Wat moet ik gebruiken / kopen... Help!

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Mika46, 26 sep 2018.

  1. Mika46

    Mika46

    Lid geworden:
    26 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Nederland
    Dag allen,

    Ik heb een TT-01E golf gekocht en opgebouwd. Nu zit alleen met een issue... Ik ben helemaal weer nieuw en heb geen idee welke accupakket, zender en servo moet kopen. Ik wil in de toekomst hem wel goed opvoeren dus wil wel iets hebben wat al een beetje iets aankan. Maar de auto is nu standaard en wil eerst zo even gaan rijden. Dus onderdelen die gewoon de standaard auto goed laten draaien zijn ook goed.

    Wil graag een accupakket die de auto optimaal laat rijden(dus zo snel mogelijk als kan) op standaard onderdelen en een servo die het aankan. Zender is volgens mij niet zo heel erg moeilijk uitkiezen? Meer op wat je mooi vind en handig is. Wil denk ik namelijk zo een display erop. Welke wordt daarvoor aangeraden?

    Ook zou ik graag willen weten welke goeie tuningsonderdelen voor dit chassis te vinden zijn.

    Bedankt alvast iedereen!!!
     
  2. Mika46

    Mika46

    Lid geworden:
    26 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Nederland
    Iemand met een goeie setup?:)
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is heel simpel. Wat heb je zelf onderzocht?

    Een TT01 is in de basis een goede en weinig veeieisende auto, dat je er heel snel mee wilt rijden is een leuk streven maar helaas niet echt haalbaar met een lange levensduur voor die auto. En ja, je kunt vele honderden euro's investeren om de auto sterkt te krijgen maar koop dan een goede auto waarmee je veel makkelijker snel kan rijden.
    Voor nuttige upgrades verwijs ik je naar de vele Tamiya cup topics waarin dat veel besproken is.

    Accu's.... In principe is een hardcased 2S LiPo een standaard keuze, ze zijn al tot meer dan 8000mAh te vinden en wil je het goed doen zal je er toch een lader bij moeten hebben dat 10 tot 16A kan laden. Vergeet ook niet een LiPo zak om de accu in te laden en in op te bergen.

    Servo, een Futaba 3001 van 9 euro zal al voldoen maar bv een Savox 0254mg is een betere keuze. Metal gear, snelheid van +/- 0.1 sec en digitaal zijn sowieso de belangrijkste eisen voor degelijkheid en de optie voor een high response zender.

    Zender.... Daar kan je best foute keuzes in maken, met name in de ergonomie. Hoewel Spektrum hoog wordt aangeprezen zijn er de laatste tijd veel klachten over kwaliteit, bereik en de veelal standaard ongewenste AVC. Iets met een display geeft je mogelijkheden voor meer instellingen en meer modelgeheugens, een GT3 (variant) is goed betaalbaar en doet zijn ding. Wil je echt goed spul kom je uit bij bv Futaba en Sanwa zoals de Futaba 4PLS, 4PV en Sanwa MT4 modellen als middenklassers. Deze bieden een zgn high response snelheid waarmee sneller met de ontvanger gecommuniceerd wordt maar alleen echt merkbaar is als je op een (krappe) baan gaat rijden. Een Futaba 3PV is een goede betaalbare optie.
     
    Mika46 vindt dit leuk.
  4. Mika46

    Mika46

    Lid geworden:
    26 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Nederland
    Bedankt voor de reactie! Hier kan ik wel wat mee en ga opzoek. Verder qua snelheid? Is het dus niet mogelijk om de auto bijvoorbeeld tegen de 100 km/h te laten lopen?

    Of is het wel mogelijk maar moet je dan een hoop upgrades uitvoeren? En aan wat voor upgrades moet ik dan denken?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt alles hard laten lopen probleem is dat de TT01 beperkt is in standaard tandwielverhoudingen en daarmee ook de keuzes aan motoren, je moet dan zelf dingen gaan bouwen. Naast dat is er te veel aan die auto aan plastic, op zich is dat geen probleem maar het soort bij de TT01 kan er niet echt tegen als ook de vele speling een stabiele wegligging onmogelijk maakt. Met een TT01 moet je niet willen om 100km/u te halen en is dat wel je doel heb je in de verkeerde auto geïnvesteerd.

    En als je zelf nog weinig weet hebt, hoe denk je zelf die 100km/u onder controle te houden? Je 1e belangrijkste upgrade zal een stoffer en blik zijn....
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  6. Mika46

    Mika46

    Lid geworden:
    26 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Nederland

    Ik bedoelde het ook meer figuurlijk hoor.... Ik weet niet wat hard is voor een RC auto. Maar wil hem gewoon kunnen “Opvoeren” stel hij rijdt straks 35 w ik hem 45 laten lopen of 55. Gewoon een verbetering doormidden van een upgrade. En vroeg me af hoe dat mogelijk is. En welke onderdelen daar allemaal voor zijn. Is het mogelijk om een Brushless te plaatsen bijvoorbeeld? En een TT-01E 60 te laten lopen of is dat ook te hard?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim

Deel Deze Pagina