Wat kan er gebeuren als je chinese rommel koopt....

Zuid-Korea produceert in ieder geval in het grote spul kwaliteit. Auto's, schepen...
In de kwaliteit van Noord-Koreaanse produkten heb ik om een of andere reden minder vertrouwen... Hoe zou dat nou komen:confused::confused:
 
Hoe zou dat nou komen:confused::confused:

Ik zou het niet weten, Roel. Volgens mij hebben militairen altijd een soort haat-liefde verhouding met de "vijand". Als ze er zijn wil je ze bevechten, als ze er niet zijn ben je je baan kwijt........

Ik rij trouwens met volle tevredenheid KIA. Beetje dorstig, maar dat los ik op door weinig kilometers te rijden!!

Groet,

Ad
 
KIA is Z-koreaans ... HQ in Seoul. Prima auto's inderdaad, net als Hyundai.

Die opmerking over "de vijand" begrijp ik even niet.
 
Zuid-Korea produceert in ieder geval in het grote spul kwaliteit. Auto's, schepen...
In de kwaliteit van Noord-Koreaanse produkten heb ik om een of andere reden minder vertrouwen... Hoe zou dat nou komen:confused::confused:

Het is wel voornamelijk Taiwan die het betere spul maakt, hier zitten alle Chinese kwaliteitsbedrijven, zoals in de RC Kingstar...
 
KIA is Z-koreaans ... HQ in Seoul. Prima auto's inderdaad, net als Hyundai.

Die opmerking over "de vijand" begrijp ik even niet.

Dat wist ik wel, verzamelaar van Noord Koreaanse auto's is een erg goedkope hobby, denk ik....
Noord-Korea zijn geen vrienden, toch? En, wie niet voor mij is, is tegen mij. Wij hebben in Nederland nog wel gedacht dat er iets als "neutraliteit" bestond, maar dat ging toch goed mis....
En welk bestaansrecht heeft een leger (met de zich daarachter verschuilende wapenindustrie) zonder vijand?

Moet geloof ik nog even goed wakker worden om dat allemaal samenhangend te formuleren, hoor.

En heeft natuurlijk ook al niets met laag prijzende Chinezen te maken, maar dat is nou eenmaal de fase waar al dit soort discussies in belanden!!!

Groet,

Ad
 
Het is wel voornamelijk Taiwan die het betere spul maakt, hier zitten alle Chinese kwaliteitsbedrijven, zoals in de RC Kingstar...
Vroeger (maar niet echt heel lang geleden) stond "Made in Taiwan" ook niet direct voor kwaliteit ...

Maar om op de startpost terug te komen ... dat zal je in Nederland nooit overkomen, het BIPT heeft een wel heel eigen interpretatie van de wet ...
In Nederland (maar zover ik het kan nagaan ook in België) is het in bezit hebben van dergelijke zenders niet verboden en zelfs het gebruik niet, mits deze wel aan de in de wet gestelde technische eisen voldoet (wat voor een leek moeilijk vast te stellen is) ... het enige wat niet mag is het in de handel brengen binnen de EU. Feitelijk kan dergelijke apparatuur alleen dan in beslag genomen worden als het daadwerkelijk storingen veroorzaakt ...
 
Wow,... helemaal aan het begin van dit draadje had ik opgemerkt dat de betreffende zender beter naar een Nederlands adres had kunnen worden gestuurd. En allemachtig wat een verhalen, beweringen, geruzie, zinnige en onzinnige opmerkingen zijn er inmiddels gedaan.

Jongens,.. en meisjes

Laten we nou eerlijk zijn. We zijn allemaal (de meeste in ieder geval) consumenten en de wereld veranderd. Door toedoen van het internet.

Ik ben zeker geen elektronicaspecialist ook geen douanespecialist.

Wel ben ik zeer bekend met en actief in de internetmarketing. Ook ben ik niet arm of gierig.

Toen ik de hobby weer oppakte begon ik weer met mijn oude Accoms zendertje waar ik vroeger een vergunning voor had. (`84)
Dat ding stoort aan alle kanten en heeft aardig wat schade veroorzaakt. Die 2.4ghz zender van HK heb ik GELUKKIG inmiddels ook in gebruik genomen. Waarom? Omdat ie werkt, niet stoort, goedkoop is, er volgens opgaaf hele hobbyclubs mee rijden en het ding gewoon hele goede reviews heeft. Zowel op het net als op de club.

Voor dat iemand anders het zegt wil ik wel beamen dat je voor een vliegend rc vehikel hogere betrouwbaarheid nodig hebt dan voor een rijdend exemplaar. Die discussie wil ik niet voeren.

Mijn punt:

  1. Het internet maakt alles transparant, waarom zou je 3 tussenhandelaren toestaan geld te verdienen als je ze ook kan overslaan? Welke toegevoegde waarde hebben zij? Kennis wellicht als je die zelf niet hebt?
  2. Maakt het een consument uit waarom dingen werken? Meestal niet. De prijsverhouding tussen reguliere merk-spullen en goedkopere merkloze producten is zo groot dat je het gewoon kunt weggooien ALS het minder lang meegaat.
  3. Wat is illegaal? Hadden we niet allemaal een opgevoerde brommer? Voorzien van onderdelen die wel verkocht mochten worden maar niet gebruikt.
  4. Schroef eens een Pioneer autoradio open. Wat zit er in? Sanyo onderdelen. Is het daarom geen Pioneer? Een merk is een merk. Dus is HK ook een merk en een merk is zo goed als de consument het vindt.
Al met al denk ik dat de betreffende koper in het krantenartikel geen blaam treft. Hij of zij heeft gewoon pech gehad.
 
Laatst bewerkt:
In Nederland (maar zover ik het kan nagaan ook in België) is het in bezit hebben van dergelijke zenders niet verboden en zelfs het gebruik niet, mits deze wel aan de in de wet gestelde technische eisen voldoet (wat voor een leek moeilijk vast te stellen is) ...

Even over je CE opmerking, in de reglementen van de div. wedstrijd klasses is vaak de verplichting van een CE gecertificeerde zender een verplichting.

Maar....
Ergens in een draadje over een HK zender was er een reikwijdte probleem aangegeven. Een opvallende opmerking van die gebruiker was dat het exemplarisch kon zijn en wel een nieuwe ging bestellen en de oude ging verkopen.

Dit stuit mij tegen de borst. Natuurlijk met dat soort prijzen en de inzet van zo'n winkelier is de aankoop van een nieuwe zender goedkoper en sneller afgehandeld maar het op de markt gooien van een niet goed werkende zender zou niet mogen.

Ik zie in de RC auto wereld veel slechte producten de 2e hands markt op gaan en verkocht worden alsof een oud oma'tje er mee gereden heeft maar ik vraag mij af hoe vaak dit ook werkelijk gebeurt met alle producten die wij over de verre grenzen kopen.
 
[*]Het internet maakt alles transparant, waarom zou je 3 tussenhandelaren toestaan geld te verdienen als je ze ook kan overslaan?
Nou, 1 reden kan ik wel bedenken. Ik vind het wel fijn als er een hobbywinkel in de buurt is voor dat ene schroefje of plankje balsa of zo. Omdat ik dat fijn vind, vind ik dat ik er af en toe ook iets duurders moet kopen, want van alleen mijn schroefje of plankje balsa kan die man niet leven.
We willen allemaal graag een warme bakker om de hoek, maar kopen in de praktijk het brood bij Albert Heijn...

Ergens in een draadje over een HK zender was er een reikwijdte probleem aangegeven. Een opvallende opmerking van die gebruiker was dat het exemplarisch kon zijn en wel een nieuwe ging bestellen en de oude ging verkopen. (...) Dit stuit mij tegen de borst.
Mee eens... maar het hoeft niet fout te zijn natuurlijk. Als hij erbij zegt wat ermee loos is, en de koper bijvoorbeeld met auto's rijdt (en dus veel minder rijkwijdte nodig heeft) is er niks aan de hand.
 
We willen allemaal graag een warme bakker om de hoek, maar kopen in de praktijk het brood bij Albert Heijn...

Die warme bakker is vooral handig als je het bij AH vergeten bent ;)
Dan hoef je niet (opnieuw) in de rij te staan bij de kassa.
Hetzelfde heb je met de slager.
Als het zo erg is met de HK zenders, kunnen clubs natuurlijk ook eisen stellen aan de gebruikte apparatuur. En een defecte HK zender te koop zetten is natuurlijk niet goed, de user die dat op het forum zet mag wat mij betreft op de strafbank.
 
