Ik heb hiervoor ook een savage gehad, gekocht voor 350 euro. Ik werd op den duur moedeloos van het constant afstellen van dat ding en als een ff liep kon je weer opnieuw beginnen als intussen de temperatuur of luchtvochtigheid was veranderd... had weinig geduld en vond dat afstellen niet echt een uitdaging (wilde gewoon rijden, punt uit!) dus heb hem na een half jaar voor 500 verkocht, wel met veel upgrades en reserve onderdelen die ik voor bodemprijzen uit de USA heb laten overkomen.
Heb diezelfde dag voor 450 euro een standaard ogende FG MT gekocht met zender alles die prima reed etc. Heb er reeds zo'n 400 euro in gestoken aan upgrades (alu, stalen tandwielen etc) en reserve onderdelen en heb er mede daardoor de laatste tijd haast geen kosten meer in hoeven steken. Af en toe verlies ik nog wel een schroefje uit een voorfusee maar beetje superlijm erbij en ook die raak je niet meer kwijt.
Ik mishandel de wagen aardig goed. Hij vliegt alle kanten op, elk heuveltje is de aanleiding tot een dot gas geven waarna de 30.5cc met tuningpijp hem vaak in een meermalige salto laat eindigen.. op de wielen terechtgekomen? --> Verdergaan met die banaan!

Ik rijd zeer lomp, niet nauwkeurig en zit net als een BMW of VW Golf rijder alleen maar hard gas te geven of hard te remmen; doseren is iets wat deze rijders, door hun geweldige arrogantie en overmoedigheid, namelijk niet kennen maar deze rijstijl vind ik weer prachtig om te doen met de MT!

(zelf ben ik een saaie Alfa Romeo rijder maar dat terzijde...).
Ik wil niet meer naar nitro terugwillen. Het afstellen is een koud kunstje bij dit ding, 2-takt zat me al in het bloed vanwege m'n meerdere Honda MTjes/MBtjes en Yamaha DTjes van 20 jaar geleden en het opvoeren ervan (die goeie ouwe tijd!)

Een 2-takt maakt misschien niet zoveel toeren als een nitro maar ik kan je garanderen dat het fungehalte er niet minder om is... het is gewoon meer rijden dan sleutelen en afstellen. En dat geluid he.... grrrrrrrrr!
Investeer een paar honderd euro in de alu onderdelen en stalen tandwielen en je houdt kosten over die te overzien zijn en sleutelen is dan alleen maar voor kleine dingen als schroefje vervangen en af en toe een goedkoop stuk van je rolkooi vervangen.
Porto