Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

laatste aanschaf:

carbon blades
rotorkop
extra feathering shaft

esky_honeybee_v2_4_1__52629_std.jpg

Esky Honey Bee FP V2 4ch 2,4 ghz electro helicopter RTF
De Esky Honey Bee V2 is de ideale helicopter als je wilt leren vliegen met een fixed pitch helicopter! Dit is de geupgrade versie. De Esky Honey Bee V2 is stevig, vliegt stabiel, en is goed controleerbaar. Wordt volledig voorgemonteerd geleverd inclusief 2,4 ghz besturing, accu, lipo lader, en lipo accu.

- Main Rotor: 510mm.
- Lengte: 510mm.
- Hoogte: 165mm.
- Accu: 11.1V 800mah.

Ik verwacht hem dinsdag, cant wait!

Leuk toestel. Heb ik ook mee leren vliegen! Heb hem net verkocht en heb er zelfs al een beetje spijt van :)

Hij vliegt niet zo strak maar kvind hem toch een bepaalde charme hebben. Vooral de crashbestendigheid en goedkope crashkosten maken hem ideaal voor beginners. Meer dan voldoende voor wat rondjes te vliegen en te leren hoveren!

Een setje nieuw bladen van der Blattschmied voor mijn HK600: de zwart/witte Expert. Niet dat de oude stuk waren, maar de half-symetrische TT bladen namen wat meer stroom nu ik een beetje het vliegen onder de knie begin te krijgen :-).
Gelijk weer een domper :-(. De main blade holders van de HKzijn weer op Chinese wijze afgewerkt: de opening in de grip is 11.8 mm i.p.v. 12! Morgen even laten uitfrezen op 12.05 mm, dan maar.

Eindelijk mijn nieuwe heli binnen, sneller een gekocht dan gehoopt :P

16zpqd.jpg

Mijn 2 echte heli's:

kaus.png

Net even gevlogen, na wat trimmen gaat het al aardig goed met hoveren :) Alleen het opstijgen is wat instabieler dan de Lama :) En tijdens het hoveren moet ik wel meer input geven dan de Lama.

Laatst bewerkt:
Dat ziet er netjes uit,.. Hoe zit het nu met de HBFP2? Is die nog onderweg, of heb je hem afbesteld?

Een fixed pitch gaat al heel erg lijken op een echte CP. Het is een stuk minder stabiel dan een coax,.. Nu moet je zelf zorgen dat je op dezelfde plek blijft hangen. :D

Als je de fixed pitch goed onder de knie hebt, kan je gaan denken aan een 450/500 size.

Suc6,..

Dat ziet er netjes uit,.. Hoe zit het nu met de HBFP2? Is die nog onderweg, of heb je hem afbesteld?

Een fixed pitch gaat al heel erg lijken op een echte CP. Het is een stuk minder stabiel dan een coax,.. Nu moet je zelf zorgen dat je op dezelfde plek blijft hangen. :D

Als je de fixed pitch goed onder de knie hebt, kan je gaan denken aan een 450/500 size.

Suc6,..

Die had ik afbesteld, omdat de leverancier alleen nog leverd uit oude voorraad, en bestelde parts lang op zich laten wachten. Ik begin hem al aardig onder de knie te krijgen met hoveren op de indoor stand buiten. Morgen nog wat ff vliegen en dan als de wind meevalt eens op de pro stand proberen, dan is hij wat feller.

Lol okee, nehh kom er niet in de buurt 300 euro ofzo gok ik haha

Nee ik heb zo geen idee en volgens mi j moet ik dat zo houden. Er word wel veel gesponsord dus dat scheelt weer!

Haha, of JIJ geen idee hebt maakt niet uit, maar volgens mij moet je het zo houden dat "crg" geen idee heeft wat jij uitgeeft.... wat heeft hij daarmee te maken?;)

Groet, Bert

Oh maakt mij niet uit hoor, maar ik heb geen idee en volgensmij wil ik dat zo houden, Ik kan nog genoeg andere gekke dingen doen dus het is niet dat het te veel is ;)

Ach hij mag het toch vragen? Ik wil overigens dit weekend wel bij jullie komen Bert maar de site is uit de lucht, word dat nog voor het weekend gefixt of moet ik jou maar gewoon vragen zondag?

Yep, de site is even uit de lucht omdat er ergens iets software-matig fout gegaan is. Heb er zelf geen verstand van, maar een of ander stukje software was altijd versie 1.5 (minimum vereiste voor weer een ander stuk software) en is opeens spontaan in versie 1.0 veranderd....

Daardoor werkten opeens een aantal dingen, waaronder de "vliegen/niet vliegen" melding en de routeplanner niet meer.

Het ligt wel in de bedoeling dat de site vanavond weer werkt, anders kunnen wij ook onze leerlingen niet vertellen dat we aanwezig zijn, en dan staan we er alleen....
Ik heb er alleen zelf totaal maar dan ook echt totaal geen verstand van, en onze sitebeheerder had het even druk gisteren (indoor lessen, die gaan ook gewoon door) dus hopelijk vanavond en anders morgenochtend.

Mocht het nu echt niet lukken, dan krijg je wel via MBF een PB-tje of we vliegen of niet (pfffft, moet ik ook iederee gaan bellen.... humpfh!)

Groet, Bert

Check, bedankt voor de toelichting! Kan ik ook niet een keer zo'n Vario proberen? lijkt me best cool om als afwisseling ook een keer met fbl zonder estab te vliegen. Ik houd het inde gaten, Ik kan in principe met die quad vliegen tot 5 bft, maar de opnames zullen dan niet al te mooi zijn. Ik geef de voorkeur aan zondag dus hoop maar dat het weer het dan toelaat!

Tuurlijk kan dat. Gewoon even aan mij of een van de andere instructeurs vragen. Vijf minutjes "even kennis maken" met zo'n ding kan er wel vanaf....;)

Heb ook nog wel een ongestabiliseerde multiblade voor je om effe aan te ruiken....

Groet, Bert

Ik vlieg zelf mode 1, maar onze les-setjes kunnen iedere mode aan, ook 3 en 4 (ooit één keer mode 3 nodig gehad, mode 4 nog nooit, maar het kán).

Hoef je je dus geen zorgen over te maken.
Ik kan hooguit niet een rondje met jouw quad maken, hahaha (maar dat geeft niet, die dingen boeien me toch niet zo vanwege mijn stabilofobe geaardheid)

Groet, Bert

Back