Wat is er met de vogels en vissen aan de hand ?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Robbie TPC, 5 jan 2011.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Het zou kunnen... maar dat ze de doodsoorzaak niet kunnen vinden bevreemd mij nog het meest.
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    In Kentucky zijn ook dode vogels gevonden, een soortgelijke verklaring word vermeld in dit nieuwsbericht.

    One top biologist from Cornell University said the birds were "....probably asleep in a single tree when a washing machine-type thunderstorm sucked them up into the air, disoriented them, and even fatally soaked and chilled them."
    Woman reports dozens of dead birds in her yard | WPSD Local 6 - News, Sports, Weather - Paducah KY | Local

    Echter, zeker weten doen ze niet.
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
  5. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    hier klopt gewoon iets niet lijkt mij dit kan toch gewoon puur toeval is en dat het komt omdat er nu media is dat iedereen het weet en gaat linken vind ik ook onzin. Maar 1 ding lijkt mij zeker goed is het niet.

    mvg paul
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zat aan de film "the Happening" te denken welke vorig weekend op TV was.

    Zou het iets met die zonnevlammen te maken hebben? dat we nu weer in een aardige kou periode zitten had iets met een mindere activiteit van de zon te maken. Nu is de mens wel gewend om in div. omstandigheden te leven maar voor sommige dieren en planten kan een kleine plotse verandering al fataal zijn.
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Lijkt inderdaad op The Happening, alleen in die film legde de mensen massaal het loodje.

    In de film The Core stopte de kern van de aarde met draaien waardoor er vogels uit de lucht vielen.
    Op deze site word gezegd dat de poolen van de aarde in beweging zijn waardoor de vogels naar beneden komen, Magnetic Pole Shift Causing Chaos & Death | World News Insight
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Het commentaar van RTL is ook uiterst duidelijk:
    "Wetenschappers gaan ervan uit dat er een natuurlijke of menselijke oorzaak voor de vogelsterfte is."

    Dat haal je de koekoek... Zo kan ik ook wel "wetenschappelijk commentaar" geven...:p
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    nog iets dat buiten die 2 termen valt aan oorzaken?? :lol:.
    volgens mij dekt het alles.

    Ow wacht.... DE ALIENS VALLEN AAN :lol:... :roll:.

    tsja je zou toch zeggen dat de doodsoorzaak binnen 1 week bekend moet kunnen zijn...

    maar hoeveel vogels liggen er al in moerdijk???
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Tja, wetenschappers geloven nu eenmaal (meestal, ik ken best wel een aantal uitzonderingen) niet in "Hogere Machten", en dan blijft er niet veel over hè.
     
  11. Tante Til

    Tante Til

    Lid geworden:
    7 jan 2011
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Zaandijk
    Wat ik zelf wel aannemelijk vind s dat het komt door het verschuiven van de magnetsche velden. Het schijnt dat zelfs een of ander vliegveld even dicht is om de apperatuur bij te stellen wat Noord en Zuid betreft.
    Googel maar eens op Pole Shift, of op verschuiven magnetisch veld.
    Veel vogels en vissen gebruiken deze velden om te navigeren. ALs die daardoor uit koers raken dan kan het zomaar zijn dat ze zich letterlijk en dood vliegen of zwemmen want ze kunnen hun voedselvelden niet vinden.
    Je gaat veel doemscenario's lezen, maar het feit dat alles verschuift en dat dat al vaak gebeurd is, dat staat wel vast.
    Daar zouden ook de weersveranderingen vandaan komen.
    Groetjes
    Til
     
  12. vogels en vissen

    pole shift: volgens mij is dit niet de oorzaak (afgezien van dat het onzin is). Als dat nml. het geval zou zijn, zouden alle dieren die migreren (en mogelijk, want dat wordt vermoed, staat nog niet vast, (dus inclusief) walvissen om moeten komen.

    Nijg naar posting van Ron van Someren........, updraft winds.
    Toen ik nog vloog, een keer een verhaal gelezen van een f.. -vlieger die moest ejecten op grote hoogte. Ging dus - zitten in zijn seat - eerst nog heel veel hoger. Hij heeft het overleefd vanwege zijn zuurstofflesje.

    Peter

    PS waar wij ons ECHT zorgen om moeten maken, is dat de maan zich met 4 cm per jaar van de aarde verwijderd.
     
  13. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Poolverschuiving is volgens mij geen onzin, Grenswetenschap.nl - [ Tweede bewijs supersnelle poolverschuiving ]

    De enige logische reden die ik kan bedenken voor de massale sterfte van vogels en vissen is het klimaat dat drastisch aan het veranderen is.
    Twee weken terug vroor het -10 graden en lag er een dik pak sneeuw, nu is de sneeuw al weer weg en de temperaturen lopen deze week (en afgelopen week) op in de dubbele cijfers. Temperatuur schommelingen van 20 graden kan volgens mij niet goed zijn voor de dieren...

    Tot nu toe zijn er geen nieuwe meldingen bij gekomen, maar we houden de vinger aan de pols.
     
  14. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Kan het niet zijn door die wisselende temperaturen dat de dieren verhongerden omdat hun voedsel te lang afwezig was? Tortelduiven zijn eigenlijk exoten die niet in europa voorkomen...misschien waren die krabben ook exoten? Is maar en idee.

    MVG. Robert.
     
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dan zouden ze met zn allen massaal tegelijk van de honger omlaag komen vallen?

    Ik denk zelf meer aan zoiets

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik weet niet of die krabben in Engeland exoten waren, bij het eerste zoekresultaat naar 'duivel krab' via Google kreeg ik een menu voor in de oven :)

    Hier een oud artikel op Kennislink over 'de prijs' van klimaatverandering, Kwart soorten zal verdwijnen door snelle opwarming | Kennislink

    Ziet er niet best uit die groene rivier...
     
  17. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Die groene rivier komt door een stel grappen makers die er kleurstof in hebben gegooit. Volgens wetenschappers niet schadelijk voor het milieu. Maar het kan nooit goed zijn.
     
  18. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    /* Oops, wrong planet */
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dan zou je ook meer sterfte zien, verspreidt in tijd en lokatie, maar niet geconcentreerd in tijd en locatie zoals in deze gevallen.
    De magnetische noord- en zuid-pool zijn al meerdere keren compleet van plaats verwisseld. Is vastgelegd in de oriëntie van magnetisch gesteente. Of super-snelle poolverchuiving mogelijk is en heeft plaatsgevonden??? Bij een langzame verschuiving passen de dieren zich aan, bij een snelle(?) verschuiving kunnen ze dat niet.
    Hearhear Peter. Straks kan ik geen romatische maanverlichte ballades meer zingen onder het balkon van een schone. En hoe moet dat t.z.t. met 'zie de maan schijnt door de bomen'? Moet het dier van de goede Sint dan blindelings in het donker over daken draven?
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  20. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Misschien, maar ik denk wel dat we van een feit kunnen spreken dat de dierensterfte globaal voorkomt. En volgens mij is het nog niet voorbij, Australië staat nu voor een groot deel onderwater. Er zullen eerdaags nog wel een aantal ballonnen bij komen op deze kaart,

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina