V
Vortex
Guest
Jan..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Piloot71 zei:Wie het weet mag het zeggen.
Als electronica ontwerper kijk ik simpelweg naar het component op de print of aan de kabel/draad. En dat is in beide gevallen van de ontvangers hierboven een male pin header.Piloot71 zei:Wie het weet mag het zeggen.
Ik zal wel gek zijn, maar ik vind het vrij simpel & logisch.
Corrien zei:Zou jij niet liever eens een keer gaan opletten tijdens de lessen Nederlands :roll: ?
Stekker is een germanisme. Je mag het woord wel met twee k's schrijven, maar de voorkeurspelling is nog steeds steker.
Om dan toch maar even te muggeNziften (laten we de mieren maar ontzien deze keer, ze staan gewoon BEIDE in de Van Dale
Je kunt zo langzamerhand volledig uit je stek(k)er gaan van die spellingscommissie. Of is het inmiddels al spellingcommissie? Zonder groen boekje kun je je eigen taal niet eens meer schrijven...Jaap J. zei:Euh, de voorkeursspelling is twee spellingswijzigingen geleden afgeschaft.
The gender of a connector is determined by the structure of its primary functional components — i.e., the conductors of an electrical connector, or the load-bearing parts of a fastener — and not by secondary features such as covers, shields or handles that may be installed for environmental protection, safe operation, etc.
Je begrijpt de kern van het probleem niet, Hezik. Je hebt wel 100% gelijk, maar ga dat van die computersteker nu eens uitleggen aan je vriendin. Je hebt dan 3 kansen: 1)je krijgt bonje; 2)ze belt de huisarts en de opticien; 3) ze geeft je (om der lieve vrede wil) gelijk en denkt er het hare van.hezik zei:@Jan.. de stekker die je achterin je PC steekt, is een vrouwtje.
Jullie doen echt veel te ingewikkeld en het is heel simpel.
Daar moet je bij modelbouwers niet mee aankomen. Die weten het altijd beter. Ik hou me dus liever op de vlakte met m'n steker en m'n contrasteker. Dit in navolging van de Duitsers, die het 'Stecker' en 'Buchse' noemen. Uiteraard heb je daar ook weer dwarsliggers, die het woord 'Buchsenstecker' gebruiken, maar die zullen we maar negeren.hezik zei:@
Dat is geen discussiepunt, dat is een feit![]()
hezik zei:Jullie doen echt veel te ingewikkeld en het is heel simpel.
Het gaat om het electrische contact, dus niet het plastic. Datgene wat het electrisch contact maakt. Als dat een pennetje is wat ergens ingaat, is het stekkertje een mannetje. Is dat een busje waar een stekkertje ingeschoven wordt, is het een vrouwtje.
Dat is hoe het is, en niet anders.