Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

T-rex 450 pro onder de kerstboom

Zoals eerder vermeld, zou ik nog de foto's van de 450 plaatsen.
Ik heb hem inmiddels al in elkaar gebouwd, en eens naast de 500 gezet.

Mocht er komend jaar nog een 600 bij komen, dan ga ik natuurlijk ook voor de heli een passende canopy zoeken.

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Fusuno Crackers canopy voor mijn 450. Nu zijn al mijn heli's (450-500-600) voorzien van een soortgelijke kap. 't ziet er wel leuk uit op het schap in de hobbykamer en op het veld.
Maar waar ik het voor deed is de zichtbaarheid in de lucht. De contrasterende kleuren van dit model kap zijn erg goed te zien, ook bij grijs weer.




Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
1 x 401b Gyro
1 x 3500kv brushless outrunner motor (voor mijn 450)

2 x digital tailservo 9257 (voor mijn 450 en 500), en denk dat ik er nog een paar koop.

tuurlijk weer alles tesamen voor het ongelofelijke bedrag van 38Euries incl. verz.

Spec van de servos.
Dead band: 0.002ms (Default)
Control System: +Pulse Width Control
Working frequence: 1520μs / 80hz Digital mode/Analogy mode
(RX) Required Pulse: 3.0~5.0 Volt Peak to Peak Square Wave
Operating Voltage: 4.8~6.0 Volts DC
Operating Temperature Range: -10 to + 60 Degree C
Operating Speed (4.8V): 0.08 sec/60° degrees at no load
Operating Speed (6.0V): 0.07 sec/60° degrees at no load
Stall Torque (4.8V): 3.8 kg.cm
Stall Torque (6.0V): 4.2 kg.cm
360° Modifiable: NO
Motor Type: Coreless Motor
Potentiometer Drive: Indirect Drive
Driver Type: FET
Bearing Type: Dual Ball Bearings
Gear Type: Plastic gear
Programmable: YES
Connector Wire Length: 18.0
Dimensions: 36x15.3x21.8 mm
Weight: 25 g
leuk testje

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Servotestertje gekocht en een toestel om het verbruik vna de lipo's te meten na de vlucht. Ga dat wat beter beginnen bijhouden hoeveel laadcycli de lipo's gekregen hebben enz.

6S hyperions zijn nu niet echt de goedkoopste beestjes dus een beetje zorg voor dragen kan geen kwaad ;)
 
mijn laaste aankoop

Een Xtreme carbon flybar voor mijn solo pro.
Metal rotor head was niet meer op voorraad :(
phil
 
Laatst bewerkt:
Servotestertje gekocht en een toestel om het verbruik vna de lipo's te meten na de vlucht. Ga dat wat beter beginnen bijhouden hoeveel laadcycli de lipo's gekregen hebben enz.

6S hyperions zijn nu niet echt de goedkoopste beestjes dus een beetje zorg voor dragen kan geen kwaad ;)

Hoe bedoel je, het verbruik meten na de vlucht? Een soort van data-logger (Watts Up o.i.d)? of gewoon een lipo tester om de spanning te meten?

Ik zet gewoon na iedere vlucht een streepje op de LiPo....
Ben nl net als jij ook benieuwd naar wat er nu eigenlijk kan en niet kan met LiPos.
De eerste serie (2100 mAh 15C) heb ik mishandeld en ging maar plm 45 cycles mee. Met de nieuwe batterijen (2600 mAh 25C) ben ik nog niet verder dan 18 cycles op de meest gebruikte. Tijd zal het leren.

Groet, Bert
 
Je bent een treurig iemand meteen een PB versturen naar een mod :rolleyes:
had mod gebleven of hou is je grote mond dicht !


Ban mij ook maar meteen meneer Burp.....
zielig hoe een forum Zo snel achteruit gaat !!!!!!!!!

Mag je zelf mijn ava weghalen !!!!!!!!!!!

[mod]
Op verzoek gedaan...
[/mod]
 
Hoe bedoel je, het verbruik meten na de vlucht? Een soort van data-logger (Watts Up o.i.d)? of gewoon een lipo tester om de spanning te meten?

Ik zet gewoon na iedere vlucht een streepje op de LiPo....
Ben nl net als jij ook benieuwd naar wat er nu eigenlijk kan en niet kan met LiPos.
De eerste serie (2100 mAh 15C) heb ik mishandeld en ging maar plm 45 cycles mee. Met de nieuwe batterijen (2600 mAh 25C) ben ik nog niet verder dan 18 cycles op de meest gebruikte. Tijd zal het leren.

Groet, Bert

Me verkeerd uitgedrukt. Idd de spanning meten na de vlucht. Kan ik bijhouden hoeveel ik er elke keer inpomp bij het laden en hoe de levensduur van de lipo achteruit gaat. Lijkt me wel interessant.

Eenmaal je met lipo's bezig bent die makkelijk 100 euro per stuk gaan kosten mag je daar toch wel zorg voor dragen lijkt me. Heb wat 850mA Hyperions van men honeybee vroeger en geen flauw idee hoeveel cycli die erop hebben zitten. Toch een beetje zonde want zoveel extra moeite is het niet om dat bij te houden...
 
