wat niet te doen met nitro motoren !

• Topicstarter Topicstarter BlackFox
  • Startdatum Startdatum
JOOT#2 zei:
denk toch dat een 10000cc bootmotor bij 3000rpm een lagere zuigersnelheid heeft omdat die met bvb 10cilinders werkt. Modelbouwmotor is 1zuiger die een as tegen 35000rpm moet laten draaien.

Bij een vierkante slag:
Uitgerekend een 3.5cc op 40.000rpm draait het hart van het big-end: 34.3 m/s
Uitgaande van een 10L 6-cyl (1.66 liter per cyl) op 4500rpm: 27m/s (vrachtwagen)
Uitgaande van een 10l 1-cyl (1 cylinder van een scheepsdiesel) bij 3000rpm: 36m/s
Uitgaande van een automotor 2 liter 4-cyl op 8000rpm: 25m/s

Het ontloopt eklaar niet veel.....

eboo zei:
-Nooit achter hondjes aan jagen. :twisted:
-Nooit achter katten aan jagen. :twisted:
mag dan niks meer :lol:

das noujuist leuk!!! :D

oja, en kleine jongentjes zijn echt zwaar irritant!!..

Blade_3 zei:
oja, en kleine jongentjes zijn echt zwaar irritant!!..

weet je wie pas iritant zijn de vaders van die kleine jongentjes die denken dat ze alles beter weten en dan hun zoontje gaan uitleggen hoe het werkt en als hij dan een keer afslaat of niet gelijk start gelijk zo van ja kijk dat moet zo en enzo en bla bla bla :sniper: :teacher: (mannetje met petje is vader)

Was laatst ook aan het rijden en gaat mn buurman ook dingen tegen me vertellen... en doe ik het deed mn auto het :lol: Toen zei ie dat ie er ook 1 had.. :lol: :lol: hij had een carson 1:10..

Rc Gek zei:
Was laatst ook aan het rijden en gaat mn buurman ook dingen tegen me vertellen... en doe ik het deed mn auto het :lol: Toen zei ie dat ie er ook 1 had.. :lol: :lol: hij had een carson 1:10..

en dat wist je niet? nou wel weer iemand om samen mee te rijden.

Ik had laatst een opatje die mij ging vertellen dat ik niet zo hard moest rijden. Vond die angstanjagend!

Gaat die zggen van dat ik maar minder gas moest geven. Ehhm ooit een coureur gezien die gas terughoud?? ik niet

mzzl 8)

hy naar het rijden er een paar druppels afder run oil er in doen tip voor behoed van je moter

Zouden deze tips ook niet te gebruiken zijn in een modelbouw faq ? :wink:

Val geen dieren aan behalve rijd katten onder
En Laad vooral nooit je pa in een kleine straat rijden (snif snif hierdoor maakte mijn hpi rs4 3 type ss een paar mooie kiejes door wat fraaie salto`s te maken, balen dat nu op men koelkop een paar krassen zitten)

Heb je er wat aan week niet moet je maar zien

sppedy consales zei:
Val geen dieren aan behalve rijd katten onder
En Laad vooral nooit je pa in een kleine straat rijden (snif snif hierdoor maakte mijn hpi rs4 3 type ss een paar mooie kiejes door wat fraaie salto`s te maken, balen dat nu op men koelkop een paar krassen zitten)

Heb je er wat aan week niet moet je maar zien

8O :hammer: Damn, is dit nu wat ze turbotaal noemen? ;)

geen water in je motor gooien.. nooit je broer laten rijden, nooit de prijs van het auto'tje zeggen tegen een klein jongetje, want dan weet iedereen het na een tijdje, niet zonder luchtfilter rijden.. tja.. :D

in kamerik (bij speedlane) hebben ze me vertelt dat ik max 7 seconden op top snelheid mag rijden
klopt dit??
of willen ze gewoon dat ik dat doen en dan een nieuwe kom kopen bij hun?

ligt eraan wat voor motor je hebt, heb je bv. een goede R&B dan kan dat wel, maar heb je een standaart (bv. force) motortje dan houdt die het niet lang vol. Ik heb een keer gekeken met een oude Force motor (4 maanden oud en 15 L gelopen en behoorlijk versleten) die hield het (op een houten blok) ongeveer 13 sec uit :lol:
Toen was het ook echt uit.

Michiel v/d Deijl zei:
ligt eraan wat voor motor je hebt, heb je bv. een goede R&B dan kan dat wel, maar heb je een standaart (bv. force) motortje dan houdt die het niet lang vol. Ik heb een keer gekeken met een oude Force motor (4 maanden oud en 15 L gelopen en behoorlijk versleten) die hield het (op een houten blok) ongeveer 13 sec uit :lol:

Het is voor geen enkele motor goed !!!
Bij vol toeren wordt er een dusdanige temperatuur ontwikkeld dat de passing van de zuiger door uitzetting krapper wordt. De zuiger zal hierdoor snel kunnen slijten of zelfs vast kunnen lopen.

Hij was ook vast gelopen, maar ik gebruikte die motor al niet meer, was ook niks meer waard omdat die veel deuken heeft opgelopen met verschillende tests, en de motor was al versleten.

Maar het was 8O om een keer te zien wat je niet met een motor moet doen. Het was een onweerstaanbare herrie :lol:

nooit een vriend laten rijden die zegt dat ie wil
een crash daarmee gehad auto 4x over de kop koelvin verbogen en het een en ander afgebroken en kapot

en over je ma hoezo laat je haar rijden
"vrouwen achter het stuur(wiel) bloed aan de muur"

als je auto oververhit geraakt en ie loopt vast. dan krijg je je zuiger toch niet meer heen en weer. de mijne viel uit achter 5 keer 6 seconden volgas te rijden.
toen reed ik effe opt gemak. +- 15 per uur. en toen ik dan weer wou vertrekken was het gedaan.
de motor viel uit.
ik probeerde met mijn rotor start en mijn krukas draaide wel. dus is ie niet echt vastgelopen he.

:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy::sleepy::sleepy:

Zo iedereen weer wakker

Roelof zei:
Michiel v/d Deijl zei:

Het is voor geen enkele motor goed !!!
Bij vol toeren wordt er een dusdanige temperatuur ontwikkeld dat de passing van de zuiger door uitzetting krapper wordt. De zuiger zal hierdoor snel kunnen slijten of zelfs vast kunnen lopen.

Als de zuiger van hetzelfde materiaal is gemaakt als de behuizing zou het geen probleem moeten zijn. Ze zouden dan beide evenveel uitzetten.

Back