Nee.... is geen heli, maar een "ding met draaiende dingetjes eraan"....

.
Technisch ongeveer even interessant als de pluche dobbelstenen aan de binnenspiegel van een Opel Manta....
Zonder gekheid: ik ben gaan helivliegen omdat ik die techniek (rotors met collectieve en cyclische bladverstelling, motor en overbrenging, etc) al van kind af aan fascinerend vond. Met vier electromotortjes en wat propellertjes heb ik niets, evenmin als met electronische meet-en-regelapparatuur. Mijn eerste bootje had twee motortjes die afzonderlijk voor en achteruit konden, en dan kon je sturen. Geen zak aan, een bootje met één schroef en een roertje is veel "echter", ook al kun je daar niet mee "op de plaats rondgaan"....
Ben op zich dol op "automatisering", maar dan wel analoog: ga helemaal kwijlen van een mooie ketelregeling met pneumatische Foxboro of Honeywell PID brander,- en voedingswaterregelaars. Automatische startsystemen voor bijvoorbeeld scheepsdiesels met hun pneumatische of hydraulische timers, versterkerrelays, governors, limitswitches en interlocks, prachtig!
Met de moderne electronische PID regelaars, sequencers, startautomaten en dergelijke kan ik prima uit de voeten (moet wel, is mijn werk) maar ik vind er weinig aan....
Dus ook quads etc, sorry, maar het doet me helemaal niks....
Heb hier nog een Protech Zoom 450 IC (brandstof dus) staan, en als het had gekund, had ik die in mijn kleine BO 105 gefrommeld. Maar dat gaat gewoon niet werken, dus het is in dat opzicht een beetje behelpen met het imitatie T-rexje wat er nu in zit. Gelukkig maakt de 4blads rotor weer veel goed....
Groet, Bert