Me verkeerd uitgedrukt. Idd de spanning meten na de vlucht. Kan ik bijhouden hoeveel ik er elke keer inpomp bij het laden en hoe de levensduur van de lipo achteruit gaat. Lijkt me wel interessant.

Eenmaal je met lipo's bezig bent die makkelijk 100 euro per stuk gaan kosten mag je daar toch wel zorg voor dragen lijkt me. Heb wat 850mA Hyperions van men honeybee vroeger en geen flauw idee hoeveel cycli die erop hebben zitten. Toch een beetje zonde want zoveel extra moeite is het niet om dat bij te houden...

Tsja, ik meet ook braaf, maar eigenlijk zegt dat niet heel veel: ik vlieg vaste prik plm 1600 mAh uit de accu's en ongeveer dat gaat er ook weer in terug. Hooguit de spanning na de vlucht geeft een (volgens mij maar beperkte) indruk van de conditie van de accu.
Hou wel scherp de balancering na de vlucht in de gaten want volgens mij (mijn boerenverstand) is dat de eerste indicatie die je krijgt dat een cel slecht wordt, als er na het vliegen één cel duidelijk lager ligt dan de rest. Verder hou ik een beetje in de gaten hoe het laatste stuk van het laden verloopt (dat gedeelte waar de laadstroom terugloopt) want dat geeft (alweer volgens mijn boerenverstand) een beetje een indruk van de inwendige weerstand. Aangezien ik heel matig belast, zie ik dat nl niet tijdens het vliegen aan inkakken of dergelijke.

Meer kan ik niet doen, want je hebt gelijk, ik vlieg dan niet met zulke heel dure LiPo's, maar het zijn er wel heel veel (14 stuks) en als ik dan kan leren schade te voorkomen, of leren wanneer die schade optreed, is dat mooi meegenomen.

Ik hou het overigens niet bij in lijstjes of zo: als ik een accu ga verdenken, zet ik er eerst een merkje op met potlood (voor het geval het gewoon een keer niet goed geladen bleek te zijn) en als ik het vaker zie bij diezelfde accu, dan met pen een merkje wat er aan de hand is. Dan kan ik de "ontwikkeling van de situatie" volgen....

Groet, Bert
 
aangeschafte spulletjes

heb vandaag een paar spullen binnen gekregen:

1x Gens Ace Lipo 2S1P 4000Mah voor mijn rexje 700N voor ontvanger accu
1x Gens Ace Lipo 2S1P 3800Mah voor mijn rexje 600N voor ontvanger accu

1x Gens Ace Lipo 5S1P 3300Mah voor de start motor

1x Sullivan Dynatron 12/24V startmotor om elke denkbare heli te starten
een handje vol deans stekkers.
1x Graupner 13,8V 30A voeding voor de Hyperion lader EOS720 Net3 AC/DC lader die ik gebruik (kan ook op 220V de lader maar met een exta losse voeding komt de lader nog beter tot zijn recht)
1x een nieuwe hex starter voor de Sullivan Dynatron die helaas niet past!:rolleyes:

2x Linx heavy duty koppelingen voor de rex 700+600
1x setje Holograpix stickers voor op de bladen

en nog op de valreep een setje Edge 693SE blaadjes voor het rexje700

Greetz,

JJ
 
mijn laatste aanschaf:
align t-rex 600EFL met v-bar 105mm edge tailblades,
achterste skidpoot van een 700 (om meer grondspeling voor de staart te krijgen)
quik uk magnietic canopy mounts.

20120211_125141.jpg


20120211_125146.jpg


20120211_125050.jpg
 
Ik heb de volgende spullen gekocht om mijn DJI F450 quad om te bouwen naar een F550 Hexa copter :)

2X - motor 2212 960kV DJI
2X - ESC 30 amps OPTO DJI
2X - Graupner E-Prop 10x5 25x12,5 L/R
2X - ARM black for Flamewheel 450-550
1X - Top and Bottom Electronics plate DJI 550 Hexa
 
Een doosje Tranquilizers als ik de laatste posts in deze draad zo bekijk:rolleyes:

Doet wonderen af en toe, men zou het moeten proberen.....

En ook nog 2de hands copter X spullen voor op mijn HK 450 via een gebruiker op dit forum, assen, bladen, enz voor als ik er met de beuk in vlieg (de heli toch:D)

@ H de winter

Mooie familie man, vader moeder kleintje, mooi!

Stevo
 
Ik had gisteren een gereedschapsetje besteld, want ik kwam er achter dat ik niet alle benodigde had. Ook nog een extra flybar.
 
- Nieuwe canopy & tailfin voor de mCPX (eens een groene genomen, vind die mooier)
- groene KBDD rotorblades
- groene KBDD tailrotor

Ziet er dan zo uit:

mcpx.jpg
 
vandaag m'n nieuwe heli opgehaald: Century Uk Neonblaze SE

full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top