Wat is er met de vogels en vissen aan de hand ?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Robbie TPC, 5 jan 2011.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Binnen al die meldingen is sprake van sterke concentraties in tijd en plaats.
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    384 450 km.

    en daar op 4cm per jaar??

    voor 1 % verder weg is dat

    384450 / 100 = 38445
    4cm = 0,04m = 0,00004km.

    38445 / 0,00004 = 961125000 Jaar... zo oud is de aarde nog niet eens...
    961 miljoen jaar....

    Om maar niet te spreken over meetfouten in het oppervlakte.

    dat het invloed heeft zla gerust maar niet zo extreem snel ;) daar gaan duizenden jaren overheen.
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    En daar is de eerste: Roemeense vogels drinken zich dood - Planet Watch - AD

    Weten jullie nog?
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb die melding van dode vogels in Roemenië helemaal gemist, die vogels waren dus dronken.
    Het schijnt dat de duiven in Italië teveel gegeten hadden en daardoor problemen kregen met hun spijsvertering. Animal death mystery: 8k turtle doves fall dead in Italy with blue stain on beaks | Mail Online

    Er zijn twee nieuwe gevallen bijgekomen, 100 dode vogels gevonden bij een snelweg in Californië. Over 100 Dead Birds Found Near California Highway
    En dode vissen in Lake Michigan Chicago Chicago Fish Die-Off: Thousands Of Shad Dead In Lake Michigan
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik zeg dat het nu gewoon een hype is geworden en dat iedereen er op let en direct meld...

    lang leve het internet ;)
     
  6. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Het zou kunnen dat het gewoon een hype is, maar het is alles behalve gewoon dat er op dit moment stierhaaien zwemmen tussen de huizen van Queensland Haaien tussen de huizen in Queensland - RTL Nieuws.nl

    Stierhaaien (ookwel Zambezi haai genoemd) zijn notoire rivierzwemmers, ze kunnen tegen zoet water in tegenstelling tot de meeste andere haaien die enkel in de zee (zoutwater) voorkomen.
    Als het waterpeil in Australië gaat zakken dan zullen er ongetwijfeld vele duizenden dode vissen en dieren tevoorschijn komen. Oorzaak, klimaatsverandering.
     
  7. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Bedoel je klimaatsverandering door CO2? Het massaal verbranden van fossile brandstoffen verhoogt de concentratie CO2 op aarde, toch was deze in de geologische geschiedenis zelden zo laag geweest als nu. 100 miljoen jaar geleden was de concentratie CO2 8 keer zo hoog, in het cambrium 20 keer zo hoog. Uit geologische geschiedenis blijkt geen verband tussen de CO2 concentraties en de temperatuur op aarde. Het klimaat op aarde is nog nooit constant geweest en hangt af van veel slecht begrepen factoren.
     
  8. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Wat de oorzaak is van die klimaatsverandering weet ik niet, maakt ook weinig uit, je kan er niets meer aan veranderen. Alleen je voorbereiden op wat komen gaat.
    'Officieel'/wetenschappelijk gezien leven we nu in een ijstijd, omdat de poolen van de Aarde bedekt zijn met ijs.
    Misschien beleven we nu een soort overgangsfase in een tijdperk, in bv de Trias periode was er een massa extinctie die opgevolgd werd door het Jura tijdperk met nieuwe diersoorten.
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Gaan we het hele verhaal nou niet overtrekken?

    Haaien in Brisbane: Ja, logisch... als zoetwater-bestendige haai zou ik daar ook heen gaan... "Lekkere hapjes, hatjiekidee..." zou Lowieke de Vos uit de Fabeltjeskrant zeggen.

    Vanochtend op radio 1: "Leven we in de eindtijd?" (Zoals voorspeld in de Bijbel) Reden voor dit programma: Financiële crisis, oorlogen en geruchten van oorlogen, gebrek aan liefde voor elkaar, een grote overheersende macht... en nog een paar zaken.

    Ja, is allemaal waar. Maar laten we wel zijn, wat is het verschil met de middeleeuwen? Communicatie-middelen!
    Als Obama tijdens een toespraak per ongeluk een wind laat, weet de hele wereld dat binnen de minuut.
    Toen de Noormannen Dorestad overvielen en plunderden merkten de boeren 10 kilometer verderop daar helemaal niets van. Totdat diezelfde Noormannen plotseling voor hun boerderij stonden.

    In de loop van de eeuwen hebben zich vele "voorvallen" voorgedaan die we niet konden verklaren. Ook nu niet.
    Vanaf de 15e tot en met de 19e eeuw: "De kleine ijstijd". Gemiddeld lage de temperatuur 1 tot 1,5 graad onder de huidige waarden.
    20e eeuw: inslag van een meteoriet in Siberië: mensen daar dachten waarschijnlijk ook dat het einde van de wereld gekomen was.
    Ruim 5.000 jaar geleden, ergens in de Sinaï-woestijn: het volk Israel, gevlucht uit Egypte, wordt in de woestijn gevoed:
    "Toen zij van Elim opgebroken waren, kwam de gehele vergaring der Israëlieten in de woestijn Sin, die tussen Elim en de Sinaï ligt, op de vijftiende dag van de tweede maand sedert hun uittocht uit het land Egypte. En in die woestijn morde de gehele vergadering der Israëlieten tegen Mozes en Aäron; en de Israëlieten zeiden tot hen: Och, dat wij door de hand des Heren in het land Egypte gestorven waren, toen wij bij de vleespotten zaten en volop brood aten; want gij hebt ons in deze woestijn geleid om deze gehele gemeente van honger te doen omkomen. Toen zeide de Here tot Mozes: Zie, Ik zal voor u brood uit de hemel laten regenen; dan zal het volk uitgaan en verzamelen zoveel als voor elke dag nodig is, opdat Ik het op de proef stelle, of het al dan niet wandelt naar mijn wet ... Ik heb het gemor der Israëlieten gehoord; zeg tot hen: in de avondschemering zult gij vlees eten en in de morgen zult gij met brood verzadigd worden; en gij zult weten, dat Ik, de Here, uw God ben. En des avonds kwamen kwakkels opzetten en overdekten de legerplaats; en des morgens ... zie, daar lag over de woestijn iets fijns, iets schilferachtigs, fijn als rijm op de aarde ... Mozes zeide tot hen: Dit is het brood dat de Here u tot spijze gegeven heeft ... Het huis Israëls noemde het: manna; en het was wit als korianderzaad en de smaak ervan was als die van een honingkoek ... De Israëlieten nu hebben veertig jaar het manna gegeten, totdat zij kwamen in bewoond land; het manna hebben zij gegeten, totdat zij kwamen aan de grens van het land Kanaän."

    En vervolgens was het volk na een tijdje wéér ontevreden... enigszins begrijpelijk, want ik zou ook wat narrig worden na geruime tijd hetzelfde te eten krijgen:

    Toen liet de HEER een wind opsteken, die vanaf de zee kwartels aanvoerde en ze boven het kamp liet neervallen. Ze lagen overal rond het kamp, tot op een afstand van een dagreis, in een laag van wel twee el dik. Het volk raapte de kwartels op en was daar de hele dag en de hele nacht mee bezig, en ook de hele volgende dag. Niemand verzamelde minder dan tien ezelslasten. Ze legden ze overal rond het kamp te drogen.”

    Wetenschappelijke verklaring voor het manna: insecten.
    Voor de kwartels: vermoeidheid na een lange trektocht vanuit Afrika op weg naar de broedplaatsen in het noorden, of vice versa.

    Kortom, in mijn opinie: ja, er vallen vogels uit de lucht, van mijn part ook nog vissen of olifanten, maar of dat nou allemaal te maken met "'t milieu" of "de opwarming van de aarde", "broeikaseffect" of weet-ik-veel wat voor Al Gore-doemscenario's dan ook: het is van alle tijden.
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waar zou de Engelse uitdrukking "It's raining cats, dogs and pitchforks" (erg veel regen) dan vandaan komen?
     
  11. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
  12. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Nieuwe melding van afgelopen donderdag, 300 vogels dood nabij een snelweg in Alabama.
    In dit bericht word een aanrijding met een voertuig als mogelijke doodsoorzaak gezien (lijkt mij sterk), de vogels worden verder onderzocht.
    300 Dead Birds Fall From Sky In Alabama (VIDEO)
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    wel is gedacht aan extreme temperatuurschommelingen?

    kijk hier in nederland dan -20 dan +15 in slechts 4 weken...

    als jij een bak ijs duikt krijg je ook spierverlammingen... op de grond niet erg.. in de lucht.... tsja!
     
  14. Corny

    Corny Guest

    Volgens de experts (wetenschappers) is er niets aan de hand en komt dit wekelijks voor. Geen zorgen maken dus... Behalve als de autoriteiten a la de film 2012 voor ons verborgen houden dat de wereld bijna vergaat...hoewel ik dat zo snel nog niet zie gebeuren
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2011
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Lang geleden las ik het boek "De dageraad der magiërs". Daarin was ook sprake van het regenen van padden, schorpioenen en andere beesten... volgens dat boek vele meldingen door de hele geschiedenis.
    Verschil: die leefden nog.
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    en zelf als... dan is er toch niets wat je eraan kunt doen. :)
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Jawel!, met alu folie om je kop in je atoom keldert schuilen ;)

    Maar ontopic, zeker interesante stukken om te lezen, het zet je wel aan het denken , en dat is altijd goed.... Ook als mod, heerlijk om dit te lezen, een heerlijke discussie.. zalig, als iedereen zo was in ieder draadje, dan had ik iig niets meer te doen... ;)
     

Deel Deze Pagina