Nou, 1 reden kan ik wel bedenken. Ik vind het wel fijn als er een hobbywinkel in de buurt is voor dat ene schroefje of plankje balsa of zo. Omdat ik dat fijn vind, vind ik dat ik er af en toe ook iets duurders moet kopen, want van alleen mijn schroefje of plankje balsa kan die man niet leven.

Klopt daar kun je niet van leven. Van mij mag iedereen geld verdienen. Daarom moet die hobbyzaak ook een webshop openen.

Handel is niet zo moeilijk.


  1. Ik heb iets
  2. Jij wilt het hebben
  3. Het blijft hier
  4. Tot jij betaald hebt
Waar het voor die tijd vandaan kwam is niet belangrijk. (zolang het legaal is)

Voor het gemak van het snel ophalen betaal je ook. Die bodyclip`s of dat schroefje kosten als je ze ophaalt €1,25. Terwijl je ze kan bestellen voor € 0,75. Het verschil is voor de bediening, het advies en de winkellocatie. Mijns inziens hoef je je niet verplicht te voelen om dan ook grotere zaken daar te kopen / op te halen.

Bij diverse Aziatische webshops mogen de mensen aan de andere kant van de e-mail geen advies geven heb ik ondervonden. Na even nadenken is dit ook logisch. Veel van de medewerkers daar zijn gewoon dozenschuivers.
 
Laatst bewerkt:
Wow,... helemaal aan het begin van dit draadje had ik opgemerkt dat de betreffende zender beter naar een Nederlands adres had kunnen worden gestuurd. En allemachtig wat een verhalen, beweringen, geruzie, zinnige en onzinnige opmerkingen zijn er inmiddels gedaan. ...
Vergeleken met eerdere CE discussies is dit draadje is een gezapig theekransje van zwaar gerimpelde 80+ dametjes met parelkettingen om hun nek en polsen, poeder op hun wangen en 4711 in hun décolletées :mrgreen:
 
Ook die heb ik op deze rustige dag gelezen.

Maar pas een half jaartje lid van dit forum dus ben af en toe nog verbaast over de grillige weg die zo`n draadje kan volgen. Eigenlijk ben ik nog het meest verbaasd over de persoonlijke opmerkingen die er gemaakt worden.

Dit is toch een hobbyforum? Laat iedereen zijn hobby in vreugde beleven zonder dat iedereen er een mening over heeft en laten we elkaar vooral tips geven over hoe dingen beter, makkelijker, goedkoper kunnen.
 
Mijns inziens hoef je je niet verplicht te voelen om dan ook grotere zaken daar te kopen / op te halen

Niemand hoeft zich natuurlijk verplicht te voelen. Maar eerst uitgebreid advies gaan vragen en dan het betreffende via internet wat goedkoper aanschaffen is een helaas veel beoefende praktijk.

Gevolg: straks zijn die winkels er gewoon niet meer, of zijn door schaalvergroting uitgegroeid tot "dozenschuif inrichting", waar je ook niet meer om advies hoef te komen, een soort modelbouwvariant op de Blokkers e.d.. Dit is natuurlijk geen modelbouw probleem, het speelt bij alle consumentenprodukten. Als ik wat moet hebben en me er even in verdiep moet ik de verkoper vaak uitleggen wat hij verkoopt......

Maar het resultaat is dat echte modelbouwwinkels, met eigenaars en (soms) personeel die iets van de materie afweten langzamerhand verdwijnen. Een oude gerenommeerde zaak als Van Nieuwenhuijzen in Rotterdam-Centrum is al verdwenen, en er zullen er nog velen volgen.

Jammer, maar helaas niets aan te doen!!

Groet,

Ad
 
Niet alleen modelbouwwinkels verdwijnen, maar heel veel "speciaal" zaken ... en de reden is zeker niet alleen de concurrentie van het internet ... hoge huren en (te) veel voorraad met lage omzetsnelheid kost een hoop speciaal zaken de kop ...
 
Die kleine ondernemers worden ook nog eens steeds moeilijker bereikbaar door het huidig parkeerbeleid, als je er al met de auto mag komen. dit weerhoud mensen om erop uit te gaan. De marge is erg klein, en met een paar muisklikken heb je het zo in huis.
 
Die kleine ondernemers worden ook nog eens steeds moeilijker bereikbaar door het huidig parkeerbeleid, als je er al met de auto mag komen. dit weerhoud mensen om erop uit te gaan.

hebiomastandaard2011.gif
 
Back
Top