Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ik snap het, maar met een quad heb je een reden voor die electronica. Is dat geen uitdaging voor jou? een quad zonder estab vliegen?

Nee.... is geen heli, maar een "ding met draaiende dingetjes eraan"....:p.
Technisch ongeveer even interessant als de pluche dobbelstenen aan de binnenspiegel van een Opel Manta....

Zonder gekheid: ik ben gaan helivliegen omdat ik die techniek (rotors met collectieve en cyclische bladverstelling, motor en overbrenging, etc) al van kind af aan fascinerend vond. Met vier electromotortjes en wat propellertjes heb ik niets, evenmin als met electronische meet-en-regelapparatuur. Mijn eerste bootje had twee motortjes die afzonderlijk voor en achteruit konden, en dan kon je sturen. Geen zak aan, een bootje met één schroef en een roertje is veel "echter", ook al kun je daar niet mee "op de plaats rondgaan"....

Ben op zich dol op "automatisering", maar dan wel analoog: ga helemaal kwijlen van een mooie ketelregeling met pneumatische Foxboro of Honeywell PID brander,- en voedingswaterregelaars. Automatische startsystemen voor bijvoorbeeld scheepsdiesels met hun pneumatische of hydraulische timers, versterkerrelays, governors, limitswitches en interlocks, prachtig!

Met de moderne electronische PID regelaars, sequencers, startautomaten en dergelijke kan ik prima uit de voeten (moet wel, is mijn werk) maar ik vind er weinig aan....
Dus ook quads etc, sorry, maar het doet me helemaal niks....

Heb hier nog een Protech Zoom 450 IC (brandstof dus) staan, en als het had gekund, had ik die in mijn kleine BO 105 gefrommeld. Maar dat gaat gewoon niet werken, dus het is in dat opzicht een beetje behelpen met het imitatie T-rexje wat er nu in zit. Gelukkig maakt de 4blads rotor weer veel goed.... :)

Groet, Bert

Maakt niet uit, wat ik er leuk aan vind is dat je er mooie luchtopnames mee kan maken! Wat ik overigens komend weekend bij jullie ook van plan ben.

Zonder dollen: als fotograferen mijn ding was zou ik zonder aarzelen een quad aanschaffen, maar dan inderdaad als gereedschap voor het fotograferen, niet als primair object om leuk mee te vliegen. Dat snap ik dan weer wel....

Groet, Bert

Ah.... als het weer meezit ben ik met de afdeling non E-stab rigid (3 heli's helaas, hadden er 4 kunnen zijn maar de Bell 47 doet het nog niet) en de lesgeef-afdeling op het veld....:D

Groet, Bert

Klinkt als een grote gezellige boel! Heb er al zin aan! Stel het gaat door (waar we maar even vanuit gaan voor het gemak gezien de voorpsellingen) hoe laat beginnen jullie dan?

3 bft..

Gaat vast goed komen... wil wel luchtopnames van mn vliegende heli... ;) dus verwacht wel dat je aan mn staart blijft "kleven" :D

1 x NE402328008A / 0270-200 Rotorkop € 2.50
1 x NE402328014A / 0270-270 Landingsgestel Zwart € 4.1

Door een kleine crash van de solo pro 328 is de rotorkop geknapt :D

3 bft..

Gaat vast goed komen... wil wel luchtopnames van mn vliegende heli... ;) dus verwacht wel dat je aan mn staart blijft "kleven" :D
Zorg dat je een takje aan de heli bind,(of je vermomd als boompje) hij schijnt dan beter te willen "plakken" heb ik ergens begrepen!!!:oops::cool::D;)

Helaas heeft vrouwtje de auto.... Dus ik ben er niet...

Een grote graspol werkt ook.... die hebben ook grote aantrekkingskracht op vliegende objecten, ongeacht de aard en geaardheid....

Is alleen wat lastiger aan je staartboom te bevestigen....

Groet, Bert

Gelukkig is de MD500 voorzien van een mooie vleugel bovenop de verticale staartfin dus daar kan een hoop aan vast geknoopt worden... :p

Maar eh... probeer em eerst maar eens bij te houden! De oude dame heeft nog steeds aardig de gang er in :D

Nou, ik weet niet hoeveel invloed die camera-set heeft, maar van wat ik op filmpjes gezien heb, wil zo'n quad toch nog wel verbazend hard hoor....
Kon je nog wel eens tegenvallen....

Groet, Bert (die nu druk zijn boeltje aan het laden is)

Tsss 80 km/u is geen probleem voor het schlutertje.

Ps.. ben ook een cobra op het spoor... ;)

Md-tje heeft de afgelopen weken heel wat vluchtjes gemaakt, incl een autorotatie ( vergelijkbaar met een vliegende baksteen ) dankzij een lege tank ( foutje!) Ding zuipt meer dan een trex 700 8-O

@ Psygho, grapjas, help me maar weer herinneren! Ga jij zondag ook mee?

@ Brutus en Jonkje, ik kom niet te dicht in de buurt van de heli's, het laatste wat ik wil is een midair en zolang ik nog niet de skills heb dat ik op hoge snelheid tussen de bomen kan doorvliegen ( zoals je ziet bij sommige andere FPV piloten) houd ik het veilig. Ik heb al wat ideetjes dus moet goedkomen!

Die dingen kunnen best snel (vanaf een statisch punt, zie pass op 47sec):

Laatst bewerkt door een moderator:
Back