ouders werden gewoon door iemand gebeld die de copter die avond direct wou laten halen door familie hier uit de buurd..
Dat wat hier mis is gegaan is dat mijn ouders niet wisten dat ik de copter verkocht had en ook niet dat ik hem te koop aangeboden had...
Ik praat met mijn ouders nooit over wat ik doe..
Ik was op een feest met veel muziek en had al flink wat whisky op.
Toen mijn vader belde ging ik er vanuit dat u het was omdat ik verder nog met niemand wat had afgesproken..
Als u direct in een mail had bevestigd dat u 95 euro had overgemaakt was de situatie heel anders geweest.
Dan had ik hem maandag gewoon op de post gedaan en had zelfs aangegeven dat ik de verzending betaal.
Heeft u uw 100 euro al weer op uw rekening staan??
Ik begrijp dat u zich beledigt en bedrogen voelt, maar ik zit niet om geld verlegen..
En een situatie als deze is mij geen 95 euro - 6,75 waard, uitgaande van de afspraak.
Groet,
====
Hier ben ik pisnijdig om geweest, afspraak voor verzenden was gemaakt en ook het geld was over gemaakt dus de deal was gesloten.
Daarnaast krijg je een l*lverhaal van de verkoper waarbij hij zelf toch wel gedacht moest hebben dat zijn verhaal niet geloofwaardig was.
Maar ja, wat doe je er nog aan want de boel is toch al weg.