Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Ik had vorige week een Blade 120SR gekocht (vloog daarvoor met een mcx2).
Viel erg tegen om alleen al te hoveren, dus gisteren ook maar de Phoenix FS gekocht.
Daar kan je wat langer op oefenen dan 3 lipo's :-)

Alle begin gaat moeilijk! Blade120SR lijkt me een uitstekende heli om jezelf mee te leren hoveren door de extra stabilisatie.

Vandaag eindelijk men 6 hyperion lipo'tjes gekregen. Wel geen tijd had om te testen, zal voor morgen zijn. Ben ERG benieuwd! :)

VEEL Trex500 parts en upgrades :)

Nieuwe Fusano canopy, Fusano tailfin, kbdd tailblades, goeie hex schroevendraaiers, nieuwe featheringshaft, nieuwe flybar, carbon flybar paddles, carbon blades, nieuwe landinggear, eindelijk eens een ball link tang (men vingers zijn gemolesteerd momenteel), ...

Ben benieuwd naar het resultaat. Groene landinggear (skids zwart), groene fusano canopy, zwarte carbon plades, groene kbdd tailblades, ... Zal wel nice zijn :)

Zwaardere flybar voor mijn 328 :)

ApEurz0CQAA_svh.jpg:large

Men vader net een gloednieuwe Spektrum DX6i gaan halen. Hij koopt nooit die dingen voor zichzelf dus dan doe ik het maar voor hem :)

vandaag aangekomen: voor mijn Neonblaze SE

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het leuke van die apparaatjes is dat ze het altijd voor elkaar krijgen om mensen zover te krijgen dat ze er 40+ euro voor neertellen en ook geloven dat t beter is..

Want echt waar, meer als midstick, en misschien de (ongeveer, op t oog) 6 of 8 graden voor het FBL systeem heb je niet nodig.. de rest moet je gewoon aanpassen op hoe t vliegt... cijfertjes zijn leuk, maar nutteloos.;)

Nouja, voor 29,- in huis is dan nog geen slechte koop ;) zeker als je kijkt wat de hobby over het algemeen kost :)
Verder heb je wel een punt, het gaat vooral om hoe het vliegt maar als ik weet dat de basis goed is met 0 graden, 6 graden en +/- in orde is dan heb ik er alvast meer vertrouwen in dan dat ik het wat op het oog doe want dat was het toch net niet.

Laatst bewerkt:
Gewone pitchmeter, een libel en scherp oog en klaar. Digi is natuurlijk een leuke gadget, net als een digitale schuifmaat. Makkelijk :) En deze align is nog een stukkie goedkoper en met verlicht display vergeleke met die van beastX

laatste aanschaf:

- 3x tamya acryl verf: zilvergrijs, donkerblauw en zwart
- verf verdunner
- potje tamya lak
- plamuur voor plastic
- twee verschillende soorten schuurpapier

voor m'n Bell 206 :D

Laatste aanschaf is zo'n week of 6 terug denk ik... Sinds een week of 4 ben ik dan ook "beginnend" helivlieger..

- Trex 450 Sport (om mee te leren)
- Trex 550 (was bedoeld voor body, maar ga hem misschien stretchen naar een 600).
- HK450 GTPro, bedoeld om mee te spelen naast de 450 Sport.

476439_429542883724163_1331040207_o.jpg

Vorige week, de spulletjes om deze:
full

te bouwen.

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Een fonkelnieuwe Henseleit 3DNT met de setup volgens Henseleit.

Canopy is nog under construction dankzij mn maatje van modelbouwsticker.nl!

Bedankt Sjors! :)

Laatst bewerkt:
Back