Denis23,
Kies voor een 2takt aan gedreven auto en dan bij voorbeeld FG,
Kwa onderhoud valt het best mee ook met de onderdelen.
Na iedere keer dat je gereden hebt moet je hem grondig reinigen.
Dan heb je de meeste plezier.
Ben zelf een NK rijder geweest met een 1:6 race truck en had weing slijtage.
En Ik reed toch zo'n 20 wedstrijden en de nodige trainingen.
De geschatte aantal kiliometers die Ik met met de wedstrijd truck reed per jaar was toch gauw 1000 km p/j,
Alleen een nieuwe motor gekocht met meer vermogen.
Alles draaid om onderhoud en alles netjes reinigen.
Omdat Ik wedstrijden rijd kost het mij een hoop tijd maar dat hoeft voor jouw niet zo te zijn.
Nitro Zou Ik niet aan beginnen de motoren moet je zeer precies afstellen bij ieder weer type moet die anders staan anders kost het je een hoop motoren en die zijn niet goed koop.
Ik heb namelijk ook met een 1:8 nitro wedstrijd wagen gereden in apeldoorn bij de AMCA.
Deze zijn afstel gevoeliger dan een 2takt motor.
Dus voor de hobby zou ik een FG marder of zoiets aanschaffen.
Om alle reden die Ik zojuist heb aan gehaald.
Kijk wel uit met een 2de hands kopen je weet namelijk niet wat er met de motor is gebeurt.
Ga bijvoorbeeld eens kijken bij intermodelbouw in veenendaal of pitsop tuning in zevenaar deze zijn gesecialliseerd in deze takt van sport en rijden zelf ook wedstrijden.
Ik hoop dat met deze informatie wat kunt.
Je mag altijd kontakt met me opnemen via IM.
Gr,
Lonelyracer
Ik ben gewoon hobby rijder en echt het ruige terrein op doe ik niet. Mag er graag op een mooie dag beetje mee rijden en zo. Ik zal het allemaal even